مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه گفت: کتاب‌هایی که تاکنون در حوزه ادبیات دفاع مقدس منتشر شده نسبت به آنچه باید باشد، فاصله زیادی دارد که امیدواریم نویسندگان این حوزه تلاش بیشتری داشته باشند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، حجت الاسلام «علی شیرازی» پژوهشگر تاریخ شفاهی دفاع مقدس و نویسنده «نسیم سبز خاطره‌ها» در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به اینکه کتاب‌های منتشره در حوزه دفاع مقدس در مقایسه با آنچه که باید باشد فاصله زیادی دارد، گفت: اگر چه کتاب هایی که تاکنون در حوزه ادبیات دفاع مقدس منتشر شده نسبت به آنچه باید باشد، فاصله زیادی دارد اما همین مقدار کتاب‌هایی هم که تاکنون در این حوزه منتشر شده، آثار بسیار خوب و ارزشمندی است. با این حال امیدواریم با استقبالی که مردم از این کتاب‌ها به عمل می‌آورند، نویسندگان تشویق شده و آثار بیشتری را تولید کنند تا بتوانیم اثرات آن را در ایران و سایر کشورها شاهد باشیم.

نویسنده «مثل خمینی» با اشاره به اینکه آنچه در حوزه دفاع مقدس منتشر شده نمایی از دفاع مقدس را می‌تواند ترسیم کند، افزود: در زمینه تأثیرات آثار مکتوب دفاع مقدس خیلی نباید امروز را در نظر بگیریم زیرا ممکن است الان به دلیل اینکه در آغاز راه هستیم با مشکلاتی مواجه باشیم اما اگر تولید آثار فاخر دفاع مقدس در جامعه نهادینه شود، اثرات خود را در میان نسل جوان باقی می گذارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در خصوص مراقبت از حقایق دفاع مقدس نیز بیان داشت: رهبر معظم انقلاب سال گذشته فرمودند که باید مراقب باشیم تا فرهنگ دفاع مقدس در جامعه بماند و هم اینکه از این فرهنگ چیزی کم و زیاد نشود زیرا عده‌ای قطعا به دنبال تحریف تاریخ هستند و تلاش می‌کنند آثار فرهنگ دفاع مقدس را در جامعه خنثی کنند.

حجت الاسلام شیرازی ادامه داد: در تحریف وقایع دفاع مقدس، دست‌های معاندان انقلاب و دفاع مقدس وجود دارد به نحوی که این افراد از هیچ تلاشی برای ترویج آثار مکتوب دفاع مقدس به صورت تحریف شده در جامعه فروگذاری نمی‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس