عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که اختلاط زن و مرد مطلوب اسلام نیست، گفت: اقدام مثبتی از سوی شهرداری تهران مبنی بر طرح تکریم بانوان صورت گرفت اما متأسفانه تبلیغات منفی و کارشکنی از سوی کسانی که خود را مسلمان و تابع حضرت زهرا(س) می‌دانند شروع شد.

به گزارش مشرق، آیت‌الله رضا استادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم‌ در مراسم عزاداری شام غریبان در حسینیه شهدای قم، با بیان این‌که امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) نقش اساسی در ماندگاری حادثه عاشورا داشتند، اظهار داشت: خداوند می‌خواست اهداف قیام امام حسین(ع) برای همیشه ماندگار باشد از این رو امام سجاد(ع) و حضرت زینب نقش متمم این قیام را برعهده گرفتند.

وی با تأکید بر این‌که محافل و مجالس حسینی سبب بقای دین است، گفت: دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند تا زمانی که ملت ما عاشورا دارد نمی‌توانند به اهداف شوم خود برسند.

امام جمعه قم با اشاره به شخصیت والای حضرت زینب(س)،‌ ابراز کرد: حضرت زینب(س) به عقیله بنی هاشم معروف بودند و سخنان فراوانی حتی از علمای اهل تسنن درباره شجاعت و علم ایشان بیان شده است.

آیت‌الله استادی با بیان این‌که سخنان و روشنگری‌های حضرت زینب(س) دلیلی بر شجاعت و قوت قلب ایشان است، افزود:‌ در روایات آمده به اندازه‌ای صفات ارزشمند درباره حضرت زینب وجود دارد که غیر از حضرت زهرا(س) کسی این صفات را نداشته از این رو حضرت زینب به صدیقه صغری نیز معروف بودند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم زنان جامعه را به الگوگیری از حضرت زینب توصیه کرد و گفت: حضرت زینب در تقوا و ثبات قدم در راه دین نمونه بودند و زنان ما باید حجاب و عفاف حضرت را سرلوحه خود قرار دهند.

وی با بیان این‌که صحبت کردن با نامحرم نباید برای خانم‌ها عادی جلوه داده شود، اظهار داشت: بانوان ما وقتی بیرون می‌آیند باید به گونه‌ای باشند که هیچ جوانی به واسطه حضور آنها به گناه نیفتد.

امام جمعه قم با تأکید بر این‌که اختلاط زن و مرد مطلوب اسلام نیست، گفت: اقدام مثبتی از سوی شهرداری تهران مبنی بر طرح تکریم بانوان صورت گرفت اما متأسفانه تبلیغات منفی و کارشکنی از سوی کسانی که خود را مسلمان و تابع حضرت زهرا(س) می‌دانند شروع شد.

آیت‌الله استادی با بیان این‌که اسلام مخالف حضور زن در اجتماع نیست،‌ ابراز کرد: اما زنان ما نباید به گونه‌ای در اجتماع ظاهر شوند که موجبات فساد را فراهم کنند؛ خانمی که رعایت حجاب نمی‌‌کند و با وضع خاصی بیرون می‌آید و سبب گناه جوانان می‌شود به پای کیست؟

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به این که امام حسین(ع) برای اصلاح امت پیامبر(ص) قیام کردند، افزود: امام حسین(ع) به دنبال اصلاح حکومت بودند و به فضل الهی امروز در کشور ما حکومت اسلامی و در رأس آن مجتهد جامع‌الشرایط و مورد علاقه همه قرار دارد.

وی با بیان این‌که حضرت زینب(س) در دفاع از اسلام شریک امام حسین(ع) بود، ابراز کرد: خطبه حضرت زینب(س) در کوفه و دفاع ایشان از اسلام تداعی گر خطبه‌‌های حضرت علی(ع) بود.

امام جمعه قم ادامه داد: طبق کلام بزرگان همان گونه که باید در قرآن تدبر کرد در قیام امام حسین(ع) و واقعه عاشورا نیز باید دقت و تدبر کرد تا قضایای آن روشن و به درستی بیان شود.

آیت‌الله استادی با اشاره به تبعیت حضرت زینب از امام حسین(ع) و ولایت‌مداری این بانوی بزرگ اسلام، بیان کرد:‌ بزرگانی از روی دلسوزی و خیرخواهی از امام حسین(ع) خواستند که به جنگ یزید نرود اما یک مورد هم وجود ندارد که حضرت زینب از برادر خود خواسته باشد که به جنگ نرود و یا خانواده را به همراه نبرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شجاعت حضرت زینب(س) را مورد توجه قرار داد و گفت: قدرت در دست ابن زیاد بود اما حضرت زینب با قدرت تمام در برابر ابن زیاد ایستاد و او را ابن مرجانه خطاب کرد.

وی ادامه داد: حضرت زینب(س) با وجود همه مصائب و مشکلات فرمود: چیزی جز زیبایی در کربلا مشاهده نکردم و این مسأله برگفته از عرفان بالای ایشان و ارتباط عمیق با خدا دارد.

امام جمعه قم با بیان این‌که خطبه حضرت زینب(س) در برابر ابن زیاد و یزید همچون خطبه حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت و امامت بود، افزود: قیام امام حسین(ع) و روشنگری‌های حضرت زینب(س) جلوی انحرافات در دین را گرفت و سبب شد روز به روز این چراغ هدایت بیشتر نورافشانی کند.

آیت‌الله استادی با اشاره به این‌که مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین هر سال بهتر از سال های گذشته برگزار می‌شود، اظهار داشت:‌ اگر محرم و صفر نبود جوانان ما بر اثر تبلیغات سوء دشمن به انحراف کشیده می‌شدند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که ارتباط با امام حسین(ع) انسان را بیمه می‌کند، ابراز کرد:‌ آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی می‌فرمود: مردم به طرف امام حسین(ع) می‌آیند و دین دار شده و عملشان درست می‌شود و دشمن نیز این را متوجه شده و زمینه‌های فساد را برای آنها فراهم کرده تا عملشان را تضعیف کند اما شیعه یک ارتباط درونی با امام حسین(ع) دارد که دشمن هیچ‌گاه نمی‌تواند این ارتباط را از بین ببرد.

وی با بیان این‌که امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) این همه مصائب و مشکلات را به جان خریدند تا این‌که دین اسلام باقی بماند و ما دین دار شویم، گفت: ما نیز باید به وظایف خود عمل کنیم و افزون بر حضور در جلسات عزاداری و اشک بر امام حسین(ع) باید به دستورات ایشان نیز عمل کرده و درست زندگی کنیم.

امام جمعه قم زینت ائمه بودن را خواسته امام حسین(ع) از ما دانست و افزود: مردم ایران اسلامی باید طوری زندگی کنند که برای مردم جهان از حیث اخلاق، دیانت و عدالت الگو باشند.

آیت‌الله استادی تأکید کرد: مشکلات ما باید به دست خودمان حل شود و اگر ما اهل محاسبه و مراقبه باشیم قطعا زینت اهل بیت شده و به موفقیت‌هایی فراوانی دست پیدا خواهیم کرد.

منبع: رسا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس