کد خبر 352814
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱

سرپرست کمیته امداد با بیان اینکه ۴۰۰ هزار دانش‌آموز نیازمند تحت پوشش کمیته امداد است، گفت: توزیع کمک‌ها بلافاصله بعد از جمع‌آوری شروع می‌شود.

به گزارش مشرق، حسین انواری در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش که «چرا جشن عاطفه‌های امسال بعد از چند روز از آغاز سال تحصیلی برگزار شد؟»، اظهار داشت:  در چند سال اخیر بعد از بازگشایی مدارس این جشن برگزار می‌شود و امسال سال بیستم برگزاری آن است که این جشن را برگزار می‌کنیم؛ در سال‌های اولیه غافل بودیم از اینکه خود این جشن می‌تواند به یک مدلی برای فرهنگ‌سازی آن هم در قشر نوجوان و جوان در مدارس تبدیل شود.

وی ادامه داد: از چند سال پیش با هماهنگی با آموزش و پرورش اینطور برنامه‌ریزی شد تا بعد از بازگشایی مدارس این کار انجام شود.

انواری افزود: امسال آموزش و پرورش آمادگی نداشت تا هفته اول این مراسم را برگزار کند و این جشن به امروز محول شد.

انواری در پاسخ به این پرسش که «بعضی از مدارس دارای دانش‌آموزانی هستند که از توانایی مالی خوبی برخوردار هستند، با توجه به اینکه گفته می‌شود کمک‌ها در همان مدارس توزیع می‌شود، در این خصوص توضیح ‌دهید؟»، افزود: مدیریت توزیع کمک‌ها را به آموزش و پرورش واگذار کرده‌ایم و هیچ یک از کمک‌ها را دریافت نمی‌کنیم و بعضی از مدارس که بضاعت بیشتر و یا کمتر دارند، تراز کردن آن را آموزش و پرورش انجام می‌دهد.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره)یاد آور شد: اگر در منطقه‌ای چند مدرسه هست که جمع‌آوری کمک‌های بیشتری دارند، آن را بیشتر در مدارس نیازمند توزیع می‌کنند.

وی در خصوص زمان توزیع کمک‌ها گفت: این کمک‌ها بلافاصله بعد از جمع‌آوری توزیع می‌شود؛ چرا که بخشی از آن برای خود مدرسه است و مدرسه آنها را می‌شناسد و اطلاعات کافی وجود دارد.

انواری در پاسخ به این پرسش که «چه برنامه‌ای برای دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد دارید؟»، خاطرنشان کرد: برای دانش‌آموزان تحت پوشش قبل از شروع مهر امکاناتی فراهم کرده‌ایم و فردا که جمع‌آوری کمک‌ها در سطح عمومی را داریم، عمدتاً به خانواده‌های تحت پوشش کمک‌رسانی می‌شود.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) در خصوص تعداد دانش‌آموزان نیازمند افزود:  آمار آموزش و پرورش را از آنها بپرسید؛ اما ما چیزی زیادتر از 400 هزار دانش‌آموز را تحت پوشش داریم که در واقع قبل از شروع تحصیلی به آنها رسیدگی کرده‌ایم و با این جشن نیز باقیمانده نیاز آنها را تکمیل می‌‌کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس