جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به حوادث تروریستی سراوان گفت: نیروهای دفاعی و امنیتی کشورمان این توانایی و آمادگی را دارند که برای تأمین امنیت به آن سوی مرزها رفته و جهت سرکوب اشرار اقدام کنند.

به گزارش مشرق به نقل از دفاع پرس،  سردار علی فضلی، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، درباره حوادث اخیر جنوب شرق کشورمان، اظهار داشت: این‌گونه حوادث ممکن است در آینده هم رخ دهد؛ در آن سوی مرزهای جنوب شرقی ما صاحب و سالاری وجود ندارد؛ دولت‌ها و حاکمیت‌ها در آن سوی مرزهای جنوب شرق کشورمان کنترل و نظارت جدی، هدفمند یا غیر کنترل شده، ندارند.

وی افزود: گروه‌های معاند و ضد انقلاب قصد دارند با ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی اقداماتی را انجام دهند؛ آن‌ها در داخل کشور هیچ جایگاهی ندارند، لذا از آن سوی مرزها می‌آیند و با انجام عملیات محدود که عملیات پیچیده‌ای هم نیست، اهداف تفرقه‌افکنانه خود را دنبال می‌کنند.

سردار فضلی ادامه داد: از سوی دیگر ما مسئولیت مرزهای خودمان را داریم اما پرتاب خمپاره و حمله محدود به پاسگاه موضوع خاصی نیست ولی با این وجود نیروهای امنیتی و دفاعی ما هم در باید در این رابطه هوشمندتر عمل کنند و فعالیت‌های اطلاعاتی و امنیتی را در منطقه افزایش دهند.

وی تأکید کرد: کشورهای همجوار در شرق کشورمان که قادر به کنترل مرزهایشان نیستند اگر نمی‌توانند مرزهایشان را کنترل کنند اجازه دهند تا ما بخشی از آن سوی مرزهایمان را هم اداره و کنترل کنیم.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: البته نمی توان مطمئن بود که در آن سوی مرزهای کشورمان که رها شده، گروهی اقدام به پرتاب خمپاره، عملیات انتحاری یا عملیات محدود نظامی نکنند.

وی تصریح کرد: در واقع این حکایت از آن دارد که آن سوی مرزها نا امنی‌های بسیاری وجود دارد، اما به هر حال امیدواریم این عملیات‌های حداقلی هم با هوشیاری بیشتنر نیروهای دفاعی و امنیتی کشورمان به‌وجود نیاید.

سردار فضلی گفت: پی‌گیری و شکایت از کشورهای همسایه به دلیل عدم کنترل و نظارت آنها بر مرزهای مشترکشان با ایران موضوعی است که وزارت امور خارجه آن را قطعا انجام می‌دهد. از سوی دیگر ما هم نباید بهانه‌ای به آن‌ها بدهیم و بدون هماهنگی و اجازه به آن سوی مرزها ورود پیدا کنیم.

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه دشمن برای اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی از هر فرصتی استفاده می‌کند، بیان داشت: هر چند نیروهای دفاعی و امنیتی کشورمان این توانایی و آمادگی را دارند که برای تأمین امنیت به آن سوی مرزها رفته و جهت سرکوب اشرار اقدام کنند، اما این موضوع نیازمند هماهنگی‌ها و تعاملاتی است که امیدوارم خود آن کشورها به دنبال آن باشند تا جلوی تکرار چنین حوادثی گرفته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سارا ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    0 0
    آفرین. درسته, اگر آنها توان کنترل مرزهایشان را ندارند, برای اثبات حسن نیت خودشون باید این اجازه را به ما بدن تا ما اشرارشونو تارومار کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس