کد خبر 355474
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۰

رئیس سازمان سینمایی گفت:امروز مردم با سینما آشتی کردند و من از مسئولان، دولتمردان و نمایندگان مجلس درخواست می‌کنم که با سینما آشتی کنند چون الان وقت آشتی مدیران با سینما است و اگر قبول داریم جزو چند کشور دارای سینما هستیم که هستیم حالا نوبت این است که به کمک سازمان سینمایی بیایند.

به گزارش مشرق، آیین اختتامیه سی و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران امشب با حضور جمع کثیری از فیلم‌سازان عرصه فیلم کوتاه و مستند و حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در تالار وحدت برگزار شد.

حبیب ایل‌بیگی دبیر این دوره از جشنواره با ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره گفت: خدای متعال را شاکرم که توفیق خدمت‌گذاری در سی و یکمین جشنواره فیلم کوتاه را نصیبم و همکاری با کسانی را به من داد که امشب در خدمت‌شان هستم.

وی گفت: از دکتر ایوبی کمال تشکر را دارم به خاطر اعتمادی که به من کردند و امیدوارم تلاش شبانه‌روزی من و همکاران در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوان افزود: از اصحاب رسانه، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری که در نشر اخبار رسانه تلاش کردند بسیار سپاسگزارم و بر خود فرض می‌دارم که از پیشکسوتان و منتقدین سینمایی قدردانی کنم.

ایل‌بیگی گفت:‌اکنون که این جشنواره به پایان رسید ما در این دوره جشنواره شاهد آثاری بودیم که در شهرهای مختلف و دوره‌‌های مختلف انجمن به نمایش گذاشته شده بود.

وی افزود: محتوا و کیفیت چیزی نیست که یک شبه بتوان آن را تزریق کرد اگر می‌خواهیم سال آینده جشنواره بهتری داشته باشیم باید روند فیلم کوتاه را بهبود ببخشیم.

ایل‌بیگی خاطرنشان کرد: احترام، اعتماد و حمایت سیاستی بود که در فرآیند یکسال گذشته انجمن سینمایی جوان رسماً اعلام نشد بلکه تماماً در جشنواره صورت گرفت.

وی گفت: جشنواره فیلم کوتاه تهران را می‌توان بررسی آثار کوتاه کشور دانست ما امسال هزار و 786 فیلم ایرانی را به عنوان متقاضی در دبیرخانه جشنواره داشتیم و در بخش بین‌الملل نیز دو هزار و 800 فیلم از 104 کشور به دبیرخانه ما ارسال شد که این حاکی است از اعتبار جشنواره فیلم کوتاه تهران نسبت به جشنواره‌های خارجی است.

ایل‌بیگی تصریح کرد: هیئت انتخاب در این دوره از جشنواره 183 فیلم را مناسب با شرایط این دوره جشنواره شناخت و انجمن سینمای جوان قطعاً از استعدادهای جشنواره سی و یکم فیلم کوتاه حمایت خواهد کرد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوان ابراز امیدواری کرد: جا دارد از اعضای محترم هیئت‌های انتخاب و داوران کمال تشکر را داشته باشم و تمام همکاران‌مان در سازمان سینمایی که تلاش کردند این جشنواره به بهترین شکل برگزار شود، قدردانی کنم.

در ادامه این مراسم فرشته طاهرپور عضو هیئت داوران بخش بین‌الملل سی و یکم جشنواره فیلم کوتاه تهران طی سخنانی گفت: نمایش فیلم‌های کوتاه این نکته را به یاد ما می‌آورد که ما مجالی جز جشنواره برای تماشای این نوع آثار نداریم.

وی خطاب به ایوبی گفت: جناب آقای ایوبی تشکیل گروه هنر و تجربه اتفاق جالبی بود  که می‌تواند با فیلم کوتاه برگزار شود.

طاهرپور تأکید کرد: من برای نمایندگان مجلس، آموزش و پرورش و ارگان‌های تصمیم‌گیرنده که از این محافل خبر ندارند متأسفم و ای کاش دوستان آثار برگزیده را ببینند و بدانند دوری از فقر و جنگ سیاه‌نمایی نیست.

بنابراین گزارش در ادامه این مراسم از شهرام مکری فیلم‌ساز جوان سینمای کشورمان و فرهاد مهرانفر به پاس فعالیت‌های مکررشان در عرصه سینمای ایران با حضور حجت‌الله ایوبی، حییب ایل‌بیگی و محمد احسانی تقدیر به عمل آمد.

فرهاد مهرانفر پس از مراسم تقدیر خود طی سخنانی گفت: تبریک می‌گویم به مدیریت جدید سینمای جوان و خوشحالم که این مدیریت توانست ارتباط من و فیلم‌سازان جوان را حفظ کنم من خودم را از سینمای آماتور می‌دانم و معتقدم فیلم‌های بلند من پیوسته کشف ملیت ایران در جهان است.

وی افزود: در طی این سال‌ها پیوسته در کار حضور داشتم و فیلم بعدی من به آب و خشکسالی ایران مربوط می‌شود چرا که هر گوشه و پاره‌ای از ایران مثل گیلان برای ما عزیز است.

شهرام مکری کارگردان جوان سینمای ایران نیز طی سخنانی کوتاه و با تشکر از مسئولان برگزیده سی و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: خیلی خوشحالم که مرور آثارم در این جشنواره قرار گرفت وقتی قرار شدم فیلم هایم را به جشنواره بدهم فکر کردم در زمان خوش‌شناسی قرار داشتم چرا که اگر فیلم‌هایم را با آثار این دوره از جشنواره قیاس شود من خیلی عقب هستم و مطمئنم خیلی زود باید مرور آثار بچه‌هایی که امشب حضور دارند را پخش کنم.

بنابراین گزارش، در ادامه این مراسم حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی جوان در سخنانی گفت: یکی از مشکلات انجمن سینمای جوان دیده شدن است  و بنده هم از روزهای اولی که در سازمان سینمایی حضور یافتم این نگرانی را داشتم و اکنون نیز دارم.

وی با اشاره به راه‌اندازی گروه هنر و تجربه گفت: سینمای هنر و تجربه یک تجربه است چون ما به هر حال 300 سالن سینما داریم و تعداد کمی را می‌توانیم در اختیار این گروه قرار دهیم.

ایوبی گفت:‌ امیدوارم با حمایت همه جوانان و مسئولان این گروه موفق شود و امیدوارم بخشی از هنر جوانان در هنر و تجربه دیده شود.

وی خطاب به فیلم‌سازان جوان سینمای ایران گفت: برای دیده شدن شما سازمان سینمایی تنها کافی نیست و همچنان دست نیازمان به سوی سازمان صداوسیما دراز است که کمک کنند تا بتوانیم در شبکه‌های مختلف کارهای شما را به نمایش بگذاریم چرا که می‌دانم در کشورهای مختلف آرزوی داشتن جوانانی مثل شما را دارند و امیدوارم راهی باز کنیم تا دنیا به ما آشنا شود.

رئیس سازمان سینمایی افزود: امروز بهترین زمان است که سخنان شعرا و ادیبان ایران را به گوش جهان برسانیم و من معتقدم جوانان ما می‌توانند زبان تصویر ایران باشند چرا که در دنیای امروز برخی کشورها با زبان گلوله با هم سخن می‌گویند و ما مفتخریم که با زبان هنر سخن می‌گویم و به این موضوع نیز می‌بالیم.

وی خطاب به نمایندگان مجلس تأکید کرد: امروز مردم با سینما آشتی کردند و من از مسئولان، دولتمردان و نمایندگان مجلس درخواست می‌کنم که با سینما آشتی کنند چون الان وقت آشتی مدیران با سینما است و اگر قبول داریم جزو چند کشور دارای سینما هستیم که هستیم حالا نوبت این است که به کمک سازمان سینمایی بیایند.

ایوبی گفت: با صدای بلند می‌گویم که بودجه سازمان سینمایی ناچیز است و با این بودجه ناچیز نمی‌توان کاری کرد و اگر انجمن سینمای جوان همین بودجه کم را به شهرستان‌ها و جوانان خلاق اختصاص داده کار بزرگی انجام داده است.

وی گفت: افتخار می‌کنم که مدیران امین و پاکدستی در سازمان سینمایی وجود دارند و برای اعتلای سینمای کشور تلاش می‌کنند.

در ادامه این مراسم علیرضا قربانی خواننده کشورمان به اجرای سه قطعه موسیقایی «تو ای پری کجایی»، «ارغوان، و «مدار صفر درجه» پرداخت.

در این مراسم هنرمندانی از جمله حجت‌الله ایوبی، محمد احسانی، محمدمهدی طباطبایی‌نژاد، محسن مؤمنی شریف‌، امیر اسلامی، حسین مسافرآستانه، شریعتمداری، مدیرگروه شبکه اجتماعی شبکه 3 سیما، شهرام مکری، حبیب ایل‌بیگی، فرهاد مهرانفر، فرهاد قائمیان، جعفر صانعی‌مقدم، امیرشهاب رضویان، هومن بهمنش، فرشته طاهرپور و جمعی از فیلم‌سازان عرصه فیلم کوتاه سینمای ایران حضور داشتند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس