کد خبر 355916
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹

مواد غذایی کم‌یا بی کالری در طبیعت وجود دارد تا بتوانیم استفاده کنیم و از کالری دور باشیم و در عین حال بدن مان ضعیف نشود.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، خدا نکند یکی از ما بخواهیم چند کیلو وزن کم کنیم. در این صورت است که کالری‌ها می‌شوند دشمن شماره یک مان. در نتیجه مدام دنبال مواد غذایی کم کالری می‌گردیم.

اما در حین کاهش مصرف کالری باید حواسمان به میزان ویتامین و مواد مغذی بدن مان باشد.

خوشبختانه مواد غذایی کم‌یا بی کالری در طبیعت وجود دارد تا بتوانیم استفاده کنیم و از کالری دور باشیم و در عین حال بدن مان ضعیف نشود. با ما باشید تا با 5 نمونه از کم‌کالری ترین مواد غذایی آشنا شوید.
 
کدو

کدو جزو آن دسته از سبزیجات فوق‌العاده کم کالری است. هر 100 گرم از این ماده‌ غذایی فقط 15 کیلوکالری دارد. در عوض کدو حاوی میزان قابل توجهی مواد معدنی و فیبر و همچنین ویتامین‌های مختلف است. بهتر است بدانید که کدو تمام خصوصیات یک ماده‌ غذایی رژیمی‌را داراست.

این سبزی پرخاصیت سرشار از آب (95 درصد)، مواد معدنی و مواد مغذی مختلف است. پتاسیم موجود در آن برای هضم غذا و فسفر آن برای سلول‌ها، استخوان‌ها و دندان‌هایمان سودمند است. کدو همچنین حاوی کلسیم و منیزیم است که برای سلامت استخوان‌ها مفید است.
 
خیار

سرشار از آب و حاوی مواد معدنی مختلف به خصوص پتاسیم است. خیار جزو میوه‌های ضدعطش و کم کالری فوق‌العاده است. هر 100 گرم از این میوه حدود 10 کیلوکالری دارد که خیلی ناچیز است. خیار حاوی تمامی‌ویتامین‌های خانواده‌ B، ویتامین C و کمی‌ویتامین پیش ساز A و همچنین ویتامین E است.
 
ادویه‌ها

فلفل، زردچوبه، کاری، آویشن، زیره و غیره. دنیای ادویه‌ها دنیای رنگارنگ و البته پرخاصیتی است. کالری موجود در این ادویه‌ها در حد صفر است اما در عین حال باعث خوش طعم شدن غذا می‌شوند. از طرف دیگر ادویه‌ها کاری می‌کنند که نیاز به نمک برای خوش طعمی‌غذا و همچنین مواد چرب جذب شده نیز کاهش پیدا کند.

توصیه می‌شود که به غذاهای چربتان حتماً ادویه بزنید چون باعث کاهش 30 درصدی‌تری گلیسیرید جذب شده می‌شوند. هر چه میزان چربی دریافتی‌تان کمتر شود به این معنی است که کالری‌های دریافتی‌تان نیز کمتر است.
 
فلفل تازه

هر 100 گرم فلفل تازه حاوی 28 کالری است. هر چه میزان فلفلی که به غذایتان اضافه کنید بیشتر باشد طعم غذایتان بهتر و میزان چربی دریافتی‌تان کمتر می‌شود. توجه داشته باشید که فلفل سرشار از ماده ای به نام «کاپسایسین» است که سلاح مجهزی در برابر کلسترول محسوب می‌شود.
 
انواع قارچ‌ها
 
قارچ‌ها مانند پر کاه سبک هستند و کالری چندانی به بدن نمی‌رسانند. در نتیجه می‌توانید بدون نگرانی و تا جایی که دلتان می‌خواهد از این مواد غذایی مفید استفاده کنید. باید بدانید که هر 100 گرم قارچ به زحمت 25 کالری وارد بدن می‌کند در حالی که همین ماده‌ غذایی حاوی پروتئین است و یکی از مواد غذایی فوق‌العاده برای ایجاد احساس سیری و مقابله با اشتهای زیاد محسوب می‌شود. علاوه بر این قارچ‌ها حاوی میزان زیادی آب و فیبرهای غذایی هستند.

در نتیجه اگر دنبال راهی برای صاف شدن شکمتان می‌گردید می‌توانید به این ماده غذایی اعتماد کنید. بهتر است قارچ‌ها از حرارت و پخته شدن طولانی مدت در روغن یا کره دور باشند. چون به این ترتیب چربی زیادی به خود می‌گیرند و چهارچوب رژیم لاغری سالم را به هم می‌زنند. اگر می‌خواهید کمترین میزان کالری را دریافت کنید بهتر است قارچ‌هایتان را بخارپز کنید.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: آرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس