کد خبر 356535
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۹

عدم پخش تلویزیونی مسابقات هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال ایران برعوامل مختلفی تاثیرگذار بوده که یکی از آنها عملکرد داوران بوده است.

به گزارش مشرق، پس از عدم تفاهم فدراسیون فوتبال با صدا و سیما هیچیک از دیدارهای هفته دوازدهم لیگ برتر پخش تلویزیونی نشد و حتی دوربین های برنامه های مختلف نیز حق ورود به ورزشگاه ها را پیدا نکردند.

درحالیکه اکثر باشگاه ها در دنیا، 60 درصد هزینه های یک فصل خود را از طریق حق پخش تامین می کنند،این نکته مهم در فوتبال کشورمان هنوز لاینحل مانده و صداوسیما حاضر به پرداخت حق فوتبال نیست وفدراسیون نیز می خواهد برای یک بار هم که شده مقابل این مسئله بایستد.

این اقدام علاوه براینکه بسیاری ازجوانان راازتماشای این مسابقات محروم کرد، مشکل دیگری نیزدراین هفته ایجادکردکه چندان به آن پرداخته نشد و آن موضوع قضاوت داوران بود.

به نظرتماشاگران درورزشگاه یادگارامام تبریز، نبودن دوربین هاوانعکاس نداشتن مسابقات سبب شد تا داوران این هفته لیگ برتر مسابقات را به گونه ای قضاوت کنند که نشان می دادآنان نگران اتفاقات پایان مسابقات نیستند،چراکه هیچکدام از تصمیمات آنان تصویربرداری نشد و تصمیمات آنان بازتابی ندارد.

این مشکل وبه خصوص درآخرین دیدار هفته دوازدهم بین تیم های تراکتورسازی و پیکان تهران بیشتر دیده شد که بارها اعتراض تماشاگران و کادر فنی تراکتور را در برداشت.

هادی دزفولی از داوران قدیمی و نامدار فوتبال ایران که قضاوت های ایده آل وی درشهراورد های گذشته فرامونش نمی شود در این خصوص گفت: هر چند داوران کشورمان تلاش زیادی انجام می دهند اما اصولا کار آنان در حد ایده آل نبوده است وحالا که عملکرد انان زیر ذره بین نمی رود احتمال بالارفتن اشتباهات تاثیر گذار بسیار بیشتر می شود.

وی بااشاره به اینکه تمامی داوران تلاش می کنند تاعملکرد خوبی داشته باشند ادامه داد: وقتی مسابقات پخش مستقیم باشد و در برنامه های مختلف مورد ازیابی قرار گیرد به طوریقین همه عوامل یک مسابقه اعم ازبازیکنان،مربیان و داوران تلاش بیشتری انجام می دهند، چراکه عملکرد آنان ارزیابی می شود.

دزفولی گفت: وظیفه عوامل یک بازی فوتبال این است تا خوب باشند و نباید به این سبب تشویق شوند اما تدوام در خوب بودن است که تشویق را مهیا می سازد.

این کارشناس نامدار افزود: اگر یک بازی شرایط فنی خوبی داشته باشد به طور طبیعی عملکرد داور نیز بهتر می شود اما در سالهای اخیر سطح فنی مسابقات و طبیعتا داوری ها ایده آل نبوده است.

وی ابرازامیدواری کرد تامشکلات موجود برطرف شده وپخش مستقیم دیدارهای لیگ برتر سبب بالاتر رفتن سطح فنی مسابقات و در کنار آن داوری ها شود.

فوتبال ایران که سالهاست نام حرفه ای را یدک می کشد ومسوولان ان باافتخار از رضایت مسوولان کنفدراسیون فوتبال آسیا از حرفه ای بودن ماصحبت می کنند دوباره باشرایطی روبرو شده که به نظر می رسد این بار ارگان های تاثیرگذار کشور چون مجلس شواری اسلامی باید برای حل و فصل آن پای به میدان بگذارند تا بیش از این آسیب های مخرب به سوی فوتبال و در نهایت جامعه جوان کشور حرکت نکند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    0 0
    در ایران بیش از 80 درصد درآمد باشگاه از پخش است الان اگر فوتبال از تلوزیون پخش نشود مگر کسی مغز خر خورده که مثلا 60 میلیارد هزینه تبلیغات استادیوم کند
  • ابوالحسن ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    وقتی مدیریت ها لیبرالی باشه اون وقت جوانمردی و اهمیت به مردم می شه کشک.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس