کد خبر 351990
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱

یک جراح و متخصص زنان و زایمان، از ترومبا آمبولی به عنوان یکی از عوارض مهم زایمان سزارین نام برد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، دکتر کلثوم دربندی جراح و متخصص زنان و زایمان، به عوارض زایمان سزارین اشاره کرد و افزود: در بیشتر مواردی که سزارین انتخابی انجام می شود، نوزاد نارس به دنیا می آید و لازم است که تا یک هفته تحت مراقبت های ویژه قرار بگیرد.

وی از خونریزی، عفونت و مشکلات جسمانی پس از زایمان، به عنوان دیگر عوارض سزارین نام برد و گفت: یکی از عوارض مهم سزارین، ترومبا آمبولی است که شانس ابتلا به آن در زایمان سزارین بیشتر دیده می شود.

این جراح و متخصص زنان و زایمان با اشاره به فرزند آوری مجدد مادرانی که زایمان اول را به صورت سزارین انجام داده اند، افزود: در این قبیل موارد احتمال بروز عوارض سزارین بیشتر می شود.

وی ادامه داد: در مواردی از سزارین دوم مشاهده شده که به دلیل چسبندگی جفت به رحم برای نجات جان مادر مجبور به برداشتن رحم وی شده اند. به همين خاطر به طور کلی در تمام دنیا سعی بر این است که آمار سزارین فقط منوط به کسانی شود که قادر به انجام زایمان طبیعی نیستند.

دربندی تاکید کرد: البته زایمان سزارین آنطور که عنوان می شود، خیلی هم بد نیست و در مواقعی سبب نجات جان مادر و نوزاد می شود.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس