در حال حاضر جانباز شده‌ام و از نظر درجه نظامی متوجه شده‌ام که سرباز صفر هستم آن هم اگر لیاقت داشته باشم...

گروه جهاد و مقاومت مشرق - جانباز شهید، محمد جعفری منش در قالب یادداشت کوتاهی با عنوان "دعوت شدگان" بعد از سال‌ها احوالش را چنین می‌نگارد:

من یک سرباز صفر هستم+عکس

"زمانی قلم بر روی کاغذ ثبت می‌کند که از تاریخ اعزام‌های به جبهه جنگ حدود 26 سال می‌گذرد و ما از قافله سالار شهیدان جا مانده‌ایم و مرتبا افسوس زمان‌های گذشته را می‌خوریم در حال حاضر جانباز شده‌ام و از نظر درجه نظامی متوجه شده‌ام که سرباز صفر هستم آن هم اگر لیاقت داشته باشم..."

من یک سرباز صفر هستم+عکس

بعد از 31 سال خاکسپاری در کنار شهدای سال 62 /والفجر4/منطقه پنجوین

جعفری منش نیز یکی از دعوت شدگان والفجر4 بود. اما 31سال طول کشید تا مجروحیت والفجر چهار او را به رفقایش برساند. او گروگان این دنیا از ارتفاعات کانی مانگا بود که در نهایت در 16 مردادماه 93 در بیمارستان عرفان تهران به شهادت رسید. حالا در 31 سالگی عملیات والفجر4 او به شهدای این عملیات پیوسته است. او حالا در میان دوستان ورامینی‌اش که اکثرا در امام‌زاده سیدفتح‌الله ورامین و در یک ردیف به خاک سپرده شده‌‌اند، آرام گرفته است و خانواده‌اش معتقدند به همان جایی که تعلق داشت بازگشت. یعنی در کنار شهدای 62 /والفجر4/منطقه پنجوین.

من یک سرباز صفر هستم+عکس

ارتش عراق در طول عملیات والفجر4، 10 فروند هواپیما ، یک فروند هلیکوپتر ، بیش از 90 دستگاه تانک و نفربر زرهی ، 200 دستگاه خودرو و انبوهی از سلاح و مهمات خود را از دست داد و 5 دستگاه تانک و نفربر ، 10 دستگاه لودر و بولدوزر ، 200 دستگاه خودرو سبک و سنگین ، 20 قبضه سلاح ضد هوایی سام 7 ، مقداری وسایل مخابراتی ، مهمات و سلاح های سبک و سنگین از دشمن به غنیمت نیروهای ایرانی در آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی مرادیفر ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    0 0
    اسوده بخواب برادر .به جمع یاران منتظرت خوش امدی وایکاش عده ای فریب این درجه های دنیوی را نمی خوردن انها که به اغوش خاک رفتند سردارا ن وامیران واقعی هستند انها که ماندن سرباز صفر واقعی اند خوشا به حالتان که مهمان امام شهدا هستید مارا هم دعا کنید
  • ايراني ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    0 0
    زنده باد روح شهداي انقلاب اسلامي و 8 سال دفاع مقدس . ما همه مديون اين شهدا هستيم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس