کد خبر 357892
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۲

پنتاگون امروز دوشنبه اعلام کرد که میانگین هزینه روزانه برای مقابله با شبه نظامیان داعش به بیش از ۸.۳ میلیون دلار در روز رسیده است.

به گزارش مشرق، رویترز نوشت: پنتاگون ضمن اشاره به افزایش روز افزون هزینه جنگ با داعش افزود: میزان هزینه های جنگ با داعش از 8 اوت تا 16 اکتبر به بیش از 580 میلیون دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش آمارهای جدید پنتاگون در خصوص افزایش هزینه جنگ در سوریه و عراق علیه داعش نشانگر سختی این مبارزه است. پنتاگون یک هفته پیش اعلام کرده بود که میانگین هزینه روزانه جنگ با داعش به 7.6 میلیون دلار رسیده است.

ائتلافی متشکل از 40 کشور از جمله کشورهای همسایه عراق و سوریه هنوز نتوانسته اند از پیشروی داعش جلوگیری کنند. داعش از سال 2012 میلادی تاکنون علیه دولت بشار اسد در سوریه می جنگد. این گروه از ژوئن 2014 میلادی حملات خود را به عراق نیز گسترش داد و بخش های زیادی از شمال و غرب این کشور را تصرف کرده است.

داعش در مناطق تحت تصرف خود خلافت اسلامی اعلام کرده است. در ماه اوت آمریکا حملات هوایی علیه داعش در عراق را آغاز کرد. واشنگتن در ماه سپتامبر دامنه حملات خود علیه داعش را به سوریه نیز گسترش داده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس