کد خبر 352390
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹

دولت سوریه لایحه بودجه سال 2015 به میزان 1554 میلیارد 'لیره سوریه' معادل 10 میلیارد دلار را تصویب کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری سوریه (سانا) نوشت: 'اسماعیل اسماعیل' وزیر دارایی این کشور پس از جلسه شورای وزیران به خبرنگاران گفت: رقم بودجه کلی سال 2015 بالغ بر 1144 میلیارد لیره برای هزینه های جاری است که نسبت به امسال 134 میلیار افزایش دارد و 410 میلیارد لیره هم برای هزینه های سرمایه گذاری در نظر گرفته شده که نسبت به سال 2014 افزایشی 30 میلیارد لیره ای داشته است.

این میزان تاکنون بزرگترین بودجه در تاریخ دولت سوریه است و به رغم عملیات نظامی و درگیری میان نیروهای دولتی و معارضان مسلح که بیش از دو سال و نیم از شروع آن می گذرد، بودجه کلی سال آینده از بودجه کلی امسال به میزان 164 میلیارد لیره افزایش دارد.

از سوی دیگر 'وائل حلقی' نخست وزیر سوریه با اشاره به افزایش قدرت ضریب مالیاتی و طرح مالیات های جدید برای حمایت از خزانه دولت و تحقق عدالت مالیاتی و اجتماعی در توسعه و یارانه های دولتی و حمایت از موسسات نیمه دولتی گفت: کمیته ویژه ای برای بررسی نظام مالیاتی و تحقق عدالت اجتماعی تشکیل شده است.

حلقی افزود: به رغم خسارات وارده به اقتصاد کشور، علایم حاکی از آغاز بازگشت سلامت به اقتصاد ملی و گردش چرخ تولید در چندین فعالیت اقتصادی ، تجاری و صنعتی است.

سوریه از مارس 2011 تاکنون صحنه درگیری نیروهای ارتش با معارضان مسلح داخلی و خارجی است .
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس