کد خبر 352637
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان از اجرای پایلوت پروژه «شهر دوستدار سالمند» در منطقه 21 استان تهران تا پایان سال خبر داد.

به گزارش مشرق، با بیان اینکه اکنون پیش‌نویس پروژه «شهر دوستدار سالمند» آماده است، اظهار کرد: بر اساس این طرح در صددیم بتوانیم مولفه‌های مورد نیاز سالمندان را در شهرها ایجاد کنیم.

وی افزود:‌ شهر دوستدار سالمند دارای شاخصه‌های متفاوتی در حوزه فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی نظیر فضاهای شهری مناسب‌سازی شده، میزان دسترسی سالمندان به مکان‌های ارائه دهنده خدمت، امکانات رفاهی و درمانی است.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان با اشاره به اینکه در این راستا هماهنگی‌هایی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین سازمان ملل متحد انجام شده است، گفت: قرار شده است این طرح به صورت پایلوت در منطقه 21 استان تهران به اجرا در بیاید تا بتوانیم پس از ارزیابی پایلوت،‌ در همه استان‌ها شهرهای دوستدار سالمند داشته باشیم.

رستمی افزود:‌ اکنون دستورالعمل مربوط آماده شده و باید به تصویب نهایی برسد. پایلوت شهر دوستدار سالمند در منطقه 21 استان تهران تا پایان سال اجرا و نتایج مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه جلسات اولیه برگزار و موافقت‌ها در این خصوص جلب شده است، گفت: طی یک تا دو ماه آینده همایش ویژه‌ای برای تبیین طرح برگزار می‌شود و سپس دستورالعمل برای استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان درباره اعتبار لازم برای اجرای این طرح گفت: برنامه‌ریزی عملیاتی طرح انجام شده ولی زمان دقیق اجرا و میزان اعتبارات منوط به مرحله بعدی شده است، البته بودجه لازم از طریق شهرداری‌ها تامین خواهد شد و دستگاه‌های دیگر هم مشارکت لازم را دارند.

رستمی ادامه داد: اکنون خانه‌های امید نیز در برخی شهرها به هدف تکریم سالمندان راه‌اندازی شده‌اند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس