کد خبر 354037
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷

هنری کیسینجر وزیر خارجه اسبق آمریکا می‌گوید ایران به عنوان یک کشور متحد طبیعی واشنگتن است، اما اصول حاکم بر این کشور، تهران را به یک رقیب بدل کرده است.

به گزارش مشرق، هنری کیسینجر در اظهاراتی بر تضاد ایدئولوژیک ذاتی جمهوری اسلامی ایران و آمریکا تاکید کرد و گفت ایران به عنوان یک کشور متحدی طبیعی برای آمریکاست، اما اصول حاکم بر آن تهران را به رقیب واشنگتن تبدیل کرده است.

وزیر خارجه اسبق آمریکا در گفتگو با شبکه ان‌بی‌سی گفت: «تا زمانی که ایران توسط آیت‌الله‌‌‌ها اداره می‌شود ما باید مراقب باشیم اما در اصول، ایران به عنوان یک کشور متحد طبیعی آمریکا است؛ این عنصر و مشخصه ایدئولوژیک و مذهبی ایران است که از آن (برای آمریکا) دشمنی و عداوت ایجاد می‌کند.»

اظهارات این مقام ارشد اسبق آمریکایی در واقع اذعان به اختلاف هویتی ایران و آمریکا و مواضع ساختاری نظام‌های حکومتی دو کشور است چرا که ایران به عنوان کشوری مسلمان، سیاست‌های کلان آمریکا را استکباری دانسته و آنها را دخالت در امور داخلی دیگر کشورها می‌داند.

در همین ارتباط شبکه سی‌بی‌اس هم ضمن انتشار این اظهارات کیسینجر، به موضوع مقابله با داعش در عراق و سوریه پرداخته و تلویحا به تاثیر و نفوذ ایران در منطقه اذعان کرده است. جیمز بیکر وزیر خارجه پیشین آمریکا طی گفتگو با سی‌بی‌اس به مساله مقابله با داعش اشاره و تلویحا بر نیاز واشنگتن به همکاری تهران می‌پردازد. بیکر می‌گوید: «امکان همکاری و دخالت بیشتر ایران در جنگ علیه داعش وجود دارد چرا که ایران با آنچه داعش انجام می‌دهد، مخالف است.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • اهوازی ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    این کسینجر فکر کنم خرفت شده است.ایران و آمریکا درباره اسراییل و حزب اللخ و حماس و جهاد اسلامی و.... در تضاد کامل هستند.کسینجر از پایه گذاران افراطی گری در منطقه برای جلوگیری از نفوذ شوری بود.
  • ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    این معلوم نیس چی میزنه.یه روز میگه ایران بدتر از داعشه یه روز میگه متخد آمریکاست
  • ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    این معلوم نیس چی میزنه.یه روز میگه ایران بدتر از داعشه یه روز میگه متخد آمریکاست
  • عاشق وطنم ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    0 0
    بیخود کرده ایران اسلامی هیچوقت متحدآمریکا نبوده همکاری ایران اسلامی و شیطان بزرگ مثل جمع شدن نور و تاریکی در آن واحد در مکان واحد است که محال عقلیست.
  • ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    0 0
    از شيطنتهاي اين يهودي خبيث يكي هم . عمل به شعار . خوب به دشمن حمله نكن . بد از او دفاع كن . است مي باشد يعني با گفتن اين كلمه كه ايران متحد آمريكاست . راه تبليغات منفي بر عليه ايران و شيعيان را باز كرده است تا نوكران وهابي يهود جهاني بتوانند با استناد به آن به ايران و تشيع حمله كنند !!!
  • ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    0 0
    داداش اینا به آخر خط رسیدن ان شاء الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس