کد خبر 360927
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰

مجلس شورای عربستان به دولت این کشور توصیه کرده به زنان این کشور تحت شرایط خاصی حق رانندگی اعطا کند.

به گزارش مشرق، منابع آگاه در مجلس شورای عربستان گزارش دادند که این شورا به دیوان نخست وزیری عربستان پیشنهاد داده که با حق زنان عربستانی برای رانندگی تحت شرایط خاصی موافقت کند.

شبکه خبری «دویچه وله»، گزارش داد که این پیشنهاد اما با شرایط سفت و سختی همراه است که تنها در صورت موافقت با این پیشنهاد زنان عربستانی تحت این شرایط حق رانندگی دارند.

بر اساس این گزارش مجلس شورای عربستان پیشنهاد داده زنان بالای 30 سال با به همراه داشتن موافقت ولی امر و با پوشش کامل بدون داشتن هیچگونه زیروآلات حق رانندگی پیدا کنند.

از دیگر شروط عجیب این پیشنهاد این است که این زنان بدون حضور یکی از محارمشان حق رانندگی در خارج از شهر را ندارند و حتما باید تلفن همراه خود را با خود به همراه داشته باشند.

مجلس شورای عربستان پیشنهاد داده که زنان فقط از ساعت 7 صبح تا 8 شب در روزهای شنبه تا چهارشنبه و روز‌های پنجشنبه و جمعه از ساعت 12 ظهر تا 8 شب حق رانندگی داشته باشند.

این مجلس همچنین تأکید کرده که زنان عربستانی تنها حق دارند با پلیس راه زنان برای تعمیر و یا بررسی خودروی خود در تماس باشند و بابت این مسئله نیز باید مبلغی را به عنوان ودیعه پرداخت کنند.

عربستان یکی از کشورهایی است که به دلیل نقض حقوق بشر همواره مورد انتقاد سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای قرار گرفته است.

نقض آشکار حقوق زنان در عربستان را نیز بسیاری از پژوهشگران علوم اجتماعی، به وضعیت سیاهان در نظام تبعیض نژادی آفریقای جنوبی شبیه دانسته‌اند.

زنان عربستانی بدون اجازه ولی خود حق تحصیل، اشتغال و سفر ندارند و نداشتن حق رانندگی برای زنان در این کشور انتقادهای زیادی را برای عربستان به همراه داشته است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس