فاروقی در زمان عبدالمالک مرد در سایه گروهگ جندالشیطان محسوب می شد و در این سال ها هیچ مصاحبه ای از وی پخش نشده و در هیچ بیانیه ای نیز مستقیما دیدگاهای وی منتشر نشده است. اما طی روزهای اخیر به یکباره تصاویری جدید به همراه یک مصاحبه اختصاصی از وی در شبکه العربیه منتشر شده است.

چرا سرکرده
گروه بین‌الملل مشرق - صلاح الدین فاروقی سرکرده گروهک تروریستی "جیش العدل" از شخصیت های تروریست و مرموز مقیم در پاکستان است. وی متهم اصلی قتل عبدالرئوف ریگی و محمد شفیع سرکرده گروهک های "جیش النصر" و "انصار ایران" است. فاروقی در زمان عبدالمالک مرد در سایه گروهگ جندالشیطان محسوب می شد و در این سال ها هیچ مصاحبه ای از وی پخش نشده و در هیچ بیانیه ای نیز مستقیما دیدگاهای وی منتشر نشده است. اما طی روزهای اخیر به یکباره تصاویری جدید به همراه یک مصاحبه اختصاصی از وی در شبکه العربیه منتشر شده است.

به اعتقاد تحلیلگران امنیتی در جنوب شرق این تغییر رویه صلاح الدین فاروقی و خروج وی از پشت پرده یک اقدام تامل برانگیز است که در این‌باره می توان به نکات ذیل اشاره کرد:

الف: پس از قتل عبدالرئوف ریگی، عملا هیچ رقیبی برای صلاح الدین فاروقی در مرزهای ایران و پاکستان برای جذب پول های نفتی کشورهای عربی باقی نمانده است. وی پس از سالها در زیر سایه قرار گرفتن خانواده عبدالمالک و به خصوص عبدالرئوف ریگی اینک فرصت پیدا کرده است که به راحتی خود را بدون رقیب مطرح کند.

وی حوادث امنیتی اخیر در جنوب شرق را نیز فرصتی مناسب برای آغاز ورود علنی به رسانه و جلب توجه افکار عمومی به خود دیده است. لازم به ذکر است از خانواده ریگی تنها یک برادر باقی مانده که هنوز معلوم نیست انتقام خانواده ریگی می تواند از صلاح الدین فاروقی بگیرد و یا نهایتا خود وی نیز به دست صلاح الدین از بین خواهد رفت.

چرا سرکرده

ب: نکته دیگر صلاح الدین فاروقی که بنا به ده ها دلیل آشکار اصلی ترین عامل ترور عبدالرئوف ریگی در افکار عمومی شناخته می شود، مجبور به ورود علنی به رسانه و کم کردن بار روانی این ترور شده است. نکته جالب ماجرا این جا قرار دارد که صلاح الدین فاروقی در اقدامی فرار به جلو در گفتگو با العربیه مدعی می شود که اختلافات وی با عبدالرئوف در روزهای آخر حل شده و وی قرار بوده دوباره به جایگاه قبلی خود در جیش العدل برگردد.

این در حالیست که عبدالرئوف ریگی در چند روز باقیمانده به ترورش طی بیانیه رسمی صلاح الدین فاروقی را تکفیر و عامل ترور آینده خانواده ریگی معرفی می کند. العربیه از زمان ترور عبدالرئوف ریگی نقش پاکسازی و تطهیر چهره صلاح الدین فاروقی را به صورت کارویژه رسانه ای برای خود تعریف کرده است.

چرا سرکرده

ج: مهمترین نکته در علنی شدن بیشتر تصاویر صلاح الدین فاروقی و رسانه ای شدن وی در یک ارزیابی قابل تامل امنیتی قابل رمز گشایی است. سرویس اطلاعاتی عربستان در یک دهه اخیر با استفاده از شبکه العربیه همواره یک چهره تروریست در جنوب شرق را به عنوان محور جریان تروریستی مطرح و رسانه ای کرده است. طی ده سال اخیر ابتدا عبدالمالک ریگی و پس از اعدام وی عبدالرئوف برادر بزرگتر ریگی و اینک صلاح الدین فاروقی را به عنوان محور تروریست های شرق کشور مطرح کرده است.

سرویس اطلاعاتی عربستان با این اقدام تلاش می کند که اولا جریان تروریستی در شرق کشور را از طریق یک سرپل رسانه ای و امنیتی هدفمندتر کند، ثانیا در کنار عملیات های  تروریستی در جنوب شرق محوریت عملیات روانی علیه ایران را در منطقه از طریق ایجاد یک سرپل امنیتی و رسانه ای در اختیار بگیرد.

چرا سرکرده

العربیه در سال های اخیر اصلی ترین رسانه منطقه در پوشش حوادث امنیتی در جنوب شرق ایران تبدیل شده است. نکته مهم دیگر نیز ان است که عربستان از این طریق به برخی گروه های دیگر تندرو در پاکستان که ممکن است اختلافاتی با این کشور و یا با گروه جیش العدل داشته باشند این پیام را منتقل می کند که صلاح الدین فاروقی در پناه آل سعود و دستگاه اطلاعاتی عربستان است و مبارزه با وی مقابله با دستگاه اطلاعاتی عربستان محسوب می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    14 2
    یه روزی نوبت به سرنگونی آل سعود میرسه. بی صبرانه منتظر اون روزم
  • اهوازی ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    6 1
    اگه چند تا ترقه توی عرعرستان نحوسی بترکه حالشون جا میاد.
  • ناشناس ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    4 0
    نباید به بهانه آسیب رسیدن به کسی از حذف این کثافت ها در پاکستان خودداری کنیم.
  • سهيل ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    3 0
    چون خشگله تا الان مي ترسيده چش بخوره |:
  • ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    5 0
    لعنت خدا بر ال سعود
  • ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    8 0
    مثل اینکه این یکی هم هوس کرده مثل ریگی بکننش تو گونی.
  • ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    5 0
    بهتره این گزوه جنایتکار را فقط با همان نام جندالشیطان خطاب کنید.
  • علي ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    5 1
    قيافه شون عين رقاصاي هندي .شايد در زمان غياب براي شاه عربستان رقص هندي ميكردند. در هر صورت ريشه اين مزدوران وهابي را بسوزيد. مانده ام كه چرا خدا اين جانورها را افريده
  • سید عادل میراحمدی بهنمیری ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    2 0
    شناسایی از طریق یک رمز عبور مشترک برای همسایگان ایران زمین کافی است.
  • 123 ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    3 0
    تحلیل شما درست . اما به نظر میرسه عربستان با علنی کردن این تروریست اهداف بزرگتر و شوم تری رو دنبال می کنه بطور مثال شاید بخواهند مدل داعش رو تو جنوب شرق کشورمون پیاده کنند.
  • ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    2 0
    چرا ارم این گروه شمشیردو لبه س؟
  • ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    2 0
    کسی میدونه چرا تو ارم اینگروه شمشیذ دو لبوجود داره؟
  • ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    2 0
    سوسک کثیف.
  • سلمان ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    4 1
    به امید خدا و همت سربازان گمنام اما(عج) انشاالله به زودی میره پیش عبدالمالک و سایر رفقا تا در معیت هم به پزید و شمر و خولی (علیهم آلاف اللعنه) ملحق بشن و در جهنم جاوید و عذاب بی پایان غوطه ور گردند
  • ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    2 1
    رگ حياط تروريستهاي جنوب شرق و دولت اردوغان ترانزيت مواد مخدر به اروپا ميباشد كه با حظور سپاه در منطقه اين رگ حياط قطع شده و دارند دست وپا ميزنند كه از إظهار ات اردوغان و اعمال تروريستهاي جنوب شرق پيداست كه تحت فشار قرار گرفتند
  • ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    2 0
    آل جهود . انقلاب یمن رو آلترناتیوی برای خودش میدونه و این رخداد رو تماما از چشم ایران می بینه . به همین خاطر قصد داره با زنده کرده این مرده های فاسد .برای خودش برگ برنده جمع آوری کنه اما به قول معروف این کجا و آن کجا... آل جهود در معرکه ی سختی گرفتار شده که هر قدم در اون پیشروی به سمت نابودیه این نظام فاسد است
  • ج م ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    3 2
    شمشیرشونم از آل سعود گرفتن تروریست ها ی کثیف ملعون انشاالله به زودی برن به جهنم باارباباشون
  • ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    3 0
    واقعا این تروریست کی به دست نیروهای ایران می افتد که به جهنم بفرستندش. مسولین کشور محل های اختفای این جنایتکار مزذور را در پاکستان بمباران کنید. سپاه قدس کجایی؟؟؟؟؟؟؟ مرگ بر ال سعود خبیث
  • ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    2 0
    جون خودتان این وحشی ها را بزرگ نکنید .ید آموزی دارد
  • رضا ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    3 0
    خبر مرگ خودش و ارباباش
  • ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    0 1
    دمشون گرم
  • ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    2 0
    علت ترس شما جیه؟
  • ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    1 1
    چند وقت دیگه رو می بینم که با چهره ای موجه مثل یک کارشناس مسائل بین الملل نشسته تو تلویزیون و در رابطه با استکبار و تروریست صحبت می کنه!!!(مثل ریگی)
  • سید ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    6 0
    نکته قابل بیان در جنوب شرق کشور از سوی نظام عدم فعالیت کارهای فرهنگی و اطلاع رسانی جهت بالا بردن سطح فکری در این منطقه خاص و میدان را باز گذاشتن بر ای تاخت تاز دشمنان این ملت بوده است اگر در چند سال اخیر به این منطقه سفر کرده باشید متوجه تفاوت اساسی در سطح رفاهی و خدماتی و وضعیت معیشتی با دریافت یارانه که اکثر قریب به اتفاق خانواده ها دارای جمعیت بالای ده نفر می باشند می شوید و اما متاسفانه این سطح رفاهی با تبلیغات قوی رسانه های وهابی و دلارهای عربی باعث ایجاد یک روحیه کاذب توانائی در این قوم گردیده اگر مسئولین وضع اقلیت های شیعه را در کشورهائی که امروز داعیه دفاع از این قوم را دارند با وضعیت فعلی این اقلیت در کشور مقایسه نمایند این افراد متوجه لطف و عنایت بی شائبه نظام اسلامی به خود خواهند شد و دوست و دشمن را از هم به خوبی تشخیص خواهن داد .
  • ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    2 0
    چرا در ارم این گروه شمشیر دولب وجود داره؟
  • علي ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    2 0
    تروريست کثيف .....شب دراز است بزودي تو هم مثل ريگي نحس بدست سربازان گمنام امام عصر(عج)بدام مي افتي و مثل او عجر و ناله و ساز اشتباه کردم مي زني ولي توبه گرگ مرگ است مرگ ... لعنت بر تو حاميانت
  • مازندرانی ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    1 0
    با این برداشت 10 برابر نفت از میادین ما اینها تا قرنها هستن
  • عباس مطهری نیا ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    5 0
    مسؤولین محترم همت کنند و دو تا از لشگرهای استانهای میانی یا شمالی کشور را به استان سیستان و بلوچستان منتقل کنند تا هم با اشرار مبارزه شود و هم جلوی ورود مواد مخدر را بگیرند. نکته بعدی این است که ما نیز مقابله به مثل کرده و از اشرار و مخالفین پاکستانی پذیرایی کنیم.
  • مجید ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    2 0
    متاسفانه تفسیرهای احساسی جای نگرانی دارد! ایا می دانید که کمتر از ده درصد مزدوران داعش عراقی و سوری هستند!!!!!!!! می دانید یعنی چی!! یعنی پولهای کثیف سعودی ها و ..........با حقوق های انچنانی برای فردی که ارزوی روزی چند دلار را در خواب می دیده!!!!! تبدیل به مدینه فاضله شده! اگر بخواهیم بدون سیاست و درایت رفتار کنیم!!!! شک نکنید که اجر کردن مزدور با پولهای انچنانی و به اشوب کشیدن جنوب شرق کاری نیست که محال باشد! ده سرکرده با هزار تروریست!!! یعنی فاجعه!! کمی هم با حقیقت به مسائل برخورد کنیم! راهکار نابودی تروریستها ابتدا سیاسی و بعد فرهنگی است
  • ناشناس 1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    2 0
    چرا بهش میگین جیش العدل بهش بگید جیش الظلم
  • صفدر ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
    2 0
    سلام.دقت کردین این رهبران داعشی وتکفیری چقدرشبیه رهبران فامیلهای صهیونیستشون (خاخام ها)هستندریشهای بلند سرکچل................
  • بی نوایان ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
    4 0
    هموطنان بلوچستان واقعن همه جوره محرومند ای کاش دولت بیشتر ب اونا برسه وزندگی رو براشون راحتر کنه این مردم صاف صادق و فقیرند شکی نیست اگه دولت احنیاجات این استان رو تا حدودی رفع کنه مردم اون منطقه اجازه همچین فعالیتهای رو نمیدنخودوشون جلوشون وایمیستن ,این منطقه بدجور محرومه امیدوارم دولت رسیدگی کنه تا از یک زندگی حداقلی برخورداربشن.
  • حح ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    1 0
    لعنت خدا به این کثافتها از نیروی انتظامی میخواهیم به این بی شرفها ذره ایی ترحم نکند ازطرفی با ورود افغانیها هم بدون هیچ کنترلی ممکن است چنیین اتفاقاتی رخ دهد..چون قابل اطمینان نیستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس