دبیر کنگره شهدای عکاس اظهار داشت: طی سال‌های گذشته در خصوص هنرمندان شهید کارهای مختلفی انجام شده، اما با عنوان عکاسان شهید نبوده و اطلاعات بسیاری از آثار این شهیدان در دسترس نیست.

محمد حسین حیدری، دبیر کنگره شهدای عکاس در خصوص برنامه های کنگره تخصصی عکس در گفت و گو با خبرنگار گروه جهاد و مقاومت مشرق گفت: صبح روز 27 آبان  نشست تخصصی با حضور جمعی از عکاسان پیشکسوت در دوران دفاع مقدس و هنرمندان استان برگزار خواهد شد.
وی در خصوص دیدار با خانواده شهدای عکاس افزود: دیدار با خانواده شهدای عکاس و هنرمند از برنامه های پیش رو بوده و در بعد از ظهر روز 27 آبان با همراهی جمعی از مسئولین اجرا خواهد شد.

حیدری با توضیح برنامه های جانبی کنگره ادامه داد: برگزاری کارگاه های تخصصی با حضور برخی اساتید متخصص برای هنرمندان استان و همچنین تور عکاسی از جمله این اقدامات خواهد بود.
دبیر کنگره شهدای عکاس در خصوص برنامه های روز 28آبان تصریح کرد: همراه با خانواده شهدا در گلزار شهدای یزد حاضر خواهیم شد و نمایشگاه عکسی که از آثار شهدای عکاس برپا گردیده است به دست خانواده شهدا افتتاح میگردد.

حیدری در خصوص آغاز اجلاسیه کنگره افزود: عصر روز 28 آبان اجلاسیه کنگره شهدای عکاس با حضور جمعی از خانواده های شهدا و مسئولین آغاز می شود و از تمبر یادبود کنگره شهدا و نرم افزار چند رسانه ای شهدای عکاس با نام "یک پلک آسمان" رونمایی خواهد شد.

دبیرکنگره تخصصی شهدای عکاس در پایان اظهار داشت: طی سالهای گذشته در خصوص هنرمندان شهید کارهای مختلفی انجام شده، اما با عنوان عکاسان شهید نبوده و اطلاعات بسیاری از آثار این هنرمندان در دسترس نیست. امیدواریم این حرکت شروعی باشد برای جمع آوری اطلاعات و آثار هنرمندان شهید در این حوزه که در آینده برای چاپ و پژوهش های دیگر مجموعه کامل تری از این عزیزان بدست آید.

شایان ذکر است کنگره تخصصی بزرگداشت 110 شهید عکاس کشور، روزهای 27 و 28 آبان ماه در یزد برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس