کد خبر 361085
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷

معاون وزیر نیرو با اشاره به اتلاف سالانه 30 تا 35 میلیارد کیلووات‌ ساعت انرژی در سطح شبکه برق ایران، اعلام کرد: با تبدیل 4300 نیروگاه گازی به سیکل ترکیبی اتلاف انرژی کشور به حداقل کاهش می یابد.

 به ‌گزارش مشرق، هوشنگ فلاحتیان در همایش کاهش تلفات انرژی در شبکه برق ایران بااشاره به ضرورت ترسیم یک چشم‌انداز واقعی به منظور کاهش اتلاف انرژی در سطح شبکه تولید، انتقال و توزیع انرژی و برق کشور، گفت: برنامه صنعت برق کاهش 5 درصدی اتلاف انرژی در طول یکسال آینده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام اینکه یکی از سیاست‌ها و برنامه های در دست اجرا برای کاهش اتلاف انرژی تبدیل بخش عمده نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی تا پایان سال آینده است، تصریح کرد: از سوی دیگر در بودجه سال‌های 92، 93 و 94 این فرصت حاصل شده یا خواهد شد تا بتوان برای کاهش تلفات انرژی تصمیم‌های موفقیت‌آمیزی را اتخاذ کرد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه سال گذشته موفق شدیم با انعقاد قرارداد با بخش خصوصی، سه‌هزار و 730 مگاوات از نیروگاه‌های گازی را به سیکل ترکیبی تبدیل کنیم، اظهار داشت: در همین حال احداث و بهره برداری حدود یکهزار مگاوات ظرفیت انرژی بادی، خورشیدی و تجدید پذیر در دستور کار است.

فلاحتیان با بیان اینکه تا سه ماه آینده حدود 4200 تا 4300 مگاوات نیروگاه گازی موجود به سیکل ترکیبی تبدیل می‌شود، اظهارداشت: تا پایان سال 93 تمامی نیروگاه‌های گازی که پتانسیل تبدیل شدن به نیروگاه سیکل ترکیبی را دارند، به سیکل ترکیبی تبدیل می‌شوند.

معاون وزیر نیرو افزود: در سال‌های 92 و 93 توفیق چندانی در کاهش تلفات نداشتیم اما پیش بینی می شود امروز به راهکارهایی برسیم و بستر کار را برای انجام پروژه‌های آینده به‌منظور کاهش تلفات هموار کنیم.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه تصور کنیم تمامی 30 تا 35 میلیارد کیلووات‌ ساعت تلفات صفر شود، یک خیال واهی است، تاکید کرد: در هیچ نقطه‌ای از جهان تمامی تلفات صفر نمی‌شود بلکه می‌توان امیدوار بود که بتوان تلفات را تا حد زیادی کاهش داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس