کد خبر 360123
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶

مدیر آژانس امدادرسانی سازمان ملل به آوارگان غزه « آنروا»، درباره احتمال بروز جنگ جدیدی در غزه هشدار داد.

به گزارش مشرق، «رابرت ترنر» مدیر آنروا (آژانس امدادرسانی و ایجاد اشتغال برای آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل) گفت به دلیل عدم وجود دولت وحدت ملی و عدم ثبات سیاسی در فلسطین هنوز ثبات کافی برای کنترل بحران غزه وجود نداشته و اگر هرچه سریعتر ثبات در این منطقه برقرار نشود، بحران دیگری منطقه را فراخواهد گرفت.

«ترنر» اضافه کرد میزان خرابی‌ها و بی‌خانمانی جنگ 50 روزه اخیر غزه بیشتر از انتظار بوده و آخرین برآوردها حاکی از آن است که ساخت مجدد غزه حدود 2 تا 3 سال به طول خواهد انجامید.

وی ادامه داد در صورت عدم وجود ثبات سیاسی در فلسطین و در صورت عدم رفع حصر نوار غزه، جنگ دیگری در راه خواهد بود. هفته گذشته اسراییل با مسدود کردن مرزهای غزه مانع رسیدن کمک‌های اولیه به نوارغزه شد.

«ترنر» افزود روزانه حدود 400 کامیون تجهیزات برای ساخت مجدد غزه نیاز است تا خرابی‌های به بار آمده از جنگ 50 روزه اخیر در غزه را بتوان نوسازی کرد.

حدود 5.4 میلیارد دلار کمک برای جمعیت 1.8 میلیونی غزه و ساخت 80 هزار خانه تخریب‌شده در غزه نیاز است. جنایات اخیر صهیونیست‌ها در غزه جان بیش از 2 هزار فلسطینی شامل کودکان بیگناه را گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس