شهید سید احمد علی الخفاجی، عضو مجلس نمایندگان، از نوابع امنیتی و نظامی عراق و از تربیت‌یافتگان مکتب مراجع و علمای مجاهدی همچون امام خمینی(ره)، شهید صدر (ره) و شهید حکیم (ره) بود که در انفجار دیروز کاظمین به شهادت رسید. بنا بر آمار اولیه علاوه این انفجار ۲۴ شهید و ۵۴ زخمی بر جای گذاشت.

شهید سید احمد الخفاجی؛ تربیت‌یافته مکتب علمای مجاهدگروه بین‌الملل مشرق - شهید سید احمد علی الخفاجی، عضو مجلس نمایندگان، از نوابع امنیتی و نظامی عراق و از تربیت‌یافتگان مکتب مراجع و علمای مجاهدی همچون امام خمینی(ره)، شهید صدر (ره) و شهید حکیم (ره) بود که در انفجار دیروز کاظمین به شهادت رسید. بنا بر آمار اولیه علاوه این انفجار ۲۴ شهید و ۵۴ زخمی بر جای گذاشت.


شهید سید احمد الخفاجی که بود و چه کرد؟


احمد الخفاجی متولد استان بصره بود. وی بعد از پشت سر گذاشتن تحصیلات ابتدایی و دبیرستان، در سال 1966 به آکادمی نظامی پیوست و در سال 1969 میلادی از این آکادمی دانش‌آموخته شد وبه پیاده نظام پیوست.

در فوریه سال 1986 میلادی، وی به صف مخالفان مسلح رژیم سابق بعثی عراق پیوست و به عضویت مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق و نیروی بدر به فرماندهی شهید آیت‌الله سید محمدباقر حکیم پیوست. وی در مبارزات بر ضد حزب بعث در شمال و جنوب عراق شرکت داشت. انتفاضه شعبانیه یکی از عملیات‌هایی است که وی در آن مشارکت کرده است.

شهید سید احمد الخفاجی در طول این مدت، در پست‌های مختلف نظامی انجام وظیفه کرد که آخرین آن‌ها فرماندهی تیپ پیاده نظام بود که در سال 1984 میلادی به این منصب رسید.  وی در این مدت در دوره‌های آموزشی متعددی در پیاده نظام و تسلیحات و فرماندهی و اطلاعات شرکت کرد.

شهید سید احمد الخفاجی؛ تربیت‌یافته مکتب علمای مجاهد

این مقام عراقی دوره دبیرستان را در سال 1966 در بصره، لیسانس علوم نظامی را در سال 1969، فوق لیسانس علوم نظامی را از دانشگاه ستاد مشترک عراق در سال 1980، لیسانس معارف اسلامی را از دانشگاه بین‌المللی جامعة المصطفی در سال 2000 دریافت کرد. فوق لیسانس معارف اسلامی از جامعة المصطفی و فوق لیسانس از دانشکده دفاع ملی عراق در سال 2008 از دیگر مدارک تحصیلی وی است. وی متأهل بود و پنج فرزند داشت.

فعالیت‌های علمی وی شامل تألیف چند کتاب و مقاله و تحلیل در مجله‌ها و روزنامه‌های محلی است. عناوین کتاب‌های وی عبارتند از: جنگ انقلابی، جنگ انقلابی در شهرها، جنگ روانی، شیعیان عراق و افق‌های آینده، جنبش‌های اسلامی معاصر و خشونت.

الخفاجی در تمامی کنفرانس‌های بین‌المللی مخالفان عراق (کنفرانس صلاح‌الدین در سال 1992 و نیویورک در سال 2000 و لندن در سال 2002) شرکت می‌کرد و در کنفرانس لندن به عنوان عضو کمیته اصلی این کنفرانس انتخاب شد که اندکی قبل از سقوط رژیم صدام در شهر اربیل نشستی را برگزار کردند.

بعد از سقوط رژیم صدام، شهید الخفاجی در تاریخ 10 فوریه سال 2004 با درجه سرتیپ ستاد به عنوان قائم مقام وزارت کشور در امور نیروهای یاریگر انتخاب شد. وی در سال 2012 میلادی، قائم مقام وزارت اطلاعات و تحقیقات فدرالی شد. وی در انتخابات اخیر پارلمانی در عراق از سوی سازمان بدر در حوزه استان بصره به نمایندگی پارلمان رسید و در طول انتخابات نیز ریاست کمیته عالی امنیت انتخابات عراق را بر عهده داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    0 0
    رحمه الله عليه
  • ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    0 0
    من موندم این شیعیان عراق چه غلطی میکنن؟؟
  • مهدی اسدی ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    0 0
    سلام : _ روحش شاد انشاءالله همانند (حر ) با شهدای کربلا محشور شود . 2_ در پاسخ به ناشناس - "ردیف 2 " لحن و نحوه سخن گفتن خودمان را اصلاح کنیم . شیعیان هر روز دارند شهید می دهند دشمن بعثی یک عمر عراق را می چاپیدند. شیعه در عراق توسط صدام ملعون به بازی گرفته نمی شده است . آمریکا ی جنایتکار ، انگلیس خبیث ،باند خبیث صدام ؛ حزب بعث و دیگر مخالفین و جنایت کاران که منافع آنها به خطر افتاده قصد ندارند عراق روی آرامش پیدا کند .
  • ناشناس ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    0 0
    احتمالا شهيد کانديداي پست وزارت دفاع عراق بوده است يا رقباي سياسي احتمال آنرا مي دادند. روحش شاد
  • سید عادل میراحمدی بهنمیری ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    0 0
    سلام. شهادت صدای اذان منجی بشریت امام زمان(عج) را اشکارتر میکند. هیهات من ذلة. التماس دعا یاعلی(ع)
  • ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    0 0
    شهادت هنر مردان خداست
  • اهوازی ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    0 0
    انشاالله با اولیا محشور گردد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس