کد خبر 362398
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۳

وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز پنج‌شنبه برای توضیح در مورد راهبرد این کشور در خاورمیانه، در جلسه استماع مجلس نمایندگان شرکت کردند.

به گزارش مشرق، «چاک هیگل» وزیر دفاع و «مارتین دمپسی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز پنج‌شنبه برای توضیح در مورد راهبرد این کشور در خاورمیانه، در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان شرکت کردند.

هیگل در ابتدای این نشست که با اعتراض یک فعال ضدجنگ و برخورد پلیس با وی آغاز شد، گفت: «من از همان ابتدا به صراحت گفتم که عملیات ما طولانی‌مدت و دشوار خواهد بود. از زمانی که دو ماه قبل در این جلسه شرکت کردم، عملیات ما علیه داعش، پیشرفت‌هایی داشته و نیروهای عراقی پیشروی‌هایی کرده‌اند.»

هیگل: گفته بودیم عملیات علیه داعش طولانی است

وی افزود: «اما همانطور که رئیس‌جمهور گفته است، اقدام نظامی نمی‌تواند داعش را شکست دهد، بلکه راهبرد جامع ما بر حکومت فراگیر و مختل کردن مسیر انتقال نیرو و منابع مالی این گروه و تقویت نیروهای میانه‌رو، برای این گروه متمرکز است.»

وی دفاع آمریکا با بیان اینکه در حال حاضر 60 کشور به ائتلاف تحت رهبری آمریکا پیوسته‌اند، گفت این کشورها از حضور در عملیات‌های هوایی تا آموزش نیروها را بر عهده دارند. هیگل با اشاره به اولین حملات جنگنده‌های کانادایی در عراق، گفت با این حملات، اکنون 20 کشور در اقدام نظامی هوایی در سوریه و عراق مشارکت دارند. وی از بحرین، عربستان، امارات و قطر به عنوان اولین کشورهایی نام برد که به ائتلاف آمریکا پیوسته‌اند.

هیگل با اشاره به ارسال تسلیحات برای نیروهای عراقی و پیشمرگه کرد، گفت آمریکا در سوریه نیز تلاش می‌کند تا با تقویت «نیروهای میانه‌رو» آن‌ها را به جایگزینی برای دولت سوریه تبدیل کند. وی با بیان اینکه حملات هوایی در سوریه تشدید می‌شود، گفت راهبرد آمریکا در سوریه، نیازمند صبر است.

در ادامه رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به سخنرانی پرداخت و گفت این مردم عراق و سوریه هستند که باید در وهله اول ایدئولوژی و عقاید گروه تروریستی داعش را پس بزنند. وی مدعی شد که واشنگتن تلاش می‌کند تا داعش را از چند جنبه تحت فشار قرار دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس