کد خبر 354785
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴

سومین مرحله از رقابتهای کسب امتیاز ورودی المپیک در سال 2014 اول آبان ماه به میزبانی انگلستان در منچستر آغاز می‌شود که عضو تیم ملی ایران در سنگین وزن به عنوان نماینده اول کشورمان به دیدار رقبای خود می‌رود.

به گزارش مشرق، تیم ملی تکواندو ایران که تاکنون در دو مرحله قبلی این مسابقات در کشورهای چین و قزاقستان برای کسب امتیاز ورودی المپیک تلاش کرده، 29 مهرماه برای حضور در مرحله سوم این رقابتها با هفت تکواندوکار راهی منچستر می‌شود.

بر اساس برنامه اعلام شده، ثبت نام تیم‌ها طی روزهای 28 تا 30 مهرماه انجام شده و سمینار هماهنگی داوران نیز 29 و 30 مهرماه انجام خواهد شد. جلسه قرعه کشی مسابقات، سمینار پزشکی و وزن‌کشی رقابتهای روز نخست نیز پنجشنبه اول آبان ماه برگزار می‌شود.

جمعه دوم آبان‌ماه و در روز نخست مسابقات تکواندوکاران وزن 80+ کیلوگرم در بخش مردان به میدان می‌روند. سجاد مردانی اولین نماینده ایران است که به دیدار رقبای خود می‌رود. در این وزن 31 تکواندوکار ثبت نام کرده‌اند که نام یوسف کرمی هم در بین آنها دیده می‌شود."اوبامه" از گابن، "دائه مون چا" از کره‌جنوبی، "دیائه" از فرانسه و "محمد عبدالفاتح" از انگلستان در کنار مردانی 5 تکواندوکاری هستند که شانس بیشتری برای کسب مدال‌های این وزن را دارند.

شنبه سوم آبان‌ماه در روز دوم تکواندوکاران دو وزن 80- کیلوگرم و 58- کیلوگرم مبارزات خود را آغاز می‌کنند که از تیم ایران فرزان عاشورزاده، هادی مستعان، مهدی خدابخش و مسعود حجی‌زواره به روی "شی هاپ چانگ" می‌روند.

در وزن 58- کیلوگرم 29 تکواندوکار ثبت نام کرده‌اند که دو نماینده از کره‌جنوبی و تکواندوکار تایوانی که مقابل عاشورزاده در بازی‌های آسیایی شکست خورد نیز حضور دارند. در وزن 80- کیلوگرم هم نام 30 تکواندکار در لیست ثبت شده که "آرون کوک" از جزایر من، "آلبرت گان" از روسیه و "محمدلوتلو" از انگلستان چهره‌های شاخص هستند.

یکشنبه چهارم آبان‌ماه نیز رقابتهای وزن 68- کیلوگرم برگزار می‌شود که از تیم ایران بهنام اسبقی و محمد باقری معتمد رودروی رقبای خود قرار خواهند گرفت. در این وزن نیز 29 تکواندکار مبارزه خواهند کرد که "دائه هون لی" از کره‌جنوبی، اسبقی از ایران  "سروت تازه گل" از ترکیه "دنیسنکو" روسی از شانس‌های کسب مدال طلا محسوب می‌شوند.

به نفرات برتر این مسابقات علاوه بر جوایز دلاری، در راه کسب سهمیه المپیک امتیاز تعلق می‌‍گیرد. بر همین اساس نفرات اول علاوه بر 5 هزار دلار جایزه نقدی، 40 امتیاز هم دریافت می‌کنند. نفرات دوم 3 هزار دلار و 24 امتیاز کسب کرده و نفرات سوم نیز یک هزار دلار و 14 امتیاز بدست می‌آورند. ضمن اینکه نفرات پنجم تنها 8/64 امتیاز دريافت می‌کنند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس