کد خبر 356352
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵

دونده تیم ملی 4 در 400 متر دوومیدانی ایران با کم‌کاری خود باعث حذف تیم از بازی های آسیایی شد.

به گزارش مشرق، تیم 4 در 400 متر دوومیدانی ایران در بازی‌های آسیایی با یک اشتباه عمدی از دور رقابت ها حذف شد و تعجب همه را به دنبال داشت.

تیم 4 در 400 متر ایران متشکل از هادی رحیمی، مهدی زمانی، احسان طهماسبی و سجاد هاشمی در دور مقدماتی این ماده در بازی های آسیایی در انتقال چوب دچار مشکل شد و از ادامه رقابت‌ها بازماند.

در حالی که هادی رحیمی چوب را به مهدی زمانی تحویل داد، او در 400 متر دوم تمام تلاش خود را انجام داد تا چوب را به طهماسبی برساند اما طهماسبی بنا به دلایلی چوب را از او نگرفت.

بعد از این پایان این مسابقه همه رسانه ها و مسئولین زمانی را مقصر این اتفاق می‌دانستند اما تصاویر نشان می‌دهد که این نفر سوم بود که تمایلی به گرفتن چوب نداشته است.

طهماسبی بعد از این اتفاق هیچ صحبتی نکرد، حتی از هم تیمی‌ها و مسئولین به خاطر این اشتباه عذرخواهی نکرد و تا الان هم هیچ توضیح قابل قبولی از خود ارائه نداده است.

یکی از دلایلی که طهماسبی برای این اشتباه بزرگ خود عنوان می‌کند، تلافی شوخی هم‌تیمی‌هایش بود. صرف نظر از اینکه در جمع خصوصی این ورزشکاران چه اتفاقی افتاده است، باید این سوال را از طهماسبی پرسید که آیا این موضوع به مسائل ملی ارتباطی دارد و یک ورزشکار حرفه‌ای نباید منافع ملی را در نظر بگیرد؟

البته دلایلی قابل توجه و عجیب دیگری نیز وجود دارد که گفته می‌شود طهماسبی آن‌ها را به عنوان علت کارخود مطرح می‌کند که البته هیچ یک از آن ها قابل قبول نیست.

او با این کار نه تنها زحمات هم‌تیمی‌هایش را برباد داد بلکه آبروی ورزش و دوومیدانی ایران را نیز زیر سوال برد. قطعا در چنین سطحی از مسابقات رخ دادن چنین اتفاقی برای دیگر کشورها نیز عجیب است و برای آن ها نیز این سوال را به وجود می‌آورد که چه چیز باعث شده این اتفاق بیفتد و آیا سطح دوومیدانی ایران تا این حد نازل است.

در حال حاضر هم همه منتظر این هستند تا دلایل قانع کننده ای از طهماسبی بشنوند.

فدراسیون و مسئولان کمیته انضباطی نیز وظیفه دارند که برخورد لازم را با طهماسبی و هر ورزشکاری که با لباس تیم ملی ایران کم‌کاری کرده است انجام بدهد، هرچند که تا الان بنا به گفته مدیر تیم های ملی دوومیدانی احسان طهماسبی توضیح خاصی در این رابطه به فدراسیون نداده است. فدراسیون باید هرچه زودتر در این باره تصمیم‌گیری انجام بدهد چرا که مقصر اصلی مشخص است.

جریمه طهماسبی باید به گونه ای باشد که در سال‌های آینده نه تنها در دوومیدانی بلکه در تمامی رشته‌های ورزشی شاهد چنین اتفاق تاسف باری نباشیم.چرا که در این موضوعات کسب یک مدال طلا مهم نیست بلکه روح ورزشکاری و آبروی یک کشور در میان است. اشتباه هر اندازه بزرگ و سنگین باشد اگر برچسب سهوی بر آن خورده باشد قابل اغماض است، اما زمانی که عمدی بودن آن مشخص شده دیگر نمی‌توان نام اشتباه بر آن نهاد و ساده از آن عبور کرد.

نمایش دوندگان در رقابت‌های دوی امدادی و اشتباه فاجعه‌بار آنها را در زیر مشاهده کنید.


دانلود
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • yaser ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    0 0
    مگه معلولین به ما مدال بدهکارن؟ ما که ازشون انتظار نداریم
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    0 0
    باید تا آخر عمر محروم شود و جریمه سهل انگاری خود را با پرداخت کل هزینه های آماده سازی و هزینه های مسافرت را بپردازد تا یا بگیرن و زودتر پخته شوند
  • حمید ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    0 0
    به نظر من باز هم پشت سری هم مقصره چون خیلی سرعتش رو کم میکنه. طهماسبی هم اون لحظه ای که زمانی بهش رسید یک لحظه روش رو برگردوند و نتونست چوب رو بگیره.
  • فرشيد ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    كاملا مشخصه طهماسبي مقصره اما بايد ديدآيا فدراسيون خودش مقصر نيست كه ورزشكار با سابقه 2 سال محروميت دوپنيگ را بدون گرفتن تست دوپنگ قبل از مسابقه به كره اعزام مي كند
  • آرمين ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    آفرين به طهماسبي كه سر فدراسيون وكميته المپيك را كلاه گذاشت تازه مگر مي خواهند چه برخوردي با اوبكنند نهايتش 1 سال هم محروم شود اون كه سفرش را رفته و دلارها راهم گرفته بدبخت به هم تيميهايشك كه فكر مدال بودن
  • مهدي ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    ممنون كه فيلم مسابقه راهم نمايش داده ايد كه همه بدانند كه مقصر 100 درصد طهماسبي بوده اما بايد منتظر راي كميته انضباطي ماندتابا جريمه سنگين نقدي و محروميت مادام العمر ورزشي درس عبرتي باشد براي خيانتكاران به ملت
  • علي ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    آيا كميته المپيك مي تواند براي هميشه اين ورزشكار خائن را محروم كند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس