در حالی که وزیر ارتباطات رسماً موضع دولت درباره پیام رسان های رایگان موبایلی را اعلام کرده و گفته قرار بر فیلترینگ نیست، مردم مراعات کنند اما برخی از اپراتورهای موبایل محدودیت‌هایی را در ثبت‌نام و دریافت کد فعال‌سازی این برنامه‌ها برای مشترکان‌ اعمال کرده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، وزیر ارتباطات اخیراً در حاشیه جلسه هیئت دولت از قطعیت دولت در عدم مسدودسازی نرم‌افزارهای ارتباط موبایلی خبر داده است.

محمود واعظی می‌گوید: اگرچه استفاده از این شبکه‌ها از نظر اقتصادی و درآمدی به ضرر وزارت ارتباطات و دولت است، اما دولت بنا ندارد، به دلایل مالی شبکه‌هایی که مردم از آنها استفاده مناسب می‌کنند، را فیلتر کند.

وی تأکید کرده بود: قصد مسدودسازی این شبکه‌ها را نداریم، اما مردم مراعات کنند.

این اظهارات اخیر وزیر ارتباطات را می‌توان پاسخی به انتقادات نسبت به عملکرد وزارت ارتباطات درباره نرم افزارهای موبایلی و ابهامات درباره احتمال فیلترینگ این شبکه‌های ارتباطی و اجتماعی دانست؛ اما علی‌رغم تأکید وزیر بر موضع دولت در این باره، هم اکنون برخی از اپراتورهای تلفن همراه امکان استفاده از برخی برنامه‌های موبایلی نظیر وایبر، لاین و واتس‌آپ را برای مشترکان مسدود کرده‌اند.

براین اساس در حالی که یک اپراتور تلفن همراه امکان استفاده از برخی نرم‌افزارها را برای مشترکان خود فراهم می‌کند، اما اپراتور دیگری به صورت سلیقه‌ای از فراهم کردن این امکان خودداری می‌کند. در اپراتوری که مانع از استفاده از این سرویس‌ها می‌شود پیامک یا پیغام فعال‌سازی برنامه از طریق سیم‌کارت مسدود است.

همچنین اپراتور دیگری نیز امکان ارتباط اولیه با این برنامه‌ها را مسدود کرده است. در نهایت مشترکان ناچارند برای فعال‌سازی برنامه‌ها از روش‌هایی مانند استفاده از وای فای یا تغییر سیم‌کارت استفاده کنند تا پیامک فعال‌سازی به دست‌شان برسد یا از طریق تماس صوتی کد فعال سازی را دریافت کنند.

اما روز گذشته وزیر ارتباطات در پاسخ به سؤالی درباره چرایی این اقدام متناقض در شرایطی که عملکرد اپراتورها باید تحت نظارت وزارت ارتباطات باشد، گفت: سیاست دولت همچنان همان است که اعلام شده و تاکنون گزارش و اطلاعی از مسدودسازی روش‌های فعال‌سازی برخی برنامه‌ها در برخی اپراتورها در دست نبوده است.

محمود واعظی اضافه کرد: این مورد به سرعت توسط وزارت ارتباطات بررسی می‌شود و در صورت وقوع این عمل، با اپراتورها برخورد خواهد شد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    0 0
    چه عجب یک نفر راستشو گفت. ولی خبر نداره این اپراتور ها شاهدزدن ۱۰۰ برابر بیشتر از حلقوم ملت میکشن بیرون اپراتور اس ام اس میده از حساب ملت کم میشه تبلیغاتم به گردن ماست اگه ۴۰ ملیون سیم کارت باشه روزی یه پیام ۵۰تومان کم کنه ببین چقد دزدی شده
  • سعيد ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    جديداٌ از طرف يك اپراتور اس ام اسي مبني بر ختم قرآن آمده و هزينش 100 تومن آيا درست است چطوري با كم شدن 100 تومان از شارژ اينجانب منم در ختم كردن قرآن شريكم در صورتيكه من در منزل هستم و بيه آيه از قرآن تلاوت نكرده ام
  • هبوط آدم ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    0 0
    یک سال بیشتر میشه که هر چی ایرانسل خودم رو شارژ اعتبار می کنم بدون این که صحبتی کنم شارژش تموم میشه حتی برای امتحان شارژش کردم و بلافاصله خاموش کردم و بعد از چند روز روشنش کردم و نصف اعتبار شارژ رفته بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس