کد خبر 358145
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱

سازمان‌های اطلاعاتی آلمان معتقدند که گروه داعش با جذب تعداد بیشتری از شهروندان این کشور همچنان تهدید بزرگی به شمار می‌رود.

به گزارش مشرق، رویترز نوشت: بخش اطلاعات خارجی سازمان جاسوسی فدرال آلمان اعلام کرد که با وجود حملات هوایی آمریکا و ائتلاف بین‌الملی علیه داعش و تلاش‌های نیروهای امنیتی عراق برای بازپس‌گیری مناطق مختلف در این کشور گروه داعش در آینده نزدیک قادر به انجام عملیات‌های بیشتری خواهد بود.

سرویس اطلاعاتی آلمان همچنین نسبت به افزایش عضویت شهروندان این کشور در گروه داعش و آمادگی آنها برای اعزام به سوریه و عراق ابراز نگرانی کرد و نسبت به خطر افزایش خشونت در شهرهای این کشور میان گروه‌های رادیکال  هشدار داد.

پیش از این نیز "وولفگانگ بوزباخ" رئیس کمیسیون امور داخلی پارلمان آلمان از حزب دموکرات مسیحی، درباره تساهل و رواداری اشتباه در برابر سلفی ها هشدار داده و اظهار داشت که در کشور ما پویایی صحنه های سلفی با زمینه های ترور در عراق و سوریه دست کم گرفته شده است. این سیاستمدار بلند پایه آلمانی همچنین یاد آور شد که بر اساس اطلاعات نهاد فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان شمار سلفی ها در این کشور با حدود 7هزار نفر بسیار نسبت به سابق افزایش پیدا کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس