کد خبر 351986
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۷

والیبال ایران بعد از بازی‌های آسیایی 2010 استارت رشد موشکی خود را زد و در سال 2014 هم به یکی از اهدافش که قهرمانی در بازی‌های آسیایی بود رسید.

به گزارش مشرق، والیبال ایران قهرمان بازی‌های آسیایی شد؛ این تیم با تمام خستگی‌هایش توانست سرانجام بعد از 56 سال حسرت، در بازی‌های آسیایی طلایی شود. مدالی که 4 سال پیش حسین معدنی در کسب آن ناکام ماند و چشم از جهان بست تا همین اتفاق بهانه‌‌ای شود برای دوچندان کردن انگیزه ملی‌پوشان تا در سال 2014 بتوانند مدال طلا کسب کرده و آن را به روح حسین معدنی تقدیم کنند.

والیبال ایران 4 سال پیش مدعی قهرمانی در بازی‌های آسیایی بود، اما ژاپنی‌ها مدال را از چنگ ایران درآوردند؛ شاید همین ناکامی که کمتر کسی توقعش را داشت موجب شد تا مسئولان والیبال ایران برنامه‌ای منظم‌تر از قبل تدوین کنند. برنامه ای که یکی از اهدافش قهرمانی در بازهای آسیایی 2014 اینچئون بود. پس از ناکامی والیبال ایران در بازی‌های 2010 خولیو ولاسکو به ایران آمد و هدایت تیم ملی والیبال ایران را برعهده گرفت.

* استارت پیشرفت با ولاسکو...

استارت رشد و پیشرفت موشکی والیبال ایران از سال 2010 زده شد؛ در آن زمان زیرساخت‌ها کاملاً آماده بود تا والیبال ایران از حالت سنتی خود خارج شده و رو به والیبال مدرن بیاورد. از همین‌رو فدراسیون درصدد جذب مربی مطرح خارجی برآمد و در آن زمان چند گزینه به نام‌های خولیو ولاسکو، زوران گائیچ، آندره‌آ آناستازی و سیلوانو پراندی مطرح شد که در نهایت و پس از بررسی تمام شرایط خولیو ولاسکو، مربی مطرح آرژانتینی به ایران آمد و هدایت مردان والیبال ایران را برعهده گرفت.

* قرارداد ترکمنچای و نظرهایی که خیلی زود عوض شد

در آن زمان برخی کارشناس‌نماها اظهارات خنده‌داری را مطرح می‌کردند که خیلی زود هم از گفته های خود پیشمان شده و به حامیان پیرمرد آرژانتینی تبدیل شدند. زمانی که خولیو تصمیم داشت به ایران بیاید برخی‌ها در محافل رسمی و غیررسمی اعلام می‌کردند که ولاسکو با قرارداد ترکمنچای هدایت ایران را برعهده خواهد گرفت. برخی‌های دیگر هم می‌گفتند که ولاسکو یک مهره سوخته در دنیای والیبال است و دیگر جایی بین مربیان مطرح جهان ندارد، اما پس از اینکه ایران با وی قهرمان آسیا شد خیلی از نظرها برگشت و کار به جایی رسید که ولاسکو با ایران اسطوره شد و وقتی می‌خواست ایران را ترک کند همه گفتند چرا فدراسیون اجازه می‌دهد که وی برود و ولاسکو ایران را ترک کند والیبال‌مان نابود خواهد شد.

* قهرمانی آسیا، نخستین دستاورد ولاسکو و شاگردانش

به هر حال بعد از اینکه ولاسکو به ایران آمد فدراسیون دارای برنامه 6 ساله بلند مدت شد. از کاری‌های اولیه ولاسکو، جذب بازیکنان جوان‌تر و تمرینات مدرن و جذب دستیاران جدید بود. ایران با ولاسکو در سال 2011 در اولین تورنمنت مهم خود پس از 32 سال قهرمان آسیا شد. پس از این قهرمانی بازیکنان ایران در 3 پست به عنوان بهترین بازیکن این دوره از مسابقات انتخاب شدند؛ آرش کمالوند با ارزش‌ترین بازیکن، امیر حسینی، بهترین پاسور و فرهاد ظریف هم به عنوان بهترین لیبرو انتخاب شدند و در پی کسب این قهرمانی تیم ملی والیبال ایران به جام‌جهانی والیبال مردان 2011 صعود کرد. شاگردان ولاسکو در اولین شگفتی خود تیم ملی لهستان و تیم ملی صربستان را شکست دادند و در مجموع به مقام نهم دست یافت؛ در آن مسابقات علیرضا نادی به عنوان دومین دفاع روی تور جام‌جهانی لقب گرفت.

* المپیک 2012 با اختلاف یک امتیاز از دست رفت

ایران برای اینکه بخت خود را برای صعود به المپیک 2012 لندن امتحان کند در مسابقات انتخابی المپیک در توکیو ژاپن شرکت کرد و در مجموع با 5 امتیاز فقط با یک امتیاز کمتر از استرالیا ناباورانه از صعود به المپیک لندن بازماند. باوجود اینکه در آن مسابقات فرهاد ظریف به عنوان بهترین لیبرو و سعید معروف به عنوان بهترین پاسور معرفی شدند، اما انتظارات برآورده نشد، چراکه همه از پیرمرد دوست‌داشتنی آن زمان یعنی ولاسکو توقع داشتند شرایط را برای حضور ایران در المپیک فراهم کند.

* لیگ جهانی 2013؛ خلق حماسه و کسب لقب پدیده

ایران در گام بعدی در مسابقات انتخابی لیگ جهانی والیبال 2013 موفق شد در 4 دیدار خود پیروز شود و جواز حضور در لیگ جهانی 2013 را کسب کرد و برای اولین بار در تاریخ به لیگ جهانی رفت. نقطه اوج تم ملی ایران با ستارگان در اوج همراه با خولیو ولاسکو در لیگ جهانی 2013 بود؛ ایران در گام اول به تیم ملی روسیه باخت و در دومین گام در دیدار اول مقابل صربستان میزبان قهرمان اروپا شکست را پذیرفت، اما در دومین دیدار مقابل صربستان که یکی از طولانی‌ترین ماراتن‌های لیگ جهانی بود، ایران صربستان قهرمان اروپا را 3 بر 2 شکست داد تا نخستین پیروزی خود را در این تورنمنت جشن بگیرند، اما حماسه ایران در مودنا ایتالیا آغاز شد؛ تیم ملی ایران کاری کرد کارستان، و بزرگترین شگفتی را در لیگ جهانی به وجود آورد و با نتیجه 3 بر یک تیم ملی والیبال ایتالیا، دومین تیم پرافتخار لیگ جهانی و از برترین تیم‌ها جهان را با حضور پرشور تماشاگران ایرانی در هم کوبید تا نقل هر رسانه معتبر شود؛ ایران در بازی دوم برابر ایتالیا با نتیجه 3 بر 2 باخت. در بازی بعد ایران به کوبا رفت و بازهم شاهکاری دیگر از ایران به نمایش گذاشته شد؛ شاگردان ولاسکو در هاوانا دو بار تیم ملی والیبال کوبا را شکست دادند. در ادامه ایران میزبان تیم ملی والیبال آلمان شد و با حضور هزاران ایرانی در سالن آزادی 3 بر صفر آلمان را در هم کوبید، اما ایران در بازی برگشت مقابل آلمان شکست خانگی را پذیرفت. تیم ملی والیبال ایران که برای نخستین بار در رقابت‌های لیگ جهانی شرکت کرده بود در حالی این مسابقات را به پایان رساند که با درخشش خود و مغلوب کردن بزرگانی چون ایتالیا و کوبا درخشش بازیکنان و مربیان خود عنوان «پدیده» را به خود اختصاص داد.

* دومین قهرمانی در آسیا، تنها با یک ست باخته

تیم ایران در گام بعدی در مسابقات والیبال انتخابی جهان 2014 با حضور پاکستان، اندونزی و بحرین با 3 پیروزی مقابل تمامی تیم‌ها به جام قهرمانی جهان راه یافت. شاگردان ولاسکو که در آن روزها عنوان پدیده را یدک می‌کشیدند در گام بعدی هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا را در دبی پیش‌رو داشتند؛ ایران در این مسابقات با شکست لبنان به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد و در نهایت با پیروزی 3 بر صفر در بازی فینال مقابل تیم ملی کره‌جنوبی با درخشش بازیکنان خود برای دومین بار با اقتدار و فقط با یک ست باخته قهرمان آسیا شد و برای نخستین بار در رده‌بندی جهانی به عنوان بهترین تیم آسیا دست یافت. در پایان مسابقات قهرمانی والیبال مردان آسیا 2013 چهار بازیکن از ایران توانستند پنج عنوان برتر این دوره از رقابت‌ها را از آن خود کنند؛ امیر غفور به عنوان بهترین اسپکر، محمد موسوی به عنوان بهترین دفاع روی تور، فرهاد ظریف بهترین لیبرو و سعید معروف کاپیتان تیم ملی والیبال ایران هم به عنوان بهترین پاسور و باارزش‌ترین بازیکن آسیا در سال 2013 معرفی شدند.

* تبدیل وضعیت از «پدیده» به «قدرت نوظهور»

این پایان درخشش ایران نبود؛ شاگردان ولاسکو دیگر داشتند به همه ثابت می‌کردند که این درخشش‌ها اتفاقی نیست و پشت آن برنامه‌ای مدون و البته تمرین و پشتکار و همت زیادی نهفته است. تیم ایران با این قهرمانی جواز حضور در مسابقات قهرمان قاره‌ها 2013 را به دست آورد و در اولین دیدار مقابل برزیل 3 بر یک مغلوب شد و در دومین دیدار مقابل ایتالیا دوباره با نتیجه 3 بر 2 پیروز شد و در سومین دیدار مقابل روسیه 3 بر صفر تن به شکست داد. حریف بعدی ایران تیم ملی والیبال ایالات متحده آمریکا بود؛ بازیکنان تیم ملی ایران با درخشش خود در این بازی حساس به علت مسائل بین این دو کشور، 3 بر 2 مقابل آمریکا به پیروزی تاریخی دست یافتند. ایران در آخرین دیدار این مسابقات مقابل ژاپن به برتری قاطعانه 3 بر صفر دست یافت و در پایان رقابت‌ها به مقام چهارم رسید. فرهاد ظریف از ستاره‌های این دوره از مسابقات از ایران به عنوان بهترین لیبرو این دوره از مسابقات انتخاب شد و پس از پایان این رقابت‌ها از تیم ملی ایران خداحافظی کرد. بعد از این دوره مربیان و رسانه‌های معتبر روسیه، برزیل، لهستان و ایتالیا، ایران را به عنوان قدرت‌ نو ظهور والیبال خواندند و والیبال ایران ورزش اول رسانه‌ها شد.

* ولاسکوی محبوب رفت و کواچ آمد

بعد از این پیشرفت تیم ملی ایران، شایعه جدایی ولاسکو بعد از مسابقات قهرمان قاره‌ها قوت گرفت تا روزی که رئیس فدراسیون آرژانتین در پی نتایج بد تیم ملی والیبال آرژانتین، با اصرار رئیس جمهوری آرژانتین و مردم آرژانتین از فدراسیون والیبال ایران خواستار بازگشت او به وطن و ثبت قرارداد سه ساله شدند. در پی انتشار این خبر ایرانیان در صفحه‌هات اجتماعی دست به ساخت کمپین حمایت از ولاسکو زدند و این صفحه در سایت‌ها و رسانه‌های معتبر جهان بازتاب فراوانی داشت. روز بعد خبر جدایی ولاسکو در رسانه‌ها رسمی شد و در خبرها آمده بود ولاسکو میل زیادی به رفتن دارد، او تحت تاثیر سیل عظیم درخواست‌های مردم و رئیس جمهور آرژانتین قرار گرفته و عشق به وطن کم‌کم راهش را از والیبال ایران دور می‌کند. فدراسیون والیبال ایران در خبری گفت، جدایی توافقی حاصل شد و ولاسکو سرمربی آرژانتین می‌شود. پس از جدایی خولیو ولاسکو مسئولان فدراسیون والیبال ایران برای جایگزین خولیو ولاسکو دست به کار شدند و از میان 8 گزینه مطرح یعنی آندره‌آ آناستازی، سیلوانو پراندی، لورنزو برناردی، هیو مک کاچن، رائول لوزانو، دانیل کاستلانی، ولادیمیر آلکنو و اسلوبودان کواچ برای هدایت تیم ملی ایران، اسلوبودان کواچ را به عنوان گزینه نهایی سرمربیگری تیم ملی والیبال ایران انتخاب کردند.

* چرا کواچ انتخاب شد و آناستازی و برناردی نیامدند؟

کواچ در ماه مارس 2014 قراردادی سه ساله را با فدراسیون والیبال ایران به امضا رساند و سرمربی تیم ملی والیبال ایران شد، اما آمدن این مربی جوان و به اصطلاح «بمب انگیزه» هم خالی از حاشیه نبود، چراکه بازهم عده‌ای بودند که مثل همیشه انتقاد می‌کردند. در آن زمان خیلی‌ها گفتند چرا آناستازی نیامد؟ شاید حالا فرصت خوبی باشد که جواب آن برخی‌ها را بدهیم؛ علتش این بود که آناستازی پیشنهادی به ایران داد که مبلغ قراردادش حدود سالی دو میلیارد تومان بود و فدراسیون به دلیل اینکه جایگاه تیم ایران را بالا می‌دانست و نمی‌خواست به هر قیمتی با هر مربی‌ای کار کند این گزینه را انتخاب نکرد. ریاست فدراسیون تلاش کرد تا برای این انتخاب سرنوشت‌ساز و مهم تحت تاثیر فشار رسانه‌ها و افکار عمومی قرار نگیرد و همین امر موجب شد تا تصمیمات عجولانه گرفته نشود؛ در آن مقطع حضور برناردی در ایران هم تا حدود زیادی قطعی شد، اما فدراسیون با وی هم قراردادی امضا نکرد، چراکه مسئولان تاکید داشتند حتماً مربی ایرانی در کنار سرمربی خارجی روی نیمکت قرار بگیرد.

* لیگ جهانی 2014؛ بوبان خودی نشان داد و ایران قدرت‌نمایی کرد

به هر حال اسلوبودان کواچ به ایران آمد و توانست شرایط را تغییر دهد؛ هرچند که در زمان ورود وی به ایران هم عد‌ه‌ای همچنان ساز مخالف می‌زدند و می‌گفتند کواچ زمان زیادی ندارد و دیر به ایران می‌آید و ...، اما خیلی زود ورق برگشت. بوبانِ جوان و با انگیزه با ایران به مسابقات لیگ جهانی 2014 رفت و این دومین حضور والیبال ایران در مسابقات لیگ جهانی بود. شاگردان بوبان در گروه A با تیم‌های ملی ایتالیا، برزیل، لهستان هم گروه شدند. ایران در دو بازی دور رفت خود مقابل ایتالیا 3 بر صفر شکست خود تا منتقدان کمی به خود و اظهاراتشان امیدوار شوند، اما شرایط بازهم اینگونه نماند و کواچ و دستیارانش خیلی زود توانستند از بازیکنان شناخت کافی را پیدا کنند. ایران در دومین بازی خود مقابل برزیل قرار گرفت؛ در دیدار اول با برزیل با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد، اما یک امتیاز گرفت. ایران در دیدار دوم خود توانست در یک دیدار حساس مقابل برزیل 3 بر صفر پیروز میدان شود. شاگردان کواچ در دیدار برگشت در اولین بازی در آزادی مقابل برزیل توانستند باز هم برزیل را 3 بر 2 شکست دهند و این بار رسانه‌های جهانی این برد را پیروزی تاریخی والیبال ایران بنامند. ایران در دومین دیدار دور برگشت مقابل برزیل با همین نتیجه شکست را پذیرفت. ایتالیا حریف بعدی ایران در دیدار اول دور برگشت شکست 3 بر صفر را در آزادی پذیرفت، در دیدار دوم دور برگشت نیز ایران توانست ایتالیا را با نتیجه 3 بر یک شکست دهد. این پیروزی‌ها در مقابل لهستان نیز در تهران تکرار شد و ایران در دیدار اول دور رفت با نتیجه 3 بر یک و در دیدار دوم دور رفت با نتیجه 3 بر صفر پیروز شد. ایران در مقابل لهستان صعود خود را به مرحله بعد قطعی کرد. ایران در دیدار بعدی مقابل لهستان 3 بر یک شکست خورد، بازی آخر ایران مقابل لهستان در تاریخ 5 جولای 2014 برگزار شد که ایران بانتیجه 3 بر صفر برای بار دوم شکست را پذیرفت. ایران با پیروزی خود در مقابل لهستان در تهران که صعود خود را قطعی کرده بود در مرحله نهایی با برزیل و روسیه همگروه شد؛ نخستین بازی ایران مقابل روسیه برگزار شد که در این بازی ایران بانتیجه 3 بر 2 مغلوب روسیه شد. ایران در بازی بعد مقابل برزیل این تیم را 3 بر یک شکست داد تا بار دیگر قدرت خود را به رخ جهانیان بکشد. ایران توانست روسیه، قهرمان دوره قبل را ناباورانه حذف کند و برای اولین بار در تاریخ والیبال ایران در لیگ جهانی، به جمع 4 تیم برتر این رقابت‌ها راه یابد. در مرحله بعد ایران با آمریکا روبرو شد که این مسابقه را با نتیجه 3 بر صفر به آمریکا واگذار کرد. ایران در بازی رده‌بندی حریف ایتالیا شد و با قبول شکست برابر لاجورد‌پوشان مقام چهارم لیگ جهانی 2014 را کسب کرد.

* معدنی درگذشت

پس از آن و در سالی که والیبال ایران درگیر مسابقات مهم و معتبری شده بود شاگردان کواچ خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان آماده می‌کردند که خبر درگذشت «حسین معدنی» مربی تیم ملی والیبال ایران شوک بزرگی نه تنها به تیم ملی، بلکه به جامعه والیبال وارد کرد. حسین معدنی که سال‌ها برای والیبال ایران زحمت کشیده بود پس از دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرانجام تسلیم شد و از خاطره نه، بلکه از دیده اهالی توپ و تور رفت.

* قهرمانی جهان 2014؛ ایران با کواچ تیمی افسانه‌ای شد

با تمام این سختی‌ها شاگردان کواچ باید خود را برای حضور در مسابقات معتبری به نام قهرمانی جهان 2014 آماده می‌کردند. تیم ملی والیبال ایران در گروه چهارم با تیم‌های ملی ایتالیا، آمریکا، فرانسه، پرتوریکو و بلژیک همگروه شد. ایران در اولین دیدار خود در مقابل ایتالیا با نتیجه 3 بر یک به پیروزی دست یافت و در دیدار دوم خود مقابل آمریکا نیز در یک بازی حساس در سالن کراکوف آرنا به برتری 3 بر 2 دست یافت تا با اقتدار بازی‌های مرحله گروهی خود را ادامه دهد. فرانسه، سومین حریف ایران بود که توانست ایران را 3 بر یک شکست دهد. ایران در دو دیدار آخر خود مقابل بلژیک و پورتوریکو به ترتیب با نتایج 3 بر یک و 3 بر صفر به پیروزی برسد و برای اولین بار به مرحله بعد قهرمانی جهان صعود کند. ایران در دور دوم در گروه تیم‌های ایتالیا، فرانسه، لهستان، صربستان، آرژانتین و استرالیا قرار گرفت. ایران در دیدار اول خود استرالیا حریف آسیایی خود را با نتیجه 3 بر یک از پیش رو برداشت. در گام دوم ایران توانتست در یک دیدار حساس مقابل آرژانتین با اقتدار و با نتیجه 3 بر صفر پیروز شود و در دیدار بعدی خود مقابل لهستان در یک مسابقه نفسگیر در سالن اطلس آرنا با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد و به مصاف صربستان برود؛ ایران این دیدار را با نتیجه 3 بر یک پیروز شد و برای اولین بار به جمع شش تیم برتر قهرمانی جهان صعود کرد. ایران در مرحله نیمه‌نهایی مقابل آلمان و فرانسه به ترتیب با نتایج 3 بر صفر و 3 بر 2 شکست خورد و از صعود به جمع چهار تیم برتر بازماند و راهی دیدار رده‌بندی شد. ایران در نهایت با شکست 3 بر صفر مقابل روسیه به مقام ششمی رسید. ایران که به بهترین مقام خود در قهرمانی جهان رسید باعث شگفتی رسانه‌های خارجی شد؛ این نتیجه یکی از بهترین نتیجه‌های تاریخ ورزش ایران شد و روزنامه لاگاتزتا دلو اسپورت ایران را تیم افسانه‌ای جام هجدهم نام برد.

* دلتنگی ملی‌پوشان با تدبیر مسئولان فدراسیون رفع شد

شاگردان بوبان با تمام خستگی خود بلافاصله بعد از مسابقات قهرمانی جهان به کره جنوبی رفتند تا در بازی‌های آسیایی شرکت کنند و آخرین ماموریت سال 93 را هم با کسب مدال طلا به پایان ببرند که این اتفاق هم افتاد، اما اتفاق دیگری هم در این بین رخ داد که بابت آن تمام فدراسیون‌ها و ورزشکاران باید از فدراسیون والیبال و ملی‌پوشانش الگو برداری کنند. کمتر به یاد داریم که ورزشکاری چند روز خارج از کشور باشد و درمورد دلتنگی برای خانواده‌اش صحبت کند، اما والیبالی‌ها اینکار را کردند. فدراسیون هم که دیدن خانواده ملی‌پوشان را کمترین حق بازیکنان می‌دانست شرایط را به گونه‌ای فراهم کرد تا خانواده بازیکنان بتوانند به اینچئون رفته و در کنار بازیکنان حاضر شوند. مسئولان فدراسیون با کمک گرفتن از شرکت گلرنگ به عنوان اسپانسر خانواده بازیکنان را به کره‌جنوبی بردند.

* قهرمانی در بازی‌های آسیایی 2014، آخرین ماموریت سال 93


لشگر خسته والیبال ایران در اینچئون بخت اول قهرمانی بود؛ تیم ملی والیبال ایران در مسابقات والیبال بازی‌های آسیایی 2014 با تیم‌های ملی هند، هنگ‌کنگ و مالدیو همگروه شد و توانست با پیروزی 3 بر صفر در تمام دیدارهای مرحله گروهی با اقتدار به دور حذفی صعود کند. تیم ملی ایران در این مرحله در دیدار اول خود قطر را 3 بر صفر مغلوب خود کرد و در دیدار دوم کره‌جنوبی میزبان را 3 بر یک شکست داد تا در دور نهایی به مصاف کویت و چین برود. ایران در این مرحله نیز با نتیجه 3 بر صفر بر کویت و چین چیره شد تا اولین فینالیست این دوره از مسابقات والیبال بازی‌های آسیایی باشد. تیم ملی والیبال ایران در فینال هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی اینچئون 2014 با نتیجه 3 بر یک موفق به شکست ژاپن شد تا برای نخستین بار عنوان قهرمانی و مدال طلا این بازی‌ها را به دست آورد و ویترین افتخارات آسیایی خود را تکمیل کند. کار تیم ملی والیبال ایران در سال 93 به پایان رسید؛ پایانی شیرین و البته قاطعانه که جواب محکمی برای تمام منتقدان بود.

* والیبال ایران؛ در زمین عالی، پشت دوربین ضعیف!

تیم ملی والیبال ایران این روزها در بهترین شرایط قرار داشت و همه جا حرف از موفقیت و پیشرفت این رشته بود. والیبالیست‌های ایران در آسمان مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی درخشیدند و یک به یک حریفان را از پیش‌رو برداشتند؛ در این شرایط کمترین توقع از اهالی توپ‌وتور عدم طرح انتقادهای نابه‌جا از تیم ملی است؛ شاگردان کواچ در شرایط حساسی قرار داشتند و توانستند عملکرد رضایت‌بخشی داشته باشند. حالا توقع می‌رود که اهالی رسانه و مخصوصاً رسانه ملی کمک کنند تا تیم ایران همچنان بر قله‌های افتخار بایستد. متاسفانه در روزهایی که روزهای خوب والیبال بود، برخی‌ کارشناسان با حضور در رسانه ملی انتقادهای عجیب و غریبی را مطرح می‌کردند.

از قدیم گفته‌اند هر سخن وقتی و هر نکته مکانی دارد؛ پس بهتر است آقایان گزارشگری که عنوان کارشناس به آنها داده می‌شود شرایط را بهتر و بیشتر درک کنند و در برنامه‌های زنده‌ای که قطعاً هزاران بیننده دارد هر حرفی را به زبان نیاورند، چرا فردی که سال‌ها با عنوان گزارشگر - کارشناس در رسانه فعالیت می‌کند بعد از واگذاری یک ست توسط تیم ایران باید اعلام کند که سطح والیبال ما بالا رفته؛ بازیکنان بسیار خوبی داریم که جز بهترین‌های دنیا هستند و کادر فنی هم باید تلاش کند خودش را به بازیکنان برساند؟ امید است که رسانه‌ها هم شرایط را درک کرده و برای ماندن والیبال ایران بر قله‌های قهرمانی بیش از پیش تلاش کنند.

* جذب اصولی اسپانسر یکی از عوامل موفقیت فدراسیون والیبال

در پایان اینکه والیبال ایران از پدیده به تیمی افسانه‌ای تبدیل شده است و پیمودن این مسیر طی 4 سال حاصل تلاش یک گروه است و نه یک فرد خاص؛ خودکفا شدن والیبال از لحاظ مالی با جذب اصولی اسپانسر موجب شد تا برنامه‌های مد نظر مدیران این فدراسیون به خوبی اجرایی شود و همه چیز بر اساس اصول پیشرفت کند. این همان چیزی است که مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بارها بر آن تاکید داشتند؛ حرف آنها همیشه این بود که فدراسیون‌ها باید خودشان درآمدزایی کنند و خودکفا باشند. شاید بد نباشد که فدراسیون والیبال و برنامه‌هایش الگویی برای برخی فدراسیون‌هایی باشد که مبالغ زیادی در آن خرج می‌شود و تیمشان در بازی‌های آسیایی جر آبروریزی چیزی به همراه نداشته است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 0
    به حرف چهارتا آدم مغرض نباید توجه کرد... نتایج بهترین منتقدین هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس