کد خبر 356251
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱

کار‌شناسان بهداشتی در کشورهای مختلف دنیا لیستی از سئوالاتی که باید کارمندان فرودگاهی از مسافران مشکوک به ابولا بپرسند را تهیه کرده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، مسئولین بهداشتی در کشور آمریکا اعتقاد دارند کارمندان فرودگاهی در معرض بیشترین خطر ابتلا به بیماری ابولا قرار دارند.

کار‌شناسان بهداشتی در کشورهای مختلف دنیا لیستی از سئوالاتی که باید کارمندان فرودگاهی از مسافران مشکوک به ابولا بپرسند را تهیه کرده‌اند.

گفتنی است، کارمندان فرودگاهی به دلیل در معرض تماس بودن با انواع مسافران از کشورهای مختلف دنیا به شدت در معرض خطر ابتلا به این بیماری مرگبار قراردارند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، کار‌شناسان فرودگاهی از افراد مشکوک به ابتلا به ابولا و یا افرادی که از کشورهای آفریقایی به کشورهای دیگر مسافرت می‌کنند، سئوالاتی مانند آیا تا به حال با یک فرد مبتلا به ابولا تماس داشته‌اید، آیا در مراسم تشییع جنازه یک فرد مبتلا به ابولا حضور داشته‌اید، آیا در بیمارستان به تازگی بستری شده‌اید، آیا حالاتی مانند سردرد، استفراغ، تب، اسهال، تشنگی و یا خونریزی از بدن داشته‌اید را می‌پرسند.

با وجود تمامی این راهکار‌ها کار‌شناسان اعتقاد دارند انجام این کار‌ها نمی‌تواند مانع انتقال بیماری ابولا بین قاره‌های مختلف شود.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس