کد خبر 354780
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹

رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی با اشاره به عملکرد کاروان ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون بیان کرد: ما در قیاس با چهار سال قبل کارنامه مثبتی داشتیم و عملکرد کاروان ایران قابل قبول بود ولی با روندی که در پیش گرفته‌ایم نمی‌توان انتظار پیشرفت را در چهار سال آینده داشت.

به گزارش مشرق، سیدمصطفی هاشمی‌طبا در خصوص عملکرد کاروان ایران در بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون بیان کرد: به نظرم کاروان ایران در این دوره از بازی‌ها در مجموع موفق عمل کرد. اما اینکه استعدادهای ورزشی زیادی داریم و اگر بخواهیم مطابق آن استعدادها بررسی کنیم باید بگویم عملکرد خوب نبوده است چرا که در کل استعدادهای ما نسبت به نتایجی که کسب کردیم، خیلی بیشتر است.

وی در خصوص اینکه مسئولان ورزش کشور معتقدند که عملکرد کاروان ایران نسبت به دوره قبل بهتر بوده است، افزود: معتقدم در دوره قبل کاروان ضعیف‌تر بوده است. در این دوره تنها در دو رشته خوب نبودیم و در مجموع بهتر کار کردیم.

رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی درباره پیشی گرفتن قزاقستان از ایران در جدول کلی توزیع مدال‌ها تصریح کرد: در قزاقستان وضعیت زیربنایی ورزش به خصوص برای زنان متفاوت است و این شرایط از زمان شوروی سابق ایجاد شده است. با این حال در کشور ما در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری خوبی در ورزش صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد: به نظرم آن تلاش لازم برای پیشرفت ورزش صورت نگرفته و ما برنامه جدیدی برای ورزش کشور نداشته‌ایم. در 10 سال اخیر شاهد مدیریت خاص ورزش در راس آن نبوده‌ایم و کسانی که می‌آیند به صورت خودجوش بوده‌اند این در حالی است که در قزاقستان شرایط اینگونه نیست برای همین مدال‌های نقره آنها به طلا تبدیل شده و ما طلا را با نقره عوض کرده‌ایم.

هاشمی‌طبا در خصوص اینکه برای چهار سال آینده چه باید کرد، گفت: ما نیازمند یک برنامه‌ریزی خوب هستیم که با این روند نباید انتظار رشد ورزش را در چهار سال آینده داشته باشیم. در سال‌های 75 - 74 ما چهار برنامه مدون برای علمی کردن و پرورش استعدادها داشتیم که سال 80 به طور کامل تعطیل شد. وقتی برنامه‌های دقیق وجود نداشته باشد شرایط بهبود نخواهد یافت.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس