روزنامه ی اصلاح طلب اعتماد با «دلواپسی» از همگرایی بدنه نخبگانی جریان اصولگرا نوشت: پروژه وحدت اصولگرايان پيش از تولد، سقط خواهد شد!

روزنامه اصلاح‌طلب: پروژه وحدت اصولگرايان پيش از تولد، سقط خواهد شدبه گزارش مشرق، روزنامه‌های اصلاح‌طلب روز یک‌شنبه را با تمرکز بر همایش وحدت اصولگرایان با محوریت سخنرانی آیت الله مصباح یزدی آغاز نموده بودند و با گزارش ها و یادداشت های متنوعی به تخریب این اقدام و بی نتیجه بودن آن تمرکز کردند. این روزنامه ها امروز نیز واکنش های متفاوتی را به این همایش نشان دادند.

روزنامه اصلاح طلب اعتماد طی یادداشتی با عنوان «آيا اصولگرايان وحدت مي‌كنند؟» نوشت: «مقصر دانستن اصولگرايان افراطي در شكست‌هاي جاري از سوي بخش متعادل اصولگرايان، اجازه نمي‌دهد كه تا پيش از تسويه‌ حساب درباره اين اتهام، با يكديگر تفاهم و وحدت كنند. در مجموع بايد گفت كه متاسفانه پروژه وحدت اصولگرايان پيش از تولد و حتي پيش از بسته شدن نطفه و دميده شدن روح در‌ آن سقط خواهد شد .»

پیش از این نیز روزنامه های اصلاح طلب با «دلواپسی» از همگرایی بدنه نخبگانی جریان اصولگرا، تحلیل ها و گزارش های جانب دارانه را پیرامون این همایش ارائه دادند به نحوی که این وحدت گفتمانی را «ائتلاف موقت» نامیدند.

در این خصوص حتی روزنامه آرمان یک گام فراتر نهاد و خبر از تشکیل «مثلث انتقاد علیه مثلث اتحاد» داد و درباره این مثلث انتقاد که در همایش حضور نداشتند، نوشت «در این همایش نه از قالیباف، محبوب‌ترین گزینه اصولگرایان در انتخابات خبری بود و نه از محسن رضایی که توانسته بود در چند استان آرای بالاتری از روحانی کسب کند و نه از ولایتی که در جذب رای میانه‌روها موفق عمل کرده بود.»

در بخش دیگری از گزارش های این روزنامه آمده بود: «چهره‌های شاخص مجلس از جمله لاریجانی، باهنر و ابوترابی اما نبودند تا برای چندمین بار شایعه مثلث ائتلافی «قالیباف- لاریجانی- رضایی» جدی‌تر شود!»

این مطالب در حالی در روزنامه های اصلاح طلب منتشر می شود که بارها از سوی همین افراد بر استراتژی «وحدت گفتمانی» و اتخاذ آن در انتخابات آتی تاکید شده بود و این نوع تحلیل ها نمایانگر این است که اصلاح طلبان پس از ناکامی از برگزاری همایش وحدت اصلاح طلبان درصدد هستند که با سیاست «تفرقه افکنی» میان طیف های مختلف جریان‌های اصولگرای فاصله ایجاد کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    راست میگن تا احمدی نژاد هست وضعشون همینجوریه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس