کد خبر 352867
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳

پس از کشته‌ شدن یک سیاه‌پوست آمریکایی در ایالت میسوری، معترضان در تظاهرات خیابانی پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

به گزارش مشرق، بعد از کشته‌شدن یک سیاه‌پوست آمریکایی در روز چهارشنبه توسط پلیس آمریکا، اعتراضات علیه پلیس این کشور شدت گرفت.

پس از کشته شدن «وندریک مایرس» نوجوان 18 ساله آمریکایی به دست پلیس این کشور، موجی از درگیری‌ها میان معترضان و پلیس این کشور به وقوع پیوست.

«مایرس» 18 ساله با 17 شلیک متوالی پلیس میسوری چهارشنبه شب کشته و از آن هنگام اعتراضات مردمی در این ایالت آغاز گردید که طی آن پلیس با اسپری فلفل به مردم حمله کرده و معترضان پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

قرار است آخر هفته اعتراضاتی به مدت چهار روز پیاپی در میسوری انجام بگیرد که هزاران آمریکایی در آن شرکت خواهند کرد. گفته شده ساعت سه بعذازظهر روز جمعه اولین حرکت اعتراضی آغاز شده و به مدت دو ساعت ادامه خواهد داشت.

هم‌چنین به یاد نوجوان کشته شده آمریکایی قرار است مردم با روشن کردن شمع و راه‌پیمایی از ساعت 8 شب تا 1 بامداد، معترضان به خیابان‌های شهر میسوری بروند.

صدها تن از مردم میسوری دور هم جمع خواهند شد تا اتحاد خود را دربرابر پلیس این کشور نشان دهند؛ جنبش اکتبر فرگوسن هم طی فراخوانی از حامیان این جنبش تقاضا کرده با امضای اعتراض خواهان پایان بخشیدن به تبعیض درقبال رنگین پوستان در آمریکا شوند.

دو ماه پیش هم یک نوجوان بی سلاح آمریکایی «مایکل بروآن»  توسط پلیس فرگوسن به ضرب گلوله کشته شد که خشم بسیاری میان مردم آمریکا برانگیخت.

عده ای از مردم آمریکا به این تبعیض نژادی که توسط پلیس این کشور اجرا می‌شود اعتراض داشته و سازمان‌های حقوق مدنی آمریکا خواستار توجه به سیاهان آمریکایی هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    0 0
    ایران باید نسبت به این معترضین حمایت و برنامه ریزی بلند مدت انجام دهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس