کد خبر 361298
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۲

وزیر امور خارجه عمان اعلام کرد که در مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ پیشرفت حاصل شده است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری "تایمز عمان"، مذاکرات هسته‌ای ایران در مسقط، پایتخت عمان، امروز با دیدار بین وزرای خارجه ایران و آمریکا و نیز هماهنگ کننده گروه 1+5 آغاز شد. دیپلمات‌ها در این دیدار سعی کردند که شکاف‌ها در مسائل عمده به مانند ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم و نیز جدول زمانی و چگونگی رفع تحریم‌های ایران برطرف سازند.

"یوسف بن علوی" وزیر امور خارجه عمان پس از پایان گفت‌وگوهای امروز، گفت: نشست‌هایی که امروز برگزار شده نتیجه 5 سال تلاش سلطنت عمان برای کاهش فاصله میان ایران و غرب و گرد آوردن تمامی طرف‌ها بر روی میز و یافتن راه حل مسالمت‌آمیز برای شرایط هسته‌ای ایران است.

وی افزود که این گفت‌وگوها که بخشی از نهمین دور مذاکرات هسته‌ای است تنها 2 هفته پیش از ضرب الاجل 24 نوامبر بوده این در حالی است که در مذاکرات امروز پیشرفت حاصل شده و انتظار می‌رود پیشرفت بیشتری در مذاکرات فردا حاصل شود.

وزیر امور خارجه عمان اضافه کرد: فردا قادر خواهیم بود تا توافقی درباره موضوعات بزرگ حاصل کنیم و انتظار داریم تا راه حلی برای برخی از موضوعات مورد اختلاف حاصل شود. آنها همچنان در حال مذاکره هستند و آنها همچنان در حال مذاکره جدی درباره برخی موضوعات بوده و امیدوار هستم که به توافق برسند.

"عبدالمنعم الحسنی" وزیر اطلاع رسانی عمان نیز روز یکشنبه گفت: این نشست‌ها منعکس کننده نقش مثبت عمان به عنوان پیش برنده صلح است.عمان با میزبانی این نشست‌ها نقش مهمی را ایفا کرده و به بهبود روابط میان ایران و غرب کمک کرده است.

الحسنی افزود: نشست امروز در مسقط نشانه سیاست خارجی موفق عمان و نقش این کشور در برگزاری این مذاکرات است. ما بخشی از مذاکرات نیستیم اما شرایط را برای نشست‌های موفقیت‌آمیزفراهم کرده‌ایم.

وی گفت: این نشست‌ها نشان از احترامی است که آمریکا، اتحادیه اروپا و ایران برای عمان و سلطان قابوس بن سعید و دیدگاه وی دارند. این نشست‌ها همچنین منعکس کننده نقش عمان به عنوان بازیگر صلح منطقه‌ای و بین‌المللی است.

وزیر اطلاع رسانی عمان اضافه کرد: روابط عمان با هر کدام از این کشورها عالی بوده و این دلیل آن است که آنها در اینجا حضور دارند و به نقش عمان احترام می‌گذارند و ما نیز این را ستایش می‌کنیم.

وی در پایان گفت: امیدوار هستیم این نشست‌ها با خبرهای خوب و موفقیت‌آمیز از مسقط به پایان برسد. این برای عمان و جهان خیلی مهم است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس