رئیس جمهور فرانسه مذاکرات برای حل و فصل بحران اوکراین را رو به جلو توصیف کرد.

به گزارش مشرق، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه که برای شرکت در نشست اروپا - آسیا به میلان ایتالیا سفر کرده است در سخنانی گفت: قرار است از همه پهپادها و نه فقط پهپادهای آلمانی و فرانسوی برای نظارت بر رعایت آتش بس (در اوکراین) استفاده شود. در ادامه، همچنین مذاکراتی درخصوص فرآیند انتخاباتی که قرار است در اوکراین برگزار شود و باید با رعایت تمامیت ارضی این کشور باشد در جریان است.

سرانجام اینکه تلاش هایی برای آزادی زندانیان و خلع سلاح شبه نظامیان که مسئول مرگ ده ها نفر از آغاز این مناقشه بوده اند در جریان است. به این ترتیب اوضاع به پیش می رود اما هنوز مسائل حل و فصل نشده است. مسائل فقط در چهارچوب فرآیندی حل و فصل خواهند شد که باید طبق آنچه روز ششم ژوئن تعریف شد به پیش برود یعنی گفتگو بین طرفهای درگیر در اوکراین و همچنین فرانسه و آلمان که برای کمک به این فرآیند آماده اند.

این بسیار مهم است که ما بتوانیم به حل و فصل بحران اوکراین کمک کنیم زیرا این مناقشه بر همه اوکراینی ها که رنج می برند فشار وارد می کند. اوضاع انسانی هشدار دهنده است. این وضع همچنین بر روسیه نیز که با تحریم ها مواجه شده است فشار وارد می کند. این تحریم ها از زمانی آغاز شد که روسیه به طور کامل آنچه را که پیش بینی شده بود رعایت نکرد یعنی اعمال فشار لازم بر روی جدائی طلبان.

این وضع همچنین بر اروپا نیز فشار وارد می کند زیرا اروپا نیز از تحریم ها، اوضاع اقتصادی و فقدان اطمینان رنج می برد. این وضع بر جهان نیز تاثیر می گذارد زیرا از زمانی که خطرات آغاز می شود بویژه تمامیت ارضی کشوری به زیر سوال می رود تردیدهایی ایجاد می شود که پیامدهایی مشابه آنچه در بازارها می بینیم دارد. به این ترتیب ما باید همه بسیج شویم برای اینکه بحران اوکراین راه حل خود را پیدا کند و فرانسه همچون آلمان نشان داده است می تواند نقشی مفید ایفا کند و ما امیدواریم بروز آن را در نشست بعدازظهر مشاهده کنیم.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس