کد خبر 352199
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲

نمایندگان ، ریش سفیدان و سران عشایر 'آمرلی'، منطقه ای که نامش به واسطه مقاومت 85 روزه در برابر محاصره داعش جهانی شد، از سفیر ایران در عراق به گرمی استقبال کردند.

به گزارش مشرق، حسن دانایی فر، روز دوشنبه این هفته برای بازدید از منطقه آمرلی و نواحی اطراف آن و نیز دیدار با مردم و نمایندگان آنان، به این منطقه در 170 کیلومتری شمال بغداد رفت و ضمن بازدید از روستاها و مناطقی که در طول محاصره آمرلی، به ویرانه تبدیل شده و آسیب دیده است، بازدید کرد.

بزرگان شهر در جلسه ای با سفیر ایران گردهم آمدند و به بیان مسایل و مشکلات منطقه پرداختند و از نقش ایران در آزادی مناطق تصرف شده و شکستن محاصره آمرلی قدردانی کردند.

در این جلسه نمایندگان این منطقه، شامل ریش سفیدان، روسای عشایر و مسوولان محلی و نیز فرماندهان نظامی از رهبر معظم انقلاب ، رییس جمهوری و وزیر امور خارجه ایران به خاطر اهتمامی که به مردم آمرلی و سرنوشت آنان داشته اند، تقدیر و تشکر کردند.

آنان از دانایی فر خواستند سلام مردم آمرلی را به رهبر معظم انقلاب و ملت ایران ابلاغ کند و تاکید کردند که در دوران سخت محاصره ، غیر از ایران کسی به کمک مردم این منطقه نیامد.

در این جلسه رییس ناحیه آمرلی، شیخ عشیره منطقه و استاد بازنشسته دانشگاه ، روحانیون و نیز فرماندهان نیروهای حاضر در منطقه درباره اوضاع منطقه و مشکلات آن، صحبت کردند و در گفته هایشان ، از مجامع بین المللی و قدرت هایی که هم اکنون ائتلاف ضد داعش تشکیل داده اند، به شدت انتقاد کردند. آنها از ائتلاف بین المللی ضد داعش، این سوال را طرح کردند که شما در زمان محاصره منطقه به مدت 85 روز کجا بودید و چرا واکنشی نشان ندادید؟

یکی از شخصیت های برجسته منطقه گفت، کشورهایی مانند عربستان، ترکیه و قطر در جریان بحران عراق، همواره از یک طرف دفاع کرده و به مسایل عراق نگاه طایفی داشته اند، حال آنکه ایران تنها کشوری است که به استقلال، وحدت ارضی و همه طوایف عراق توجه داشته و سعادت عراقی ها را می خواهد.

یکی دیگر از حاضران در جمع نیز از مسوولان ایرانی در کمک به مردم آمرلی تشکر کرد و از رهبر معظم انقلاب ، رییس جمهوری و وزیر امور خارجه ایران به خاطر اهتمام و حساسیتی که نسبت به سرنوشت مردم تحت محاصره آمرلی داشته و دارند، تقدیر کرد.

در این دیدار حسن دانایی فر نیز در سخنانی خطاب به حاضران گفت : مردم آمرلی با مقاومت 85 روزه خود در برابر محاصره داعش جهانی شدند که باید به آنان تبریک گفت.

وی تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران و در راس آن رهبر معظم انقلاب ، از همان روزهای آغاز بحران نسبت به سرنوشت مردم این منطقه اهتمام ویژه داشته و دارند و مردم آمرلی هم با صبر، مقاومت و وحدت خود معجزه آفریده و آمرلی را 'آمرلی' کردند.

سفیر ایران در بخش دیگری از سخنانش ، گفت ما هم مانند مردم آمرلی ، اما به مدت 36 سال است که در محاصره دشمنانی هستیم که انواع جنگ ها و توطئه ها و تحریم ها را به ما تحمیل کردند، اما در سایه رهبری معظم انقلاب و مرجعیت و با توسل به قدرت ایمان و صبر و برنامه ریزی توانسته ایم امروز به یک قدرت جهانی تبدیل شویم که تمامی قدرت های جهانی به آن اعتراف می کنند.

دانایی فر در خاتمه تاکید کرد که در عراق نقش مرجعیت مهم و اساسی است و حفظ وحدت رمز استمرار پیروزی های مردم آمرلی در آینده خواهد بود.

دانایی فر در این سفر از روستاها و مناطقی بازدید کرد که به صورت وحشیانه ای نابود شده اند. این مناطق عمدتا در هفته های اخیر از وجود نیروهای داعش پاکسازی شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس