کد خبر 359627
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰

درحالی که نماینده کهگیلویه می گوید مجلس به احترام آیت‌الله جنتی از استیضاح فرزند او صرف‌نظر کرد، یک عضو کمیسیون فرهنگی وزیر ارشاد را تهدید کرد ممکن است اکران ۸ فیلم مورد اعتراض این کمیسیون منجر به استیضاح جنتی شود.

به‌گزارش مشرق، روز گذشته حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری نماینده مردم کهگیلویه و بهمئی در مجلس گفت که در خصوص عملکرد وزیر ارشاد در حاشیه برگزاری کنگره ملّی بی‌بی‌حکیمه، گفت‌وگوی صمیمانه‌ای با علی جنتی داشته است.

وی ادامه داد: در این دیالوگ دوستانه به آقای جنتی گفتم به خاطر اینکه از خانواده‌ای روحانی و همجنس ما هستید و ما هم احترام زیادی برای آیت‌الله جنتی قائل هستیم، از استیضاح شما صرف‌نظر کردیم.

نماینده کهگیلویه و بهمئی که با خبرگزاری فارس گفت‌وگو کرده است، با بیان اینکه نامه استیضاح وزیر ارشاد را امضا نکرده‌، در عین حال متذکر شد که به جنتی گفته باید در سیاست‌ها و عملکردهای وزارت ارشاد تجدید نظر کند.

حجت‌الاسلام بزرگواری ادامه داد: نامه استیضاح وزیر ارشاد را یک روز قبل برای امضا نزد من هم آوردند اما چون آقای جنتی در روز پنجشنبه میهمان ما در کنگره ملّی بی‌بی‌حکیمه بود، آن را به احترام این حضور امضا نکردم.

وی با بیان اینکه امضا نکردن نامه به معنای موافقت با عملکرد جنتی در وزارت ارشاد نیست، گفت: من هم معتقدم باید رویه فعلی در وزارت ارشاد تغییر کند اما باز هم معتقدم باید به آقای جنتی فرصت داد تا از خود دفاع کند و جوابگوی دغدغه نمایندگان باشد.

این نماینده مردم در مجلس خاطرنشان کرد: بنابراین به انتظار دفاع جنتی از عملکردش خواهیم نشست و امیدواریم که با جواب‌های خود مجلس را قانع کند که شرط تدوام حضور وی در ارشاد همین است.

در عین حال از سوی دیگر، حجت‌الاسلام مفید کیایی نژاد عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی علی جنتی را تهدید کرد که ممکن است اکران 8 فیلم مورد اعتراض این کمیسیون و البته کمیسیون اصل 90، منجر به استیضاح وی شود.

او که با «فرهیختگان آنلاین» مصاحبه می کرد، گفت: در دولت گذشته، پیش از اکران فیلم ها، وزارت ارشاد تماسی با مجلس برقرار می کرد و فیلم ها را برای آنها نمایش می داد تا نمایندگان هم نظر دهند که اکران آنها به مصلحت است یا نه؛ متأسفانه، در حال حاضر شرایط بدین گونه نیست و وزارت ارشاد خود می بُرد و می دوزد.

نماینده ساوجبلاغ و طالقان که می گوید یکی از این 8 فیلم یعنی فیلم «من عصبانی نیستم» را دیده‌ است، ادامه داد: باید بگویم که این فیلم واقعاً بسیار مزخرف و ناجور است و نقش فتنه کاملاً در آن زنده می شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: از سوی دیگر، ارتباط زن و مرد و مکالمه بین این دو جنس در این فیلم با موازین شرعی سازگار نیست.

کیایی نژاد با تأکید بر اینکه تشخیص کمیسیون فرهنگی مجلس به عدم اکران این 8 فیلم بنا بر وظیفه ماست، تصریح کرد: پیش از اینکه ماجرای این 8 فیلم بزرگ شده و به جامعه کشیده شود، نامه‌ای خصوصی به وزیر نوشته شد اما نمی دانم آقای جنتی درخواست‌های کمیسیون را پذیرفته یا نه.

وی با بیان اینکه اکثریت اعضای کمسیون فرهنگی معتقدند این 8 فیلم نباید اکران شود اما برخی از اعضاء هم موافق نمایش آنها هستند، متذکر شد: در صورت اکران این فیلم ها، کمیسیون واکنش خاصی نسبت به این اقدام نشان نخواهد داد بلکه واکنش را مجلس نشان خواهد داد.

نماینده ساوجبلاغ و طالقان در مجلس با انتقاد از اظهارات اخیر جنتی که گفته بود در مورد اکران فیلم ها طبق تشخیص خود عمل می کند، هشدار داد: عدم توجه نسبت به سخنان و نظرات کمیسیون فرهنگی مجلس ممکن است منجر به استیضاح آقای وزیر شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس