به گزارش مشرق به نقل از ايلنا، سازمان امور مالياتي کشور موظف شد با همکاري وزارت بازرگاني نسبت به راهاندازي سامانه صدور گواهي الکترونيکي و امکان صدور امضاي ديجيتال اقدام کند.
سيدعليرضا شجاعي، مشاور وزير و سخنگوي وزارت بازرگاني با اعلام اين مطلب، گفت: امضاي الکترونيکي تحول بزرگي در روابط و تعاملات ايجاد کرده است و با استفاده از آن ميتوان سنديت متون الکترونيکي را بررسي و قابل پيگيري کرد.
وي افزود: وزارت بازرگاني مدتي است مرکز صدور گواهي الکترونيکي را با هدف حرکت به سمت دولت الکترونيکي و ايجاد ساز و کار رسمي و تعريف شده براي اطمينان بخشي به تعاملها در محيط الکترونيکي راهاندازي کرده است.
شجاعي با اشاره به تصميم اخير نمايندگان ويژه رئيس جمهور در کارگروه مديريت فناوري اطلاعات و ارتباطات و امنيت آن، اظهار داشت: در راستاي اجراي سند راهبردي نظام جامع فناوري اطلاعات جمهوري اسلامي ايران، سازمان امور مالياتي موظف شده تا پايان سال 1389متناسب با تعداد و ويژگيهاي موديان مالياتي اعم از اشخاص حقيقي و حقوقي با همکاري وزارت بازرگاني نسبت به راهاندازي سامانه صدور گواهي الکترونيکي و امکان صدور امضاي ديجيتال اقدام کند.
اين مصوبه از سوي معاون اول رييس جمهور ابلاغ شده است.
کد خبر 3532
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۹
- ۰ نظر
- چاپ
وزارت بازرگاني مدتي است مرکز صدور گواهي الکترونيکي را با هدف حرکت به سمت دولت الکترونيکي و ايجاد ساز و کار رسمي و تعريف شده براي اطمينان بخشي به تعاملها در محيط الکترونيکي راهاندازي کرده است.