توصیه ها و رهنمودهای رهبری را باید با جان ودل گوش داد و جامعه عمل پوشاند و من معتقدم فرمایش ایشان کاملا درست و بجاست و ما نیز براساس تکلیف خود باید دراسرع زمان این مسئله رو در بین عزاداران حسینی جا بیندازیم چون نظر برخی ها و بعضی از مردم اینگونه نیست اما همه باید بدانیم که نظر مراجع و بخصوص حضرت آقا برای ما تکلیف است

هلالی: توصیه رهبری و مراجع برای ما تکلیف است
 به گزارش مشرق، حاج عبدالرضا هلالی به مناسبت ایام محرم با اشاره به برخی از اقدامات در هیات خود و همچنین نحوه عزاداری با توجه به منویات مقام معظم رهبری در مصاحبه با شریان نیوز مباحثی را مطرح کردند که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید:

نظرجنابعالی راجع به توصیه های اخیرمقام معظم رهبری د مورد نحوه عزاداری چیست؟

 توصیه ها و رهنمودهای رهبری را باید با جان ودل گوش داد و جامعه عمل پوشاند و من معتقدم فرمایش ایشان کاملا درست و بجاست و ما نیز براساس تکلیف خود باید دراسرع زمان این مسئله رو در بین عزاداران حسینی جا بیندازیم چون نظر برخی ها و بعضی از مردم اینگونه نیست اما همه باید بدانیم که نظر مراجع و بخصوص حضرت آقا برای ما تکلیف است و ما برای اینکار حتما برنامه ریزی میکنیم تا هرچه سریعتر به نظرات آقا جامه عمل بپوشانیم و با روش درست و فرهنگ سازی مناسب اینکار را انجام دهیم.

 مثلا برای عزاداران عزیز در مجلس لباسی متناسب تهیه شود و ازین قبیل کارها که البته باید بدانیم اینکارها زمان نیز نیاز دارد و طرح و اقدام یک دفعه ای و یک شبه ممکن است تاثیر منفی نیز داشته باشد، به هرحال این موضوع کاملا درست که مد نظر رهبری است باید به یک فرهنگ کاملا درست نیز تبدیل شود، هرچند که حضرت آقا نفرمودند در آوردن پیراهن حرام است بلکه فرمودند بهتر است لباس برتن باشد و لذا این سخن رهبری برای ما حجت است و ما دنبال آن هستیم چراکه مداحان عزیز همیشه ثابت کرده اند که پشتیبان رهبری بوده و هستند و منتظریم تا همیشه رهبری امر بفرمایند تا ماسربازانش اطاعت امرکنیم .
 
اولویت های شما در ایام محرم کدام اند و رسالت این عزاداری ها چیست؟

ما نباید عاشورا را یک مدتی بدانیم که یک امامی در آن مظلومانه کشته شده و بعد همه چیز تمام میشود،نه! عاشورا یک درس است،یک فرهنگ است،یک کلاس است، ما باید بتوانیم دراین کلاس خوب شرکت بکنیم سعی بکنیم تا به وظایف خویش در این کلاس عمل کنیم و در واقع شاگرد موفقی باشیم و راه امام حسین(ع) را پیش بگیریم، راهی که در آن نه گفتن به ظلم و ستم درس است همانطور که امام به شمر نه گفت ما میتوانیم به شمرزمان خود که همان دشمنان نظام و رهبری و این دستگاه مقدس عاشوراست بگوییم که البته این با آگاهی داشتن خود ما میسر است.

هلالی: توصیه رهبری و مراجع برای ما تکلیف است 
همانطورکه میدانید دشمنان تبلیغات و موجی جهت بدجلوه دادن این مراسمات و مخصوصا هیئت ها به راه انداخته اند،به نظرشما نقش هیئت و حسینیه در سطح جامعه چگونه نمود پیدا میکند؟

ببینید آنها خوب مسائل رو زیرنظر دارند تا اهداف شومشان را پیاده کنند و ما باید حواسمان باشد.اونها خبردار شده اند که این جلسات مذهبی در جامعه دارای پتانسیل بالای فرهنگی و سیاسی است. شما ببینید تمام معادلات دنیا را بهم میریزد این عزاداری ها، این واقعه و ببینید چقدر جوان هایمان و حتی جوامع جهانی را که با این فرهنگ عاشورا انس و الفت گرفته اند واین همان چیزی است که دشمنان از آن هراسانند و تمام نقشه های آنها نقش برآب میشود.
 
حتما میدانید به طور مستمر دنبال این هستند که با اقدامات خاص خود مداحان را نزد مردم بد جلوه دهند و خانواده ها را از حضور جوانان منع کنند اما اینگونه نیست، مردم ما با مداحان امام حسینی نشدند که حالا بخواهند با مداحان از امام حسین دل بکنند.خود ملت از درون امام حسینی اند. من شنیدم دشمنان که غالبا از ضد انقلاب هستند گفته اند که چرا اینهمه صرف هزینه برای غذاهای نذری در این ایام میشود،من متاسفم که اینان به دلیل نداشتن بصیرت و شناخت از عاشورا نمیدانند که همین غذای امام حسین برکت یکسال سفره زندگی ماست. به کوری چشم دشمنان پرچم امام حسین تا ظهور حضرت بقیه الله (عج)برافراشته خواهد ماند و بدانید هرکه در این عالم است با هر سلیقه ای، خواسته یا ناخواسته با امام حسین(ع) و سیره زندگی و شهادت مظلومانه و آزادگی ایشان آشنا خواهد شد و تمامی درسهایی که امام در زندگیشان برای ما به جاگذاشتند آنها نیز دیریازود به آن خواهند رسید.امیدوارم آنها نیز از خواب غفلت بیدارشوند.

هلالی: توصیه رهبری و مراجع برای ما تکلیف است
 
توصیه شما برای عملکرد مداحان کشور درخصوص سبک و شعرهای خوانده شده در عزاداری امام حسین (ع)چیست و چگونه نباید اجازه داد دشمنان به این مرثیه خوانی ها را حمله کنند؟ چرا که متاسفانه دشمنان گاها به نوع و سبک مداحان ایراد و آن را به نوعی به تمسخر میگیرند تا مداحان را تحت فشار از سوی جامعه بگذارند؟

مداحان عزیز ما مخصوصا مداحان جوان عزیز به عنوان یک خادم امام حسین (ع) آگاه باشند که نباید به هیچ عنوان از علما،مراجع و بزرگان دور شوند. روزی که ما بخواهیم از علمای دینمان فاصله بگیریم و از خودمان فتوایی بدهیم مطمئن باشید اون روز،روز مرگ ماست. ما باید از ایشان برای بهتر شدن مغز عزاداری ها و مجالس درس بگیریم.
 
ان شاء الله اخلاص عملمان بیشتر باشد و خودمان را به فرهنگ و پیام عاشورا نزدیک کنیم تا از غافله عقب نمانیم.باید درک کنیم که چه کسانی امام حسین را یاری کردند و چه کسانی ایشان را رها و چه کسانی با ایشان دشمنی کردند. مراقب باشیم در دینداریمان تکبر بوجود نیاید،دیانتمان را حفظ کنیم و از عاشورا درس وحدت بگیریم ((یدالله مع الجماعه)). دشمن به دنبال برهم زدن وحدت بین ماست،از امام حسین درس مهربانی و درس آزادگی بیاموزیم. همه ما عاشق امام حسین هستیم و مطمئنا پای خون شهدای کربلا ،شهدای عزیزکشور هستیم و از عاشورا باید به امام شناسی رسید تا بتوانیم ولی فقیه خود را با بصیرت بشناسیم و از او اطاعت کنیم تا ان شاء الله به رستگاری و رضایت پروردگار و امام شهیدمان دستیابیم.
 
لازم به ذکر است ؛ شب گذشته  عزاداران هیأت الرضا در لبیک به توصیه های  رهبری در نحوه عزاداری با به تن کردن لباس عزاداری در سینه زنی به سوگواری سرور سالار شهیدان پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس