مردم عربستان شب گذشته بار دیگر در اعتراض به صدور حکم اعدام روحانی برجسته شیعه تظاهرات کردند.

به گزارش مشرق، مردم عربستان سعودی برای دومین شب متوالی در میدان کربلا در منطقه العوامیه تظاهرات برگزار کردند.

پایگاه خبری "قطیف نیوز" نوشت: تظاهرات کنندگان عربستانی با سر دادن شعارهایی آزادی شیخ "نمر باقر النمر"، روحانی برجسته شیعه را خواستار شدند.

بر اساس این گزارش، معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن عبارت "حقوق بشر کجاست که حکم اعدام علیه النمر را محکوم کند؟" درج شده بود.

این تظاهرات راس ساعت 19:30 به وقت محلی در میدان کربلاء منطقه العوامیه آغاز شده و به مدت یک ساعت ادامه داشته است. تظاهرات دوشنبه شب در حمایت از النمر دومین شب تظاهراتی است که به طور متوالی طی هفته جاری برگزار شده است.

شبکه "الحره" آمریکا با انجام یک نظرسنجی عمومی از بینندگان خود درباره حکم اعدام صادره از سوی یک دادگاه سعودی علیه شیخ نمر النمر رهبر شیعیان عربستان نظر خواهی کرده که در این نظرسنجی بیش از 52 درصد مردم عربستان سعودی با حکم صادره مخالفت کرده‌اند.

نظرسنجی این شبکه خبری آمریکایی درباره این حکم هنوز هم ادامه دارد و نظر دهندگان علاوه بر ایراد نظرهای خود تفسیر و تحلیل خود را درباره حکم این دادگاه سعودی ثبت کرده‌اند.
خانواده شیخ نمر النمر با صدور بیانیه ای در این رابطه اعلام کرده است :" حکم دادگاه سعودی در این رابطه خشم ملت عربستان را از نظام حاکم دو چندان کرده است و این اعتراض ها به شکل اجتماعی و سیاسی بروز کرده است و دامنه آن در داخل و خارج عربستان به وضوح قابل مشاهده است ".

یکی از نظر دهندگان و شرکت کنندگان در این نظرسنجی چنین نوشته است: " باید به شهادت شیخ حسن شحاته روحانی شیعی در مصر یادآوری مختصری داشته باشیم و به حاکمان عربستان سعودی بگوییم خون شیخ نمر النمر هم می تواند عاقب بسیاری ناگواری برای حاکمان آل سعود به همراه داشته باشد، همان گونه که خون شیخ حسن شحاته نیز پیامدهای بسیاری برای نظام مصر به دنبال داشته است."

این روحانی شیعه سرشناس عربستانی از سوی رژیم سعودی به اتهاماتی از قبیل "فتنه انگیزی" و "دعوت به برهم زدن وحدت ملی" متهم است و اخیرا دادگاه جنایی ریاض حکم اعدام علیه النمر را صادر کرد که این مساله واکنش های بین المللی را به همراه داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس