مادر طلبه شهید محمد تقی ملا ولی 2 سال و نیم بود که با بیماری دست و پنجه نرم می کرد و فرزندانش می گویند از شهادت برادرمان تاکنون هیچ مسئولی به این مادر شهید سر نزده بود. مادر شهید ملا ولی که چند سال با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کرد به رحمت خدا رفت.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق به نقل از شهدای ایران؛ مادر شهید ملا ولی که چند سال با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کرد به رحمت خدا رفت.

وی 29 سال مادر شهید بودن را سپری کرد بدون اینکه هیچ مسئولی به او سر بزندو حتی تمام مدت بیماری و خانه نشینی اش نیز در تنهایی سپری شد.

چند روز پیش پایگاه خبری شهدای ایران گزارشی از وضعیت این مادر شهید را در حالی که هیچ مسئولی به او سر نزده بود رسانه ای کرد اما باز هم  هیچ کس شرمنده این مادر شهید نشد و حالا مادر شهید ملا ولی با لبخند بر لب به دیدار فرزند طلبه شهیدش رفت.

طلبه شهید محمد تقی ملا ولی در سن 19 سالگی در منطقه مریوان  جنگید و وقتی تمام تیپ عقب نشینی می کند یک تنه در مقابل کومله و دموکرات می ایستد و به اسارت در می آید و بعد از آنکه فرمانده کومله از او می خواهد تا به امامش توهین کند، او در پاسخ به صورت فرمانده آب دهن می پاشد و به همین دلیل به دستور فرمانده کومله، 15 گلوله به بدنش می زنند و پیکر مطهرش را به درخت آویزان کرده و در میان ازدحام مردم، مثله می کنند.

تشییع پیکر این مادر شهید ساعت 16:30 دقیقه از مقابل منزلش در میدان امام حسین(ع)، خیابان گرگان، چهارراه قجاوند،خیابان سلمان فارسی، روبه روی مسجد مقداد، پلاک 172 واحد 7 برگزار می شود.

و اما گزارش وضعیت مادر شهید، در زمانی که در قید حیات بود...

در خانه مادر شهید که وارد بشوی می بینی همچنان با فرزند شهیدش زندگی می کند. گاهی از او می خواهد مراقب خانه باشد تا مادر بر گردد چرا که دیگر در خانه از صدای شلوغی بچه ها خبری نیست، گاهی هم از شهیدش می خواهد تا برای شفای مادر دعا کند. آری مادران شهدا تنها هستند! آنقدر فراموش شده اند که دیگر مدعیان خادمی خانواده شهدا نیز سراغی از ایشان نمی گیرند و مادر مانده است با یک بغل خاطره از فرزند شهیدش.

29 سال است مسئولی سراغ این مادر شهید نرفته است!

تلفن دوباره زنگ می خورد و دوباره خبری از تنهایی یک مادر شهید که 29 سال است مسئولی به او سر نزده و او را مادر شهید نخوانده اند. مادر شهید «محمد تقی ملا ولی»؛ طلبه ای که در سن 19 سالگی در منطقه مریوان جنگید و وقتی تمام تیپ عقب نشینی می کند یک تنه در مقابل کومله و دموکرات می ایستد و به اسارت در می آید و بعد از آنکه فرمانده کومله از او می خواهد تا به امامش توهین کند، او در پاسخ به صورت فرمانده آب دهن می پاشد و به همین دلیل به دستور فرمانده کومله، 15 گلوله به بدنش می زنند و پیکر مطهرش را به درخت آویزان کرده و در میان ازدحام مردم، مثله می کنند.

29 سال است مسئولی سراغ این مادر شهید نرفته است!

اما حالا مادر این طلبه شهید 2 سال و نیم است که سرطان معده دارد و پزشک بیمارستان بنیاد شهید نیز جوابش کرده است؛ تنها در خانه است و فرزندانش از او پرستاری می‌کنند و نه مسئولی، نه خادمی، نه پرستاری هیچ کدام بعد از شهادت فرزندش درب خانه او را نزده اند.

29 سال است مسئولی سراغ این مادر شهید نرفته است!

برادر این طلبه شهید اظهار داشت: مادر که بعد از فوت پدر برای شهید هم پدر بوده و هم مادر و داغ از دست دادن فرزندش و دیدن پیکر مثله شده پسرش هنوز برای او تازه است، هیچ گاه مورد توجه مسئولی قرار نگرفته است و در تمام این 29 سال مسئولی سراغ این مادر نرفته است.

ملا ولی ادامه داد: این انقلاب مفت به دست نیامده است و ما هم دنبال این نبوده ایم که مسئولی بیاید و به ما سر بزند اما گویا دیگر کسی برایش مهم نیست یک مادر شهید بیمار است و به عیادتش بروند.

29 سال است مسئولی سراغ این مادر شهید نرفته است!

این برادر شهید گفت: در این مدت که مادرمان بیمار است؛ خواهرها و برادرها از مادر پرستاری می کنیم و تمام نیازها و امکانات پرستاری از مادر را نیز شخصا تهیه کرده ایم و بنیاد شهید هیچ کمکی در این خصوص به ما نکرده است.

بنا بر این گزارش بنیاد شهید و امور ایثارگران مهمترین نهادی است که وظیفه خدمت رسانی به خانواده شهدا را بر عهده دارد اما آنگونه که خانواده این شهید والامقام عنوان کرده اند گویی تا کنون نه تنها سری به این خانواده شهید و به ویژه مادر این شهید نزده اند بلکه در خدمت رسانی و پرستاری از این مادر شهید نیز اقدامی صورت نگرفته است.

29 سال است مسئولی سراغ این مادر شهید نرفته است!

لازم به ذکر است روز گذشته بعد از پیگیری ها و تماس های مکرر این خانواده شهید تنها یک کارمند ساده در بنیاد شهید کمک کرد تا برای انتقال مادر شهید یک آمبولانس در اختیار این خانواده قرار گیرد.


مزار طلبه شهید محمد تقی ملا ولی در روستای سریش آباد از بخش قروه سنندج قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    نوشتی که: لطفا شرمنده این مادر شهید شوید! خب چرا بخش جهاد و مقاومت مشرق نیوز نرفت از این مادر شهید گزارش تهیه کنه؟ حداقل میتونی آدرس و شمارشونو از بنیاد شهید بگیری که! خب پس خودت هم شرمنده باش خدایش بیامرزد
  • ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    خجالت آوره!
  • مهدی مرادیفر ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    مادر این شهید گرانقدر منت این مسولان را نکشید وبه دیار الله شتافت کاش این مسیولان یکدقیقه فکر کنند که اگه فداکاری این شهدا نبود الان انها کی بودن انها هرچی دارند مدیون خون شهدا هستند اگر شهدا نبودن حالا همه یا بیکار بودن یا مسافر کش یا ضایعاتی خجالت برانها که همه چیز را فراموش کرده اند خجالت برانها
  • ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    روح این مادر شاد باشد. خجالت می کشم بگویم ماهم سال 88 برای بستری نمودن مادر شهید چند ساعت دربدر بدنبال بیمارستان آی سیو دار می گشتیم ونهایتا به پیشنهاد راننده آمبالانس که مردخوبی هم بود با 250 هزار تومان پول چائی به یک بیمارستان مشکل حل شد جالب این است که یکی از سر پرستان بخش آی سی یو بااکراه زیاد بیمار را پذیرفت وعصبانی بود فکر کنم سهم اورا نداده بودند. آن مادر عزیز یک هفته بیشتر دوام نیاورد وبه فرزند شهیدش پیوست .انشائالله این مسائل حل شود
  • عبدالله ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    این ها نیاز هم به این قرق شدگان در مادیات وجبر طاغوتیان را ندارند اینها راه خود را شناخته ونیازی به هیچ از این افقراد وجوامع فریته را ندارند اینانان کسانی را دارند که حتی آنان در خواب هم نمی بینند. یاد خاطرتشان گرامی باد
  • ...soldier... IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    0 0
    سریش آباد روستا نیست و نسبت به جمعیت از شهرایی هستش که بیشترین شهدا رو داده لطفا اصلاح کنید با تشکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس