رهبر جنبش انصارالله یمن به مناسبت سالروز عاشورای حسینی سخنرانی کرد و در آن بر مبارزه با استکبار در منطقه تاکید و تصریح کرد که ظهور گروه‌های تکفیر برای ضربه زدن به اسلام و امت مسلمان از داخل است.

رهبر انصار الله: امام حسین(ع) اسوه‌ای برای تمام دوران است به گزارش مشرق، «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن روز سه‌شنبه به مناسبت روز عاشورای حسینی سخنرانی کرد و در آن بر مبارزه با استکبار در منطقه و احقاق حقوق مردم بخصوص مردم یمن و مبارزه با تکفیری‌ها تاکید کرد.

وی در این سخنان که در «صعده» ایراد کرد و به شکل زنده از شبکه المنار لبنان پخش شد، با اشاره به قیام امام حسین علیه‌السلام در سال ۶۱ هجری، ایشان را بهترین الگوی مبارزه دانست و بر نهادینه کردن ارزشهای عزت‌آفرین که اسلام بر آن تاکید کرده است، تأکید کرد و افزود امروز مردم منطقه بیش از هر زمانی دیگر به ارزشهای اسلامی برای رهایی از ظلم استکبار نیاز دارند.

او گفت که امام حسین علیه‌السلام از آگاهی والایی سخن گفت و درباره کوتاهی کردن در مسئولیت خود در مقابله با ظالمان هشدار داد و راهکار لازم را با قیام انقلابی خود به ما نشان داد.

وی خواستار رجوع مردم به مکتب امام حسین شد و گفت که مردم به الگوی درست نیاز دارند تا مفاهیم و ارزشهای والا را بتوانند در زندگی امروز خود تطبیق بدهند.

هشدار انصارالله یمن درباره وضعیت مسجدالاقصی / تکفیری‌ها ابزار آمریکا هستند

رهبر جنبش انصارالله در ادامه به تحولات منطقه از جمله وضعیت مسجدالاقصی و اتفاقات قدس اشغالی، اتفاقات آن را خطر و تهدیدی برای امت اسلام دانست که هدف آن ایجاد تفرقه و تجزیه بافت اجتماعی آن است.

وی با اشاره به ظهور گروه‌های تکفیری، تصریح کرد که عناصر تکفیری ابزاری برای ظالمان و دشمنان اسلام، بخصوص آمریکا هستند برای هدف گرفتن وحدت امت اسلامی و افزود که هدف این عناصر، ضربه زدن به اسلام و امت مسلمان از درون است.

الحوثی همچنین گفت که برخی قصد داشتند عناصر تکفیری را در استان های یمن پراکنده و مستقر کنند تا به کشتار مردم بپردازند و قصد داشتند که پوشش سیاسی نیز برای آن فراهم کنند.

انصارالله: مسئولان و در رأس آنان رئیس جمهوری مسئول وضعیت فعلی یمن هستند/ مردم بیش از این صبر نخواهند کرد

عبدالملک الحوثی در خصوص مسائل داخلی یمن، صراحتا اعلام کرد که روند سیاسی یمن دچار آشفتگی و توقف است و وضعیت فعلی آن به سوی از هم گسیختگی و پراکندگی می‌رود.

وی با اشاره به بحران سیاسی یمن، اعلام کرد که او به همه مسئولان پیام مکتوب داده و درباره مسائل سیاسی امنیتی هشدار داده است. عبدالملک الحوثی با اشاره به مبارزه با عناصر تروریستی نیز گفت: مشکل در این نیست که ارتش یمن ضعیف است. ارتش یمن قدرت کافی دارد. مشکل در این است که اراده سیاسی وجود ندارد. رئیس جمهور و دیگر مسئولان در کمیته امنیتی کار را رها کرده‌اند و این امر نشان می‌دهد که مسئولیت‌پذیری وجود ندارد.

رهبر انصارالله در ادامه از همه مسئولان یمنی خواست که مسئولیت‌پذیر باشند و افزود: دکتر محمد المتوکل (که هفته گذشته ترور شد) قربانی گروه‌های تکفیری و قربانی عدم اقدام بموقع رئیس جمهور در مبارزه با تروریست‌هاست.

عبدالملک الحوثی در ادامه به رئیس جمهوری یمن هشدار داد و ضمن اینکه از او خواست تا مسئولیت خود را بر عهده بگیرد، افزود که ممکن است مردم تصمیم بگیرند بیش از این صبر نکنند. آنکه باید در خصوص مسائل امنیتی سرزنش شود، نهادهای رسمی دولتی هستند که مسئولیت‌ تأمین امنیت دارند.

کمیته‌های مردمی آمادگی خود را حفظ کنند/ اجازه نمی‌دهیم دستاوردهای انقلاب دور زده شود

عبدالملک خطاب به رئیس جمهور از او خواست تا «ابزار سوء» در دست دیگران نباشد، و تاکید کرد که مردم یمن نه از شورای امنیت می‌ترسند نه از کشورهای دهگانه و نه از کسانی دیگر، و افزود: به هیچ کس، هر کس که باشد و هر جایگاهی که داشته باشد، که دستاوردهای انقلابی مردم دور زده شود.

عبدالملک در پایان از مردم و کمیته‌های مردمی خواست تا سطح آمادگی رزمی خود را بالا ببرند و برای هر احتمالی آماده باشند و تاکید کرد که انصارالله خواستار افزایش انسجام ملی است و آن را وظیفه‌ای دینی و ملی می‌داند.

رهبر انصارالله همچنین از همه کشورهای حاضر در منطقه و خارج از آن که علیه یمن دست به توطئه می‌زنند خواست تا در سیاست‌های خود بازنگری کنند و بدانند که عزم مردم یمن راسخ است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • msg13 ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
    0 0
    ما شا الله
  • لیلاا ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
    0 0
    سید عبدالمالک الحوثی عزیزما همه شیعیان پیرو ارمانها وقیامت هستیم خداوندنگهدار شما وهمه شیعیان وشیعیان یمن باد ای رهبر عزیز وازاده انصارالله وحزب الله یمن روح پر بزگوارت عالم وفقیه ومبارز یمن سید بدرالدین شاد وخودت نیز زنده وپیروز باشی ای عزیز ای مرد حسینی وعاشورایی لبیک یا حسین
  • حسین ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
    0 0
    جد بزرگوارتان آقا اباعبدالله پشت و پناهت و انشالله انقلاب شما زمینه ساز و متصل به ظهور آقا امام زمان (عج) باشه. الهم عجل لولیک الفرج.
  • ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
    0 0
    عجب!
  • پسر ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
    0 0
    حزب الله هم الغالبون
  • یک ایرانی دوستدار یمن ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۳
    0 0
    خداوند این جوان را جزای خیر دهد و در راه سخت و صعبی که در پیش گرفته، موفق و ثابت قدم بدارد، ان شاء الله.
  • سارا ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    0 0
    متاسفانه در بسیاری از کشورهای مسلمان, افرادی مملکت را اداره می کنند که بیش از همه چیز, به فکر استحکام پایه های قدرت خود هستند نه به فکر استحکام پایه های دین در کشورشان و همین باعث می شود که به نظرات قدرتهای مستکبر جهانی بیش از نظرات مردمشان و دینشان اهمیت بدهند. انشاالله که ریشهء چنین دولتهایی در تمام ممالک اسلامی بخشکد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس