کد خبر 352834
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵

در ادامه حملات علیه داعش،‌ نیروهای ارتش آمریکا روز پنج‌شنبه یازده حمله هوایی در خاک عراق و سوریه انجام دادند.

به گزارش مشرق، ستاد فرماندهی آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد نظامیان این کشور 6 حمله هوایی در جنوب کوبانی انجام دادند که طی آن دو ساختمان تحت حفاظت داعش، یک تانک داعش و یک محموله حمل سلاح داعش منحدم شد. هم‌چنین این حملات به دو یگان داعش خسارت وارد کرد.

هم چنین در این بیانیه آمده‌است سه حمله هوایی دیگر به شمال کوبانی صورت گرفته که به دو یگان داعش خسارت واردکرده و دو ساختمان در کنترل داعش را از بین برده‌است.

در عراق نیز طی حمله هوایی نیروهای آمریکایی به جنوب سنجر، یک سنگر و یکی از یگان‌های داعش منهدم گشت. حمله دیگری در جنوب کوه‌های سنجر منجر به انهدام یک خودرو مسلح و یکی از یگان‌های داعش شد. هم چنین در این بیانیه آمده‌است این حملات، محدودیت‌هایی برای تروریست‌های داعش فراهم خواهد کرد.

تا کنون ائتلاف آمریکا و دیگر متحدانش علیه داعش، با انجام صدها حمله هوایی در خاک عراق و سوریه قصد مقابله با داعش داشته‌است. اما خود نیروهای وزات دفاع آمریکا نیز معتقدند تنها حملات هوایی علیه تکفیری‌های داعش کفایت نخواهد کرد.

گروهک تروریستی داعش از تیرماه سال جاری با انجام کشتار و جنایات غیرانسانی علیه مردم عراق، برنواحی در این کشور تسلط یافته‌است. هم‌چنین تکفیری‌های داعش در هفته‌های اخیر موفق به تسلط بر شهر کوبانی در مرز سوریه و ترکیه شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس