کد خبر 361518
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴

سومین نشست سه جانبه ظریف، کری و اشتون در مسقط لحظاتی پیش و بعد از گذشت سه ساعت پایان یافت و قرار است دور بعدی رایزنی‌ها ساعت ۱۷:۳۰ به وقت محلی (۱۷ به وقت تهران) دوباره از سر گرفته شود.

به گزارش مشرق، سومین نشست سه جانبه محمدجواد ظریف، جان کری و کاترین اشتون وزرای خارجه ایران و آمریکا و هماهنگ کننده 1+5 در مسقط بعد از گذشت سه ساعت لحظاتی پیش پایان یافت.

این رایزنی‌ها ساعت 11:20 صبح امروز به وقت محلی در هتل البستان عمان آغاز شد.

قرار است دور بعدی رایزنی‌ها ساعت 17:30 به وقت محلی (17 به وقت تهران) دوباره از سر گرفته شود.

ظریف، کری و اشتون نیز دیروز (یکشنبه) طی دو نوبت صبح و عصر حدود 6 ساعت به گفت‌وگو درباره راه‌حل جامع هسته‌ای پرداختند که در اوایل نشست صبح یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان نیز حضور داشت.

میزان و ظرفیت غنی سازی و تحریم‌ها در حال حاضر از مهمترین موارد اختلافی بین ایران و 1+5 است.

قرار است نهمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای فردا (سه‌شنبه) 20 آبان ماه در مسقط پایتخت عمان برگزار شود.

ظریف یکشنبه شب در بدو ورود به مسقط در جمع خبرنگاران رسیدن به راه‌حل در پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را امکانپذیر دانست و گفت: چنانچه طرف‌های غربی بتوانند اطمینان حاصل کنند که هدف ما صلح آمیز است و اغراض سیاسی نداشته باشند، اکنون زمان خوبی است تا چارچوب توافق مشخص شود.

وی همچنین در دیدار با یوسف بن علوی همتای عمانی خود عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران با حسن نیت مذاکرات را شروع کرده و در این روند با جدیت کامل عمل کرده است و مصمم به یافتن راه حل مبتنی بر حقوق کامل هسته ای کشورمان هستیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بيژن ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    0 0
    سلطان قابوس مرد پخته سياسي در بين رهبران عرب است وهميشه بمردم ايران وفادار بوده است. ايشان با شخصييت والاي خود حتمآ نتايج مذاكرات را به سر انجام ميرساند ودر يك مذاكرات برد برد موفق خواهد شد.انشاالله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس