رئیس سازمان محیط زیست می‌گوید مشکل هوای تهران برطرف نشده است.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، معصومه ابتکار که یکی از کلیدزنندگان اصلی جنجال دروغین درباره آلودگی بنزین داخلی بود می‌گوید: اگرچه عرضه بنزین یورو ۴ در تهران میزان آلایندگی هوای تهران را کاهش داده اما هنوز مشکلات هوای تهران مرتفع نشده است.

وی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت: هنوز مشکلات رفع نشده و ممکن است امسال هم در زمستان شاهد وارونگی هوا باشیم.

ابتکار از رده خارج کردن خودروهای فرسوده را از دیگر محورهای برنامه جامع کاهش آلودگی هوا دانست و گفت: بحث دیگر، مشارکت مردم و توسعه حمل و نقل عمومی و حذف خودروهای تک سرنشین است.

وی افزود: نیروگاه‌ها هم موظف شده‌اند سوخت‌های سنگین مانند مازوت را حذف کنند که در این خصوص وزارت نفت برنامه دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استفاده از شبکه‌های گرمایش خانگی مناسب را از دیگر موارد کاهش آلودگی هوا دانست و گفت: به طور گسترده در سطح شهرها با منازلی مواجهیم که موتورخانه دارد که باید مصرف انرژی در این منازل به حد قابل توجهی کنترل شود.

ابتکار افزود: در بسیاری از شهرهای پیشرفته و صنعتی جهان فقط چند ساعت در روز و یا چند ساعت در شب سیستم‌های گرمایشی فعالیت می‌کند و در بقیه مدت روز افراد از لباس گرم استفاده و گرمای ایجاد شده در خانه را حفظ می‌کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: موتورخانه‌ها باید از نظر میزان آلایندگی تنظیم شود و برای صرفه جویی در مصرف گاز و همچنین کاهش آلایندگی دمای منازل نباید از ۱۸ درجه افزایش پیدا کند.

یادآور می‌شود بنابر اعلام نظر مسئولان و کارشناسان بنزین تولید داخل اصلاً در تهران استفاده نشده بود اما جریان سیاست‌باز با فضاسازی موجب خروج بیش از ۲ میلیارد دلار ارز از کشور به بهانه خرید سوخت پاک شد و در عین حال بررسی‌های بعدی معلوم کرد بخشی از بنزین وارداتی فاقد استاندارد بوده و فقط جیب برخی دلالان را پر کرده است.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس