کد خبر 361763
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: گرفتن میزبانی مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان نشان می دهد که فدراسیون بین المللی این رشته ورزشی تحت فشار صهیونیست هاست.

به گزارش مشرق، شاهرخ شهنازی افزود: رییس فدراسیون والیبال به صورت شفاهی من را در جریان واگذاری میزبانی این رقابت ها به ایران قرار داده بود.

وی با بیان اینکه فدراسیون والیبال ایران یک نهاد ورزشی است نه امنتیتی و نظارتی، تصریح کرد: بهانه ای که فدراسیون بین المللی والیبال برای فشار به والیبال ایران عنوان کرده است، هیچ ربطی به این فدراسیون و ورزش ایران ندارد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد: این اقدام فدراسیون بین المللی والیبال کاملا سیاسی و تحت فشار لابی صهیونیست هاست. رییس شورای المپیک آسیا نیز از وجود این فشارهای سیاسی به والیبال ایران ابراز نگرانی کرده است.

شهنازی در باره هماهنگی فدراسیون های ورزشی با کمیته ملی المپیک در باره پذیرش میزبانی ها گفت: فدراسیون های ورزشی با هماهنگی تشکیلات آسیایی و جهانی خود میزبانی ها را می پذیرند و ضرورتی برای هماهنگی با کمیته ملی المپیک ندارند. البته اگر نیاز باشد در مواردی اعلام نظر خواهیم کرد.

وی درباره اعزام کاروان ورزشی ایران به چهارمین دوره بازی های ساحلی آسیا که از روز جمعه به صورت رسمی در پوکت تایلند آغاز خواهد شد، گفت: ورزشکاران ایران توانایی حضور شایسته در این رقابت ها را دارند. البته این رقابت ها فرصت حضور برخی رشته های ورزشی که در بازی های آسیایی اینچئون حضور نداشتند، نیز فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: پیش بینی کمیته کسب مدال های بیشتر و خوش رنگتر نسبت به دوره قبل این رقابت ها است.

دبیرکل کمیته ملی المپیک که خود مردی رسانه ای است، در باره نقش رسانه ها در ورزش گفت: حضور رسانه ها در ورزش یک فرصت است نه تهدید. کمیته ملی المپیک نیز تلاش می کند که تعامل خوبی با رسانه ها داشته باشد.

وی با اشاره به عملکرد خوب رسانه ها در پوشش حضور موفقیت آمیز کاروان ورزشی ایران در بازی های آسیایی اینچئون، گفت: عملکرد رسانه های ایران در این بازی ها به گونه ای بود که مردم با حقایق آشنا شدند و در کوتاهترین فرصت نیز از نتایج با خبر شدند. یکی از دلایل حضور من در نمایشگاه نیز قدردانی از زحمات رسانه ها در بازی های آسیایی است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس