کد خبر 353510
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵

تظاهرات آرام برای قتل ۲ نوجوان سیاه‌پوست آمریکایی در «سنت‌لوئیس» آمریکا با دخالت نیروهای پلیس به خشونت و بازداشت چند تن از معترضان منجر شد.

به گزارش مشرق، اعتراضات آرام مردم فرگوسن به قتل «مایکل براون» نوجوان سیاهپوست آمریکایی که حدود دو ماه پیش توسط پلیس سفیدپوست این شهر به قتل رسید، همچنان ادامه دارد و سازمان‌دهندگان این تظاهرات‌ها انتظار دارند که جمع وسیعی از ساکنان این شهر به جمع اعتراضات بپیوندند.

سازمان‌دهندگان نشست چهارروزه «اکتبر فرگوسن» برای اعتراض به قتل براون در صدد هستند تا به معترضان به این اقدام آموزش دهند که در تظاهرات امروز، چگونه از تاکتیک‌های بدون خشونت نافرمانی مدنی استفاده کنند.

طبق گزارش شبکه فاکس‌نیوز، فردا (دوشنبه) قرار است در شهر فرگوسن و دیگر مناطقی در سنت لوئیس تظاهراتی برپا شود که البته برنامه‌هایی هم برای این اعتراضات برنامه‌ریزی شده که هنوز جزئیات آن فاش نشده است.

جمعی از سازمان‌دهندگان این اعتراضات برآورد کرده‌اند که 3 هزار معترض روز شنبه در حومه سنت لوئیس در اعتراض به قتل براون تظاهرات برپا کردند. تظاهرات مردم فرگوسن در اعتراض به رفتارهای تبعیض‌آمیز و خشونت‌بار پلیس آمریکا با سیاهپوستان صورت گرفته است.

طبق آخرین گزارش‌های رسیده، اوایل صبح امروز، معترضان به سمت همسایگی جنوب سنت لوئیس، محلی که یک نوجوان سیاهپوست آمریکایی چهارشنبه هفته گذشته با 17 گلوله پلیس کشته شد، حرکت کردند. تظاهرات‌کنندگان فروشگاه پمپ بنزین «کوکیک تریپ» را به اشغال خود درآوردند و مقابل آن تحصن کردند.

«سم دانسون» رئیس پلیس سنت‌ لوئیس در صفحه توئیتر خود مدعی پرتاب سنگ از سوی معترضان شد. پلیس اعلام کرده است که در جریان این اعتراضات چندین نفر را به دلیل عدم رفتار مناسب، بازداشت کرده است.

در حالی که با گذشت دو ماه از قتل براون، اعتراضات در فرگوسن که با خشونت پلیس همراه شد، اندکی فروکش کرده بود، اما با قتل هفته گذشته یک نوجوان سیاهپوست دیگر، اعتراضات در فرگوسن مجددا از سر گرفته شده است.

معترضان شامل فعالان صلح دوران جنگ ویتنام، دانشجویان دانشگاه و صدها کارکنان فست فود که از شیکاگو، ناشویل و شهرهای دیگر آمده بودند. تظاهرات‌کنندگان پلاکاردهایی را به دست داشتند که در آن خواستار توقف خشونت پلیس شده بودند و همچنین شعارهایی علیه اقدامات تبعیض‌آمیز پلیس فرگوسن می‌دادند.

سازمان‌دهندگان این تظاهرات اعلام کردند که احتمال می‌رود 6 الی 10 هزار نفر در این تظاهرات 4 روزه شرکت کنند. از زمان قتل براون، سه تیراندازی مرگبار پلیس آمریکا به سمت سیاهپوستان آمریکایی در حومه سنت‌لوئیس صورت گرفته است که جدیدترین آن چهارشنبه هفته گذشته صورت گرفت که نوجوان 18 ساله آمریکایی با 17 گلوله پلیس کشته شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس