یکی از کوچه‌های پایتخت به نام زنده‌یاد حسین پرتوی عکاس انقلاب، نامگذاری شده است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، یکی از کوچه‌های خیابان ولی عصر در تهران به نام حسین پرتوی عکاس فقید انقلاب نامگذاری شده است. او که اردیبهشت امسال پس از گذراندن یک دوره طولانی بیماری در سن 72 سالگی درگذشت، از عکاسان باسابقه بود که سال‌ها در موسسه مطبوعاتی کیهان، فعالیت می‌کرد.

نام پرتوی با عکسی که از دیدار همافران با امام خمینی (ره) در روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب در بهمن 57 گرفت، در تاریخ مطبوعات ایران جاودانه شده است. این عکس تنها عکسی است در تاریخ مطبوعات ایران که دو روز متوالی در صفحه اول یک روزنامه به چاپ رسید و دلیل آن هم این بود که دیدار همافران با امام، از سوی فرمانده نظامیان رژیم سابق تکذیب شده بود.

مرحوم پرتوی متولد یکم دی ماه سال 1321 تبریز بود. وی کودکی خود را در جنوب تهران گذراند. از کودکی عاشق عکاسی بود و بعد از اتمام دوره سیکل دبیرستان تحصیل را رها کرد و برای کار به روزنامه کیهان رفت. ابتدا در انبار روزنامه، بعد در آرشیو آن و سپس در لابراتوارش مشغول به کار شد.

شور و شوقی که او برای فراگیری داشت، مسئولین روزنامه را ترغیب می‌کرد که به او کارهای مهمتر بدهند و بالاخره در سن 17 سالگی عکاس بخش ورزشی روزنامه شد. پرتوی کارش را با عکاسی خبری در شاخه‌های مختلف عکاسی ادامه داد و از عکس‌های معروف و به یاد ماندنی او علاوه بر لحظه تاریخی بیعت همافران با امام، می‌توان به عکس بسته شدن فرودگاه در دوره بختیار و عکس‌های اعدام سران رژیم سابق در دبیرستان علوی، اشاره کرد.

حالا نام او بر یکی از کوچه‌های پایتخت به ثبت رسیده است. کوچه حسین پرتوی (عکاس انقلاب) در خیابان ولی عصر (نرسیده به چهارراه ولی‌عصر) در منطقه 11 شهر تهران قرار دارد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس