کد خبر 354461
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۱

نشریه فارین پالیسی گزارش داده است که آمریکا به دنبال آن است که با به کارگیری 1000 مربی نظامی از کشورهای عضو پیمان ناتو، نیروهای ارتش عراق را تحت آموزش قرار دهد.

 به گزارش مشرق، نشریه «فارین پالیسی» روز چهارشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد:  آمریکا معتقد است که آموزش نیروهای ارتش عراق برای مبارزه با گروه تروریستی داعش، به مشارکت صدها مربی نظامی از کشورهای عضو ناتو نیاز دارد.

یکی از افراد مطلع از ارزیابی مشترک ائتلاف آمریکا و دولت عراق به این نشریه گفته است که طرح آموزش نیروهای عراقی احتمالا به حضور تا 1000 مربی نظامی اهل آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و استرالیا نیاز دارد. آمریکا در حال حاضر حدود 1500 مشاور نظامی در عراق دارد و به گفته این فرد که خواسته نامش افشا نشود، کشورهای اروپایی هم آمادگی خود را برای اعزام مشاور و آموزش‌دهنده نظامی به عراق اعلام کرده‌اند.

در حالی که فرانسه و انگلیس در حال حاضر در حملات هوایی در عراق مشارکت دارند و آلمان هم کردهای عراق را با ارسال تسیحات پشتیبانی می‌کند، اما اعزام نیروهای زمینی آن‌ها به عراق نیازمند مصوبه پارلمان است که می‌تواند فرآیند پیچیده‌ای باشد.

به نوشته فارین پالیسی، آمریکا قصد دارد علاوه بر ارتش عراق، یک گارد ملی متشکل از دو یا سه تیپ یا در مجموع 15000 نیرو از عشایر سنی استان الانبار تشکیل دهد. آمریکا می‌گوید هدف از تشکیل این نیرو، محافظت از این استان و بیرون راندن داعش از آن است.

مقام مطلع مورد استناد این گزارش می‌گوید آمریکا پیشنهاد کرده است که هزینه آموزش و دستمزد این نیروها توسط وزارت دفاع عراق پرداخت شود. همچنین احتمال دارد برخی از کشورهای همسایه عراق بخشی از این هزینه‌ها را متقبل شوند.

با این حال، فارین‌پالیسی نوشته است که برخی متحدان غربی و همچنین کشورهای عربی به دلیل مشخص نبودن آینده «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در راهبرد اوباما، نسبت به مشارکت در این طرح بی‌میل هستند. بنا بر این گزارش، برخی از مقامات آمریکایی به این نتیجه رسیده‌اند که در برابر داعش، دولت سوریه به یک متحد کلیدی غیررسمی بدل شده است.

ترکیه هم یکی از کشورهایی است که تاکنون از ایفای نقش در ائتلاف آمریکا خودداری کرده و پذیرش هرگونه مسئولیت جدی در این زمینه را به تعهد آمریکا مبنی بر تلاش برای تغییر نظام سوریه مشروط کرده است. آنکارا همچنین خواستار آن است تا واشنگتن در مرز این کشور با سوریه یک منطقه حائل و منطقه پرواز ممنوع ایجاد کند. ایده‌ای که اوباما تاکنون از بیم کشیده شدن به جنگی گسترده در سوریه، در برابر آن مقاومت کرده است. ژنرال «مارتین دمپسی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا سال گذشته در نشست استماع کنگره گفته بود ایجاد منطقه حائل می‌تواند ماهانه یک میلیارد دلار هزینه به بار آورده و ضمنا خلبان‌های آمریکایی را در تیررس سامانه‌های پدافندی ارتش سوریه قرار دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسین ن ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
    0 0
    اعلام و ادعای تشکیل گارد ملی از جانب آمریکائیها به این. معنی است که احتمالا داعش و موج جذب نیروی آن بعلت آگاه شدن ملتها از نیت های استکبار دچار مشکل شده وایجاد گارد ملی سنی ها در عراق در حالی که اهل سنت عراق کمتر ازیک چهارم ازجمیعت عراق را شامل میشود به این معنی است که فتنه بعدی عراق در حال ساحته شدن است این به اصطلاح ارتش یا گارد ملی سنی ها با ازبین رفتن داعش در عراق شروع دیگری از فتنه و جنگ و در گیری و کشتن شیعه ها خوهاد بود سران عراق (خصوصٱسران شیعه عراق)باید نطفه فتنه بعدی از همین ابتدا بخشکانند وجلوی فتنه بعدی را بگیرند
  • ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
    0 0
    تشکیل گارد ملی سنی , یعنی تشدید قومیت گرائی ! دولت عراق و مراجع معظم تقلید باید در این مورد موضع گیری کنند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس