کد خبر 353954
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱

کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به اینکه ناتوانی مسئولان فدراسیون در چینش، برنامه‌ریزی و انتخاب افراد باعث شد در این رشته به جا برسیم، گفت: ضروری‌ترین عامل در این روزها تشکیل مجمع عمومی مستقل و آزاد است.

به گزارش مشرق، امیر حاج‌رضایی در خصوص دلیل ناکامی فوتبال پایه ایران، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: مسئولان اجرایی فوتبال در رده پایه باید دارای تدبیر باشد. امروز فوتبال پایه نیاز به رنسانس دارد، بخشی که بر فوتبال ملی تاثیر مستقیم دارد.

وی با بیان اینکه اصول کار در فوتبال زیر ساخت است که در جایگاه خودش قرار نداشت، افزود: در برنامه 90 شب گذشته، برای نخستین مرتبه بود که سرپرست کمیته جوانان را دیدم. ایشان فردی تحصیل کرده هستند اما جامعه نمی‌تواند به این فرد اتکا کند. فوتبال ورزش بزرگی است که اندیشه بزرگ می‌خواهد و با اندیشه محدود نمی‌توان در آن به موفقیت رسید.

کارشناس فوتبال کشورمان که در برنامه هر روز ورزش حضور یافته بود، ادامه داد: نظر من با مردم همراه است که فدراسیون فوتبال عامل اصلی ناکامی تیم‌های پایه است زیرا ناتوانی فدراسیون فوتبال در چینش، برنامه‌ریزی و انتخاب افراد باعث شد به این جا برسیم. فوتبال مجموعه‌ای مانند ساختمان که هم ذره ذره ساخته و هم نیاز به هماهنگی در ساخت دارد، یعنی همه افراد زیر نظر یک مهندس کارشان را جلو می‌‎برند.

وی اضافه کرد: فوتبال هم نیاز به مهندسی و طراحی دارد اما امروز کابینه‌ای که فوتبال ایران را اداره می‌کند، ضعیف است. مدتها قبل باید مجمع رای به عدم صلاحیت آنها می‌‎داد، نه اینکه تغییرات در آن ایجاد نشود. من نمی‌گویم با تغییرات قطعا قهرمان آسیا می‌شویم اما حضور افرادی توانمند و با تجربه در کنار یک برنامه‌ریزی مناسب می‌تواند فوتبال را در مسیر بهتری قرار دهد.

حاج‌رضایی در ادامه به نحوه رشد فوتبال آلمان اینگونه اشاره کرد: آلمان‌ها بعد از سال 2000 بهترین مربیان خود را برای تیم‌های پایه گذاشتند و در همه رده‌ها هم در این سال‌ها به موفقیت رسیدند تا در نهایت تیم بزرگسال آنها به قهرمانی جهان رسید. جوان نهالی است که باید هر روز بیشتر پرورش یابد تا به رشد و تکامل بهتر برسد.

وی با اشاره به اینکه فوتبال نیاز به مدیریت، برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و شاخه‌های زیاد دیگری دارد، تاکید کرد: مدتهاست کدهای ناتوانی فدراسیون فوتبال داده شده و جامعه فوتبال تحت تاثیر این شکست‌ها قرار گرفته است. فوتبال رشته اول کشور است و همه انتظار پیروزی تیم‌های مختلف کشورمان را دارند اما باخت‌ها تاثیر منفی در جامعه می‌گذارد.

کارشناس فوتبال کشورمان در ادامه یادآور شد: امروز کار به جایی رسیده که هر تیمی در آسیا با تفکر پیروزی مقابل ایران به میدان می‌آید و با بردن تیم‌های ما، از نظر حیثیتی باعث آزدگی خاطر مردم می‌شود. مردم ایران در بازی‌های آسیایی با هرمدالی که کسب می‌شد، بسیار خوشحال می‌شدند اما در فوتبال هنوز به افتتاحیه نرسیدیم که حذف شدیم، این درد است.

وی ادامه داد: والیبال در این سال‌ها چه کار کرد که به مقام قهرمانی آسیا رسید و در مسابقات جهانی بسیار با قدرت ظاهر می‌شود اما فوتبال‌مان به تیم‌های ضعیف آسیایی می‌بازد. اگر سیستم نظامند داشتیم، این چند میلیاردی که آقای کفاشیان اعلان کرد، خرج تیم جوانان شد، خرج فوتبال پایه در سراسر کشور می‌شد.

حاج‌رضایی موفقیت در فوتبال پایه را حاصل اقدامات آکادمی‌ها و زیر بنایی دانست و اذعان داشت: وقتی کسی رئیس کمیته جوانان می‌شود و برای حضور در یک برنامه تلویزیونی باید اجازه بگیرد تا دل مافوقش را بدست آورد، برای فوتبال به این بزرگی، چه کار می‌خواهد انجام دهد. من می‌گویم افراد قوی و قدرتمند باید در راس امور قرار داشته باشند.

وی قطبی را امپراطور وعهده‌ها دانست و افزود: روزی که او از ایران می‌رفت، گفت که در آینده مردم در مورد عملکردم قضاوت می‌کنند اما او فراموش کرد که قضاوتی در مورد آدم‌های کوچک نمی‌شود. افراد کوچک، نمی‌توانند کار بزرگی انجام دهند. متاسفانه آنهایی که این افراد را برای تیم‌های و پست‌های مختلف فدراسیون گذاشته‌اند، اشتباه کرده و آنها که این افراد را پذیرفتند، دچار اشتباه شدند.

کارشناس فوتبال کشورمان همچنین تاکید کرد: ضروری‌ترین اقدام در این روزها تشکیل مجمع عمومی مستقل و آزاد است، نمی‌دانم افراد مجمع توصیه پذیر هستند یا نه اما آنها که نمایندگان جامعه فوتبال هستند، باید کارنامه عملکرد مسئولان فدراسیون را بررسی کنند و اگر کارنامه مثبت بود، آنها را ابقا و اگر نبوده، تغییراتی را در بخش مدیریتی فدراسیون ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: اگر افراد مجمع به مردم احترام می‌گذارند باید به عملکرد مدیران فعلی فدراسیون رسیدگی و آنها را بررسی کنند زیرا آرای مردم مشخص است. اگر هم مجمع تشکیل شد، اعضا می‌بایست صداقت رای بدهند.

حاج‌رضایی در پایان با بیان اینکه به عنوان منتقد وقتی حرفش را می‌زند، مسئولان خوش‌شان نمی‌آید، گفت: وزیر ورزش اعلام کرد عدم وجود متخصصان در فدراسیون فوتبال یکی از مشکلات این فدراسیون است. امیدوارم مجمع فدراسیون تشکیل شود و به این موضوع رسیدگی کند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس