کد خبر 361096
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶

داعشی ها در منطقه الفرات ده ها خانواده عشیره البونمر را گروگان گرفته است و مانع از خروج آنها می شود و قصد دارد از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده کند.

به گزارش مشرق، پایگاه النهرین، محمد الکربولی نماینده وابسته به ائتلاف نیروهای عراقی (سنی) اعلام کرد که 750 جنگجو در منطقه الحبانیه آموزش های لازم را دیده اند و آماده ملحق شدن به نیروهای امنیتی و عشایر با هدف پاکسازی الانبار از لوث داعش می شوند.

وی افزود: استان الانبار علاوه بر نیروهای نظامی به تجهیزات و سلاح و حمایت هوایی نیاز دارد.اگر کمک نظامی با سرعت اعزام نشود شاهد کشتارهای دیگری ضد عشایر البوفهد، الجغیفات و البوعیثه خواهیم بود به ویژه که برخی دستان خارجی به دنبال ساقط کردن الانبار با هدف ایجاد هرج و مرج در آن هستند.

الکربولی تاکید کرد: عشیار الکرابله، السلمان و البو محل نیروی جنگی متشکل از هزار جنگجو برای غلبه بر داعش در هیت تشکیل داده اند.همچنین نیرویی موسم به قهرمانان صحرای غربی تشکیل شده است که به منطقه البغدادی رسیده اند و این نیروی جدید متشکل از مناطق القائم، الرطبه و عکاشات است.

ادامه برده داری تکفیری‌ها

محمد البو ذیاب عضو شیوخ نینوا گفت: داعش در موصل بازاری برای فروش زنان که به عنوان غنائم جنگی گرفته شده اند دایر کرده است و تاکنون سه هزار زن از طوایف ایزدی و دیگر طوایف فروخته شده اند و سرکرده های داعش پس از فروش و به جیب زدن پول حاصل از فروش این زنان به خارج از عراق فرار کرده اند.

از سوی دیگر عبدالرحمن النمراوی رئیس ستاد همیاری فلوجه از ربودن زنان و به کنیزی گرفتن آنها در شهرهای تحت تسلط این گروهک در نینوا و الانبار با هدف فروش یا مجبور کردن آنها به ازدواج با انتحاری ها تحت بهانه کامل کردن دین داعشی ها خبر داد.

هلاکت 9 داعشی در الدوسریات در شمال هیت

همزمان محمود النمراوی شیخ عشیره البونمر از هلاکت 9 داعشی و انهدام ادوات آنها در منطقه الدوسریات در شمال هیت در غرب عراق خبر داد.

نشست امنیتی برای مقابله با نفوذ تروریست‌ها

صاحب الجلیباوی رئیس کمیته امنیتی در شورای استان واسط اعلام کرد: نشستی با حضور فرماندهان امنیتی در واسط با هدف بستن روزنه های نفوذ تروریست ها به این استان برگزار شده است که در آن طرح امنیتی قوی طراحی شد تا راه نفوذ به دستگاه های امنیتی بسته شود و امنیت روستاها و شهرهای این استان تامین شود.وی افزود: همچنین تیمی ویژه بررسی حادثه تروریستی انفجار بمب در میدان العامل در مرکز کوت در چهارشنبه گذشته که سه کشته و 19 زخمی به دنبال تشکیل شد.

هلاکت ده‌ها داعشی در عملیات بالگردهای عراقی

سرلشگر قاسم المحمدی فرمانده لشگر هفتم ارتش عراق گفت: بالگردهای ارتش پس از دریافت اطلاعات دقیق مراکز تروریست ها را در منطقه الدولاب در غرب الرمادی هدف قرار دادند و 32 تکفیری را کشتند.عبدالوهاب الساعدی فرمانده عملیات صلاح الدین نیز از هلاکت 40 داعشی در حملات به داعش در استان صلاح الدین خبر داد.

محاصره 600 خانواده در غرب عراق

صهیب الراوی عضو کمیته امنیتی استان الانبار از محاصره 600 خانواده از سوی تکفیری ها در مناطق صحرایی خبر داد و از دولت و نیروهای امنیتی و مردمی و عشایری خواست که سریعا به مناطق صحرایی برای آزادی آنها رهسپار شوند و مناطق صحرایی را از وجود آنها پاکسازی کنند به ویژه که سرما، کمبود آب و غذا منجر به مرگ بسیاری از کودکان این خانواده های محاصره شده است.

زنان و کودکان البونمر سپر انسانی داعش

غازی الکعود شیخ عشیره البونمر گفت: داعشی ها در منطقه الفرات ده ها خانواده عشیره البونمر را گروگان گرفته است و مانع از خروج آنها می شود و قصد دارد از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده کند.

وی افزود: داعشی به دنبال استفاده از این خانواده ها برای ممانعت از پیشروی نیروهای امنیتی وعشایر هستند.تروریست ها همه زیر ساخت ها در ناحیه الفرات نابود کرده اند.برخی از خانواده هایی که از الفرات آواره شده اند در صحرا گم شده اند و اطلاعی از سرنوشت آنها در دست نیست.بسیاری به علت شرایط سخت صحرا جان خود را از دست داده اند.

آمادگی برای ماموریت در هر نقطه عراق

حسن سالم رئیس تشکیل الصادقون در مجلس عراق اعلام کرد: همه گروه های مردمی و نیروهای وابسته به الصادقون آماده اعزام به هر استان عراقی برای آزادی آن از داعش هستند و آماده مقابله با فتنه افکنان میان عراقی ها هستند.برای ما هیچ استانی تفاوت نمی کند.

آزادی منطقه کبیسه در هیت الانبار

شیخ محمود المرضی از فرماندهان بیداری عراق گفت: نیروهای امنیتی با حمایت نیروهای بیداری و عشایر عملیات گسترده ای را علیه مراکز داعش در منطقه زوبع در حدفاصل عامریه الفلوجه آغاز کرده اند و منطقه کبیسه در نزدیکی هیت را بدون هیچ تلفاتی آزاد کرده اند.وی افزود: عملیات نظامی منجر به هلاکت 9 تروریست داعشی و زخمی شدن تعدادی دیگر شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس