کد خبر 361326
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶

یک نویسنده آمریکایی و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: چیزی به نام آزادی مطبوعات در آمریکا وجود ندارد.

به گزارش مشرق، «مارک گلن» که سابقه حضور در مناظره‌های «پرس تی‌ وی» را دارد و بحث‌های رسانه‌ای مرتبط با ایران را دنبال می کند، دیدگاه‌هایش را نسبت به ایران و انقلاب اسلامی و نیز محدودیت‌های رسانه‌های آمریکایی و...مطرح کرد.

او که علاقه بسیاری به اسلام و مطالعه در زمینه دین اسلام و انقلاب اسلامی داشته، می‌گوید نیمی از من مسیحی و لبنانی است.

مارک گلن همچنین به شکل گیری انقلاب اسلامی در ایران اشاره کرده و ادامه می دهد: آنچه در ایران اتفاق افتاده رسیدن به آزادی واقعی است و این آزادی واقعی ترس آمریکا و غرب را موجب شده است.

این نویسنده آمریکایی اظهار داشت: ایران مدلی است که دیگران می‌توانند از او الگوسازی کنند و به آن بپیوندند. آمریکا می‌ترسد که مبادا انقلاب اسلامی گسترش یابد و به مصر،‌ عربستان سعودی و اردن و ... برسد و مردم این کشورها نیز آزاد شوند، به همین دلیل به دروغ و فرافکنی می‌پردازند.

وی که برای اولین بار به ایران سفر کرده است اضافه کرد: من عاشق انقلاب اسلامی و ایران شده ام و امیدوارم نیروهایتان را به کمک ما بفرستید تا مردم آمریکا را از ویروس بدی‌ها رها کنیم.

مارک گلن همچنین درباره میزان اطلاعاتش از رسانه‌های ایرانی و عملکرد آن‌ها گفت: به نظر من شبکه پرس‌تی وی در بحث‌های مناظره انگلیسی زبان خوب عمل کرده است. این رسانه می‌تواند تفکر مردم آمریکا را عوض کند. هرچند شرایط مردم آمریکا هم دشوار است و دولت آمریکا اجازه نمی‌دهد اطلاعات و اخبار به آن‌ها برسد. بنابراین تغییر دادن تفکر مردم آمریکا کار بسیار مشکلی است.

این نویسنده آمریکایی در پاسخ به پرسشی که به خط قرمزهای رسانه‌های آمریکایی اشاره داشت، گفت: خط قرمز آمریکا اسرائیل است چرا که سالانه میلیون‌ها دلار به آن‌ها کمک می‌کند.

وی افزود: من با هیچ محدودیتی موافق نیستم هرچند معتقدم چیزی به عنوان آزادی مطبوعات در آمریکا وجود ندارد چرا که اگر خبرنگار خلاف اهداف نظام آمریکا رفتار کند بازداشت می‌شود و از او توضیح می‌خواهند.

مارک گلن همچنین در پاسخ به این سؤال که شما چطور با این صحبت‌های تند خود علیه آمریکا و اسرائیل که در ایران و این نشست داشته اید به کشورتان باز خواهید گشت؟ تصریح کرد: احتمالاً دیگر به آمریکا بازنمی‌گردم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس