کد خبر 356716
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰

یک حقوقدان گفت: متهم اسیدپاشی حتی با رضایت اولیای دم از بابت جنبه عمومی جرم مجازات خواهد شد، اما مجازات حبس در این جرائم از بازدارندگی لازم برخوردار نیست.

 به گزارش مشرق، "یداله عسگری" با اشاره به جرم اسیدپاشی و خلاءهای قانونی در این زمینه اظهار داشت: برای جرم اسیدپاشی مجازات سنگینی در قانون لحاظ شده، به طوری که در صورت عدم رضایت اولیای دم مجرمین قصاص خواهند شد.

وی ادامه داد: در صورتی که اولیای دم و شاکی رضایت خود را اعلام کنند، متهم از بابت جنبه عمومی جرم مجازات خواهد شد، چرا که عمل او موجب اخلال در نظم و صیانت و امنیت جامعه  شده است.
 
عسگری افزود: مجازات حبس برای مجرمین اسیدپاشی بازدارنده نسیت و برای مجازات مجرمین باید از روش‌های نوین متناسب با شخصیت و شرایط مجرم استفاده کرد.
 
این حقوقدان در پایان خاطرنشان کرد: همه مجرمین را نباید به صورت واحد سنجید و آنها را مشمول حکم یکسان دانست بلکه متناسب با شخصیت متهم اعمال مجازات وی را حبس، جزای نقدی، شلاق، اقدامات تامینی و.... می‌توان قرار داد و برای این منظور دست قاضی باید باز باشد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    فقط اعدام
  • abbas ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    بازدارنده ترین حالتش فقط اعدامه.تو مملکت ما فقط اعدام جواب میده.دزدی رو هم باید طبق دستور خداوند با قطع دست مجازات کرد.من نمیدونم چرا ما به قوانین خداوند عمل نمیکنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس