به گزارش مشرق، پربازدیدترین عناوین سایت خبری تحلیلی مشرق به این شرح می باشد:



صف طویل پاسداران برای ورود به «زینبیه»

در تابستان 1361، زمانی که متجاوزان صهیونیست، سوریه و لبنان را مورد تاخت و تاز خود قرار دادند، فاتحان «خرمشهر» در قالب یگانی موسوم به «قوای محمد رسول الله(صلوات الله علیه)» به فرماندهی شهید «حاج احمد متوسلیان»، برای مقابله با مهاجمان، به سوریه اعزام شدند.

اخبار پر بازدید 12 ساعت اخیر مشرق/

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


آنچه در برنامه نود گذشت

در حالی که لیگ برتر فوتبال ایران به واسطه برپایی اردوی تیم ملی در پرتغال تعطیل است، برنامه این هفته نود به واکاوی ناکامی فوتبال پایه ایران اختصاص داشت. سئوال برنامه، "مهمترین عامل ناکامی تیم‌های پایه" بود که برای این سئوال چهار گزینه بی برنامگی فدراسیون، بی توجهی باشگاه‌ها به تیم‌های پایه، ضعف فنی مربیان و کیفیت پایین بازیکنان در نظر گرفته شده بود.

اخبار پر بازدید 12 ساعت اخیر مشرق/

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید



هلاکت سرکرده «داعش» در عین العرب

 منابع آگاه نزدیک به گروه‌ تروریستی تکفیری «داعش» اعلام کردند که کمیته‌های دفاع مردمی کُردهای منطقه «عین العرب» یا همان «کوبانی» با نصب کمینی بزرگ برسر راه گروهی از عناصر مسلح وابسته به داعش شماری از آنها را کشته و تعدادی را هم زخمی کردند.

این منابع افزودند که در میان کشته‌های این عملیات «صدام الجمل»، سرکرده داعش در منطقه عین العرب نیز مشاهده می‌شود.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


اخبار پر بازدید 12 ساعت اخیر مشرق/سید حسن نصرالله در جلسه ویژه نظامیان مقاومت:
به معرکه قلمون وارد خواهیم شد و شکست ما امکان پذیر نخواهد بود

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در جلسه ویژه با حضور افسران و نظامیان مقاومت در بقاع گفت: هر اندازه که رویارویی و فشارها گسترده و زیاد باشد، تصمیم ما مقابله با تکفیری‌ها و تروریست‌هاست. روزنامه الاخبار لبنان نوشت که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در نشستی ویژه با افسران و کادر نظامی مقاومت لبنان تاکید کرد: تصمیم ما مبارزه با تکفیری‌ها و تروریست‌ها است، حال هر اندازه که می‌خواهد این مبارزه و فشارهای ناشی از آن بزرگ باشد.
 
این نشست که اخیرا در منطقه بقاع برگزار شده است، در شرایطی صورت گرفته که احتمال حمله‌های تروریست‌ها به منطقه از بلندی های تعدادی از روستاهای بقاع افزایش یافته است، آنها به دنبال باز کردن گذرگاهی برای خود هستند تا از محاصره در عرسال و قلمون خارج شوند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


حمله عجیب سرمربی نوجوانان به دانشجو

در بخشی از برنامه نود، مصطفی قنبرپور سرمربی تیم نوجوانان روی خط تلفنی برنامه آمد تا درباره عملکرد خود و تیم نوجوانان توضیحاتی ارائه کند. این در حالی بود که رسول دانشجو سرپرست کمیته جوانان میهمان حضوری این برنامه بود.

مصطفی قنبرپور سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران با موضع‌گیری تند و عجیب علیه سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال، گفت: بهتر است این آقا به دانشگاه برگردد و درسش را بدهد؛ شما خیلی کوچکتر از این حرف‌هایی و بهتر است حرمت خود را نگه داری!

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید



دو پیشنهاد داعش به یهودیان عراق

گروه تکفیری داعش برای نخستین‌بار اخبار منتشر شده درباره جنایاتش در قبال زنان ایزدی در شمال عراق را تایید و به این جنایات افتخار کرد. تکفیری‌های داعش که شماره نخست مجله تبلیغاتی خود به نام «دابق» را روز یکشنبه گذشته منتشر کردند، در مقاله‌ای به اسارت گرفتن زنان و کودکان ایزدی، تجاوز به زنان و تحت مالکیت درآوردنشان به عنوان غنائم جنگی را تایید کردند.

به گزارش رسانه‌های عراقی، داعش در نخستین شماره مجله خود در مقاله‌ای تحت عنوان «احیاء بندگی پیش ازموعد» اعتراف کرد که ایزدی‌ها را بنده و برده خود می‌داند. ده‌ها هزار ایزدی از دوم آگوست گذشته، در پی حمله تکفیری‌ها به مناطق زندگیشان در کوه «سنجار» تحت محاصره قرار گرفته‌اند و شمار زیادی از آنها به اسارت داعش درآمده‌اند و سرنوشت شماری دیگر هنوز مشخص نیست.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


اخبار پر بازدید 12 ساعت اخیر مشرق/روایت قالیباف از تدبیر رهبر انقلاب برای نجات تپه‌های عباس‌آباد

محمد باقر قالیباف عصر روز گذشته طی سخنانی در مراسم افتتاحیه پل طبیعت ضمن تقدیر از کارگران، مهندسان و مشاوران دست اندر کار احداث این پل، گفت: گاهی در حین احداث پل از این مسیر عبور می کردم و شاهد تلاش کارگران عزیز و زحمت کش در تابستان و زمستان بودم. اگر آن ها امروز در جمع ما حضور ندارند، اما آثار و زحمات آن ها امروز در پیش چشم ما است و به همه آن ها خدا قوت می گوییم.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


هزینه زندگی یک خانواده کارگری از 2 میلیون گذشت


یکی از مهم ترین مباحثی که خانوارهای کارگری کشور با آن روبرو هستند، تامین معیشت و درآمد است؛ هرچند این مسئله تنها مربوط به کارگران نیست و تمامی گروه ها در جامعه با آن درگیر هستند، اما به دلیل پایین بودن دستمزدهای قریب به اتفاق کارگران، این مسئله در زندگی آنها نمود بیشتری دارد.

از این رو، مسئله تامین معیشت و درآمد با توجهات بیشتری از سوی جامعه کارگری کشور دنبال می شود. در حال حاضر، بیشتر از نیمی از کل شاغلان کشور را مشمولان قانون کار و کارگران تشکیل می دهند که تغییر سطح درآمد و زندگی در این گروه ها می تواند تاثیرات مثبت فراوانی را در جامعه داشته باشد.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید



عراق از قاسم سلیمانی درخواست کمک کرد

منابع عراقی در مصاحبه با روزنامه لبنانی المستقبل تاکید کردند که فرماندهی نظامی و امنیتی عراق نشست‌های خود را با مستشاران آمریکایی موجود در سفارت این کشور در بغداد و مستقر در وزارت دفاع عراق برای طراحی نقشه راهی با هدف خنثی‌سازی هرگونه حمله احتمالی گروه داعش به بغداد افزایش دادند.

این منابع در ادامه با ادعای اینکه دولت عراق همچنین از "سردار قاسم سلیمانی" فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و کارشناسان نظامی ایران در بغداد با هدف مقابله با بروز هرگونه وخامت امنیتی احتمالی کمک خواسته، افزودند: سردار سلیمانی" از نزدیک آنچه را که در روند درگیری‌ها با داعش در جریان است و اقدام‌ها برای تقویت نیروهای عراقی در مناطق امنیتی بغداد و همچنین اعزام نیروهای داوطلب بیشتر برای تضمین عدم ایجاد شکاف در محورهای درگیری را پیگیری می‌کند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید



اخبار پر بازدید 12 ساعت اخیر مشرق/اعتراف یارانه‌ای جهانگیری/ نقش سپاه قدس در مبارزه با داعش

روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

برای مطالعه متن کامل خبر اینجا کلیک کنید








نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس